07136476172 - 09172030360 [email protected]

علوم اعصاب با سرعت باورنکردنی در حال کشف در مورد مغز است. به عنوان مثال ، داروهای جدید و درمان اختلالات روانی و عصبی به سرعت در حال تولید هستند و روش های تصویربرداری می توانند مغز زنده و در حال کار را ببینند. آیا علوم اعصاب خیلی سریع حرکت می کند؟ با این دانش جدید درباره مغز چه کاری می توان و باید انجام داد؟ اینها سوالاتی است که نگران کننده در زمینه ای به نام اخلاق عصبی است.

 

دانشمندان ، پزشکان ، روزنامه نگاران ، وکلا ، سیاستمداران ، فلاسفه ، روحانیون و معلمان افرادی هستند که به اخلاق عصبی علاقه مند هستند. اما همه ما باید به اخلاق عصبی علاقه مند باشیم زیرا این رشته بسیاری از جنبه های زندگی روزمره ما را تحت تأثیر قرار می دهد. برخی از مسائل اخلاقی عصبی مانند داستان علمی به نظر می رسند ، اما سایر مسائل مربوط به فناوری و داروهایی است که در حال حاضر در دسترس هستند. راه برگشتی نیست. اکتشافات علوم اعصاب همچنان ادامه خواهد داشت و بهتر است قبل از اینکه این مسائل به واقعیت تبدیل شوند ، بحث کنیم

 

اخلاق عصبی – برخی سوالات

 

اگر … ماشین ها بتوانند ذهن شما را بخوانند چه؟

 

catscanner روشهای تصویربرداری موجود در مغز ابزارهای مهمی را در اختیار محققان و پزشکان برای بررسی ساختار و عملکرد مغز زنده قرار می دهد. این تکنیک های قدرتمند به تشخیص ناهنجاری در مغز کمک می کند و می تواند در تشخیص اختلالات عصبی و روانی کمک کند. تصویربرداری از مغز همچنین در آزمایشات برای بررسی احساسات ، زبان و ادراک استفاده می شود.

 

آیا ماشین ها می توانند افکار ، برنامه ها و خاطرات شما را نیز بخوانند؟ ما در حال حاضر ماشینی داریم به نام پلی گراف (که گاهی اوقات آن را یک ردیاب دروغ نیز می نامند). این پولیگراف پاسخ های فیزیولوژیکی غیر ارادی مانند ضربان قلب ، فشار خون ، ضربان تنفس و تعریق را ثبت می کند تا افراد دروغ بگویند. با این حال ، صحت نگارشی برای تشخیص دروغ بحث برانگیز است و برخی از افراد می توانند برای فریب دستگاه آموزش ببینند. آیا دستگاهی که فعالیت مغز را اندازه گیری می کند می تواند دروغ را به درستی تشخیص دهد؟

مخترعان دستگاه «انگشت نگاری مغز» فکر می کنند دستگاهی دارند که می تواند دانش فرد را از وقایع آشکار کند. اثر انگشت مغز از طریق الکترودهای متصل به پوست ، فعالیت الکتریکی مغز را اندازه گیری می کند. محرک های خاص (کلمات ، تصاویر یا صداها) به فرد ارائه می شود. برخی از محرک ها برای تحقیقات مهم هستند ، مانند صحنه جرم. تصور می شود که این محرک های مهم یک واکنش مغزی خاص ایجاد می کنند که نشان می دهد فرد چیزی در مورد محرک می داند. تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی (fMRI) ، که جریان خون مغز را اندازه گیری می کند ، همچنین ممکن است بتواند مناطقی از مغز را که هنگام دروغ گفتن فرد فعال است ، تشخیص دهد. دو شرکت No Lie MRI و Cephos Corp هم اکنون در حال بازاریابی یک سرویس برای کشف دروغ هستند.

 

اگر دستگاهی بتواند دانش پنهان را به طور دقیق اندازه گیری کند و دروغ را تشخیص دهد ، چگونه می توان و باید از آن استفاده کرد؟

 

  • آیا افراد مشکوک به ارتکاب جرم باید مجبور به اسکن مغزی شوند؟ (“آیا پول را دزدیدید؟”)
  •      آیا تروریست های مشکوک باید اسکن مغزی شوند؟ (“آیا شما به یک گروه تروریستی تعلق دارید؟”)
  •      آیا کارفرمایان می توانند از نظر اسکن مغزی کارکنان خود را داشته باشند؟ (“آیا می توانید به اسرار شرکت ما اعتماد کنید؟”)
  •      آیا افراد باید از اسکن مغزی بر روی همسر و فرزندان خود استفاده کنند؟ (“دیشب تو بازی بودی؟”)
  •      اگر تصویربرداری مغز می تواند اخلاق یا قصد را اندازه گیری کند ، آیا باید از آن استفاده کرد؟ (“آیا قصد سرقت از فروشگاه را دارید؟”)
  •      اگر با اسکن مغزی می توان استعدادهایی مانند توانایی موسیقی یا ریاضی را سنجید ، آیا باید برای هدایت افراد به سمت یا دور شدن از مشاغل خاص استفاده شود؟

 

خاطرات بسیار شکننده هستند و می توانند با گذشت زمان تغییر کنند. آیا با چنین اسکن مغزی می توان “خاطرات نادرست” یا خاطراتی را که مردم تصور می کنند درست است ، شناسایی کرد اما درست نیست؟ در موقعیت های خاص آزمایشی ، بعضی از مناطق مغز (لوب گیجگاهی خلفی میانه) به خاطرات واقعی و خاطرات دروغین واکنش متفاوتی نشان می دهند.

 

اگر … دستگاه ها بتوانند بیماری عصبی یا روانی آینده را پیش بینی کنند ، چه می شود؟

 

تصویربرداری از مغز می تواند تفاوت های ساختاری و عملکردی را در افراد مبتلا به اختلالات عصبی و روانی مختلف شناسایی کند. به عنوان مثال ، تصویربرداری تشدید مغناطیسی نشان داده است که افراد مبتلا به اسکیزوفرنی بزرگتر از بطن های جانبی طبیعی ، کاهش اندازه هیپوکامپ ، تغییر در اندازه هسته های گانگلیون پایه و ناهنجاری های قشر پیشانی هستند. در حال حاضر ، از آزمایش ژنتیکی می توان برای غربالگری بیماری های خاص ، مانند بیماری هانتینگتون استفاده کرد. شاید اسکن مغزی بتواند سایر اختلالات عصبی و روانی را تشخیص دهد.

 

  •     اگر یک ماشین یا آزمایش بتواند اختلالی را قبل از بروز علائم ، حتی قبل از تولد نوزاد پیش بینی کند ، چه می شود؟
  •     آیا می خواهید بدانید که آیا شما به یک اختلال عصبی یا روانی مبتلا هستید؟
  •     آیا افراد باید مجبور به درمان شوند تا از مشکلات بیماری خود جلوگیری کنند؟
  •     آیا شرکت های بیمه باید قبل از صدور سیاست درمانی ، به اسکن مغز نیاز داشته باشند؟

داروهای ضد افسردگی برای درمان کافی نیستند !

 

نوتروپیک ها : آیا یک قرص می تواند شما را باهوش تر کند؟

به این مقاله امتیاز دهید