07136476172 - 09172030360 [email protected]

خواب طولانی در شب تأثیر چندانی بر بهره وری کار و سلامت قلب و عروق ندارد. با این حال ، چرت زدن کوتاه در طول روز به بهبود بهره وری و رفاه کلی کمک می کند.

 

گاهی بین خواب طولانی و چرت زدن باید یکی را انتخاب کنیم. شاید سوال ما این باشد آیا توصیه هایی براتی بهتر چرت زدن وجود دارد؟! یا اینکه اصلا علت چرت زدن چیست؟

 

از نظر موضوعی ، به نظر می رسد که خواب بیشتر مزایای بزرگی را به دنبال دارد: بسیاری از مردم می دانند که این کار به آنها انرژی ، کنترل عاطفی و بهبود احساس رفاه می دهد. اما یک مطالعه جدید که توسط اقتصاددانان MIT تألیف شده است این تصویر را پیچیده می کند و نشان می دهد که خواب بیشتر ، به خودی خود ، لزوماً برای ایجاد این نوع بهبودهای جذاب کافی نیست.

 

این مطالعه بر اساس یک آزمایش میدانی متمایز از کارگران کم درآمد در چنای هند انجام شده است. جایی که محققان ساکنان خانه را در حین کارهای روزمره خود مورد مطالعه قرار دادند. موفق شدند خواب شرکت کنندگان را حدود نیم ساعت در شب افزایش دهند ، که بسیار قابل توجه است.

 

با این حال ، خواب بیشتر در شب باعث افزایش بهره وری افراد ، درآمد ، انتخاب های مالی ، احساس رفاه و حتی فشار خون آنها

نمی شود. ظاهراً تنها کاری که انجام داد این بود که تعداد ساعات کار آنها را کاهش داد.

 

فرانک شیلباخ ، اقتصاددان MIT و نویسنده مقاله ای که جزئیات یافته های این مطالعه را توضیح می دهد ، می گوید: “در کمال تعجب ، این مداخلات در خواب شب هیچ تأثیر مثبتی بر هیچ یک از نتایج اندازه گیری شده ما نداشت.”

 

موضوع دیگری نیز وجود دارد: به عنوان یک چیز ، محققان دریافتند که چرت کوتاه در طول روز به بهره وری و رفاه کمک می کند.

 

از سوی دیگر ، شرکت کنندگان تمایل داشتند شب ها در شرایط سخت و با وقفه های زیاد بخوابند. این یافته ها این احتمال را باز می گذارد که کمک به خواب راحت تر مردم ، به جای افزودن به مقدار کل خواب کم کیفیت ، می تواند مفید باشد.

 

در این شرایط کیفیت خواب افراد در چنای بسیار پایین است که افزودن خواب با کیفیت پایین ممکن است مزایای نیم ساعت دیگر خواب را در صورت کیفیت بالاتر نداشته باشد.

 

خوابیدن روی ریکشا

 

شیلباخ ، که همچنین از اعضای هیات علمی آزمایشگاه فقر عبداللطیف جمیل فقر (J-PAL) در MIT است ، می گوید: “در چنای می توانید افرادی را ببینید که روی ریکشا خود خوابیده اند.” “اغلب ، چهار یا پنج نفر در یک اتاق می خوابند که صدای آن بلند و پر سر و صدا است ، می بینید که مردم بین بخش های جاده کنار بزرگراه می خوابند. حتی شب بسیار گرم است و تعداد زیادی پشه وجود دارد. در اصل ، در چنای ، می توانید هر عامل محرک احتمالی یا خواب نامطلوبی را بیابید

                                                                                                          ریکشا

برای انجام این مطالعه ، محققان ساکنان چنای را مجهز به اتیگراف ، وسایلی شبیه ساعت مچی کردند که از حرکات بدن حالت خواب را استنباط می کنند ، که به تیم اجازه می دهد تا افراد را در خانه هایشان مورد مطالعه قرار دهند. بسیاری از مطالعات خواب دیگر افراد را در محیط های آزمایشگاهی مشاهده می کنند.

 

در این مطالعه 452 نفر در یک ماه مورد بررسی قرار گرفتند. به برخی از افراد تشویق و راهنمایی هایی برای خواب بهتر داده شد. دیگران مشوق های مالی بیشتری برای خواب بیشتر دریافت کردند. برخی از اعضای هر دو گروه نیز در طول روز چرت می زدند تا ببینند این کار چه تاثیری داشته است.

 

همچنین به مشارکت کنندگان در این مطالعه مشاغل ورود داده ها با ساعات انعطاف پذیر در حالی که آزمایش در حال انجام بود داده شد ، بنابراین محققان می توانند تأثیرات خواب بر خروجی و درآمد کارگران را به صورت دانه ای زیر نظر داشته باشند.

 

به طور کلی ، شرکت کنندگان در مطالعه چنای قبل از مداخله به طور متوسط حدود 5.5 ساعت خواب در شب داشتند و به طور متوسط 27 دقیقه خواب در شب اضافه کردند. با این حال ، برای کسب این 27 دقیقه ، شرکت کنندگان 38 دقیقه بیشتر در شب در رختخواب بودند. این وضعیت خواب آور شرکت کنندگان را که بطور متوسط 31 بار در شب بیدار می شوند ، بیان می کند.

 

نکته مهم

 

شیلباخ می گوید: “نکته مهمی که وجود دارد این است که راندمان خواب افراد پایین است ، یعنی خواب آنها به شدت تکه تکه شده است.” وی گفت: “آنها دوره های بسیار کمی را تجربه می کنند که به نظر می رسد مزایای ترمیم کننده خواب عمیق است. … به دلیل مداخلات ، میزان خواب افراد افزایش یافت ، زیرا آنها زمان بیشتری را در رختخواب می گذراندند ، اما کیفیت خواب آنها بدون تغییر بود.

 

به همین دلیل است که در طیف وسیعی از معیارها ، افراد شرکت کننده در مطالعه بعد از خواب بیشتر تغییرات مثبتی را تجربه نکرده اند. در واقع ، همانطور که شیلباخ خاطرنشان می کند ، “ما یک اثر منفی را پیدا می کنیم ، آن ساعت کاری است. اگر زمان بیشتری را در رختخواب می گذرانید ، زمان کمتری برای کارهای دیگر زندگی خود خواهید داشت. ”

از سوی دیگر ، شرکت کنندگان در مطالعه که مجاز به چرت زدن در حین کار ورود اطلاعات بودند ، در چند دسته اندازه گیری شده بهتر عمل کردند.

 

شیلباخ می گوید: “برخلاف مداخله در خواب شب ، ما شواهد روشنی را در مورد بهبود چرت زدن در طیف وسیعی از نتایج ، از جمله بهره وری ، عملکرد شناختی و بهزیستی روانشناختی آنها ، و همچنین شواهدی در مورد پس انداز پیدا می کنیم.” “این دو مداخله اثرات متفاوتی دارد.

 

با این اوصاف ، چرت زدن فقط درآمد کلی را در مقایسه با کارگرانی که به جای آنها استراحت کرده اند افزایش می دهد. چرت زدن کل درآمد کارگران را افزایش نمی دهد – چرت زن ها در هر دقیقه بیشتر بازدهی داشتند اما زمان کمتری را صرف کار می کردند.

 

شیلباخ می گوید: “اینطور نیست که چرت زدن فقط هزینه خود را بپردازد.” “مردم در هنگام چرت زدن بیشتر در دفتر نمی مانند ، احتمالاً به این دلیل که کارهای دیگری مانند مراقبت از خانواده دارند. اگر افراد حدود نیم ساعت چرت بزنند ، ساعت کار آنها تقریباً نیم ساعت کاهش می یابد ، تقریباً نسبت یک به یک ، و در نتیجه ، درآمد افراد در آن گروه کمتر است.

 

ارزش گذاری خواب به عنوان یک هدف به خودی خود

 

شیلباخ همچنین پیشنهاد می کند که درک بهتر چالش های روانی که افراد فقیر هنگام خواب به وجود می آورند مهم است. فقیر بودن بسیار استرس زا است و ممکن است در خواب افراد اختلال ایجاد کند. پرداختن به عوامل محیطی و روانی بر کیفیت خواب چیزی است که ارزش بررسی دارد.

 

شیلباخ خاطرنشان می کند: علاوه بر این ، با استفاده از فناوری اتیگراف و سایر دستگاه ها ، می توان تعداد بیشتری از مطالعات را ایجاد کرد که الگوهای خواب افراد را در محیط های معمولی خانه خود ، و نه فقط در محیط های پزشکی ، به تصویر می کشد.

 

شیلباخ می گوید: “کارهای زیادی برای مطالعه خواب افراد در زندگی روزمره انجام نمی شود.” وی افزود: “من واقعاً امیدوارم مردم در کشورهای در حال توسعه و کشورهای فقیر بیشتر روی خواب مطالعه کنند و بر پیامدهایی که مردم برای آنها ارزش قائل هستند تمرکز کنند.

 

شیلباخ می گوید که به دنبال ادامه کار در مورد خواب است که در ایالات متحده و نه فقط در هند ، جایی که بیشتر تحقیقات خود را انجام داده است، ادامه دارد. او می گوید ، در هر شرایطی ما باید مسئله خواب را به عنوان عنصری از تحقیقات فقر و سیاست عمومی-و به عنوان یک عنصر مهم رفاه در نوع خود-جدی بگیریم.

 

شیلباخ می گوید: “خواب ممکن است به عنوان راهی برای افزایش بهره وری یا انواع دیگر انتخابهای افراد مهم باشد. اما من فکر می کنم خواب راحت نیز به خودی خود مهم است. ما باید این توانایی را داشته باشیم که بتوانیم خوب بخوابیم و شب نگران نباشیم. شاخص های فقر مربوط به درآمد و مصرف مواد است. اما اکنون که می توانیم خواب را بهتر اندازه گیری کنیم ، خواب شب خوب باید بخشی از معیارهای جامع تر برای رفاه افراد باشد. امیدوارم سرانجام به جایی برسیم.

 

چگونه در شیفت شب بیدار بمانیم

 

خسته تر از خسته ام!

 

 

 

به این مقاله امتیاز دهید