07136476172 - 09172030360 [email protected]

یک مطالعه توسط محققان دانشگاه سینسیناتی و چهار موسسه ایتالیایی که علائم عصبی را در بیماران مبتلا به COVID-19 بررسی می کنند، اذعان داشتند ممکن است این مطالعه تأثیر ویروس در سیستم عصبی مرکزی را روشن تر کند.

این یافته ها، که در مجله رادیولوژی منتشر شده است، نشان می دهد که وضعیت روانشناختی و سکته مغزی شایع ترین علائم عصبی در بیماران مبتلا به COVID-19 است، که نویسندگان می گویند می تواند به پزشکان کمک کند تا زودتر متوجه “پرچم های قرمز” شوند.

“مطالعات طیف ویژگی های تصویربرداری از قفسه سینه COVID-19 را به خوبی توصیف کرده اند، اما فقط چند مورد در ارتباط با یافته های تصویربرداری عصبی مرتبط با COVID-19 وجود دارند.” . “تا به امروز، این بزرگترین و اولین مطالعه در زمینه علائم عصبی و ویژگی های تصویربرداری عصبی در بیماران مبتلا به COVID-19 را توصیف می کند. این الگوهای تازه کشف شده می توانند به پزشکان کمک کنند بهتر و زودتر ارتباط با COVID-19 را تشخیص دهند و مداخلات لازم  قبلی را انجام دهند. ”

محققان در این مطالعه علائم عصبی و یافته های تصویربرداری را در بیماران از سه موسسه اصلی در ایتالیا مورد بررسی قرار داده اند: دانشگاه برشیا، دانشگاه پیمونت شرقی، نوارا؛ و دانشگاه ساساری ایتالیا دومین مرکز گسترش شیوع COVID-19 بود که منجر به کشته شدن بیش از 30،000 نفر شد.

این مطالعه شامل تصاویر مربوط به 725 بیمار بستری با عفونت COVID-19 تایید شده بین 29 فوریه و 4 آوریل بود. از این تعداد، 108 (15٪) علائم عصبی جدی و تحت تصویربرداری از مغز یا ستون فقرات داشتند.

محققان دریافتند که 59٪ از بیماران حالت روانشناختی تغییر یافته و 31٪ سکته مغزی را تجربه کردند که شایعترین علائم عصبی بودند. از جمله علائم دیگر، بیماران همچنین سردرد (12٪)، تشنج (9٪) و سرگیجه (4٪) را تجربه کردند.

در حالی که نتایج نشان می دهد که ویژگیهای تصویربرداری عصبی بیماران مبتلا به COVID-19 متفاوت است و وضعیت روانشناختی آن ها تغییر یافته و سکته مغزی بیشترین شیوع را در بیماران نشان می دهد، این مطالعه نشان می دهد که شرایط دیگری نیز وجود دارد که باید به آن ها توجه کنیم.

“از این 108 بیمار، 31 یا 29٪ سابقه پزشکی قبلی را نمی دانند. از این تعداد، در سنین 16 تا 62 سال، 10 مورد سکته مغزی و دو نفر دچار خونریزی مغزی شده اند. ” “70٪ یا 66٪ از این بیماران هیچ یافته ای در مورد CT مغزی نداشتند، 7 مورد در (35٪) MRI مغزی ناهنجاری های خود را نشان دادند.”

 وضعیت روان شناختی تغییر یافته در بزرگسالان بیشتر دیده می شود.

“این موضوع قطعاً به تحقیقات بیشتری نیاز دارد.” در حال حاضر، ما درک درستی از علائم عصبی در بیماران مبتلا به COVID-19 نداریم، خواه غیر مستقیم یا از حمله مستقیم SARS-CoV-2 به سیستم عصبی مرکزی می باشد. امیدواریم مطالعه بیشتر در مورد این موضوع به کشف سرنخ ها و مداخلات بهتری برای بیماران کمک کند. ”

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

منبع:

“Imaging in Neurological Disease of Hospitalized COVID-19 Patients: An Italian Multicenter Retrospective Observational Study”

به این مقاله امتیاز دهید