07136476172 - 09172030360 [email protected]

تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف استروژن به عنوان بخشی از درمان برای جایگزینی هورمون ممکن است به زنان در مقابله با کاهش شناختی کمک کند. مقاله حاضر – تحت عنوان “مصرف استروژن و عملکرد شناختی در اواخر عمر:” در مجله یائسگی انجمن یائسگی آمریکای شمالی (NAMS) در آمریکای شمالی منتشر شده است. محققان و جامعه پزشکی به طور یکسان از مدتها قبل می دانند که بیماری آلزایمر به مراتب بیشتر در زنان اتفاق میافتد.

طبق گفته جامعه آلزایمر، در ایالات متحده، تقریباً دو سوم از مبتلایان به آلزایمر زنان هستند.

 از 5.6 میلیون بزرگسال آمریکایی در سن 65 سال و بالاتر که  با آلزایمر زندگی می کنند، 3.5 میلیون نفر زن هستند.

در مورد این که چرا این مورد اتفاق می افتد، یک نهاد تحقیقاتی نشان داده است که مصرف استروژن کلید و پاسخ این مشکل است. پس از یائسگی، زنان افت سطح استروژن را تجربه می کنند، و این می تواند حساسیت بیشتری برای ابتلا به آلزایمر ایجاد کند، همانطور که مطالعات نشان داده اند.


اخیراً، برخی از محققان معتقدند که بارداری و تاریخ تولید مثل نیز ممکن است بر افزایش خطر شخص تأثیر بگذارد، در حالی که برخی دیگر خواستار ارزیابی مجدد نقش جایگزینی هورمون در سلامت شناختی هستند.

یعنی، دانشمندان اخیراً اظهار داشتند که هورمون درمانی، همانطور که قبلاً تصور می کردند، همیشه با آسیب شناختی مرتبط نیست.

در حقیقت، تحقیقات جدید نشان می دهد که ممکن است تأثیر متضادی داشته باشد، در واقع به نفع سلامت شناختی است.

 

 

استروژن با سلامت بیشتر شناختی مرتبط است


محققان مطالعه جدید بالینی، وضعیت بیش از 2،000 زن یائسه را طی مدت 12 سال پیگیری کردند و ارتباط بین سطح استروژن و افت شناختی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

آنها به مدت زمانی که بدن زنان استروژن ترشح می کرد،  نگاه داشتند و فاکتورهای دیگری از جمله:

تاریخ تولید مثل آنها
چند سال بین دوره اول و یائسگی گذشته
تعداد حاملگی های آنها
چه مدت شیر ​​داده بودند
آیا آنها تا به حال از درمان جایگزینی هورمون استفاده کرده بودند، و اگر چنین است، تا چه مدت؟


نتیجه گیری مطالعه این بود که مصرف استروژن با سلامت شناختی بهتر در زنان مسن مرتبط است. 

بنابراین، این یافته ها همچنین از “فرضیه مهم بحرانی” پشتیبانی می کنند. این “بیان می کند که اثرات هورمون درمانی به زمان شروع یائسگی بستگی دارد و اثرات بهینه با شروع زود هنگام مشهود است.”

دکتر استفانی فوبیون، مدیر پزشکی NAMS، در مورد این یافته ها اظهار نظر کرد و بیان کرد:”اگرچه ارزیابی تعادل ریسک به نفع استفاده از هورمون درمانی پیچیده است و باید برای افراد مختلف جدا در نظر گرفته شود، اما این مطالعه شواهد دیگری را برای عملکرد شناختی بهتر ارائه می دهد.”

“این مطالعه همچنین تأثیرات جانبی احتمالی محرومیت زودهنگام استروژن بر سلامتی را در زمینه یائسگی زودرس یا بدون جایگزینی کافی استروژن تأکید می کند.”

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید. 

منبع:

“Lifetime estrogen exposure and cognition in late life: The Cache County Study”. Matyi, Joshua M.; Rattinger, Gail B.; Schwartz, Sarah; Buhusi, Mona; Tschanz, JoAnn T..

به این مقاله امتیاز دهید