07136476172 - 09172030360 [email protected]

استروئیدهای آنابولیک آندروژنیک (AAS) ، یک نسخه مصنوعی از هورمون جنسی مردانه تستوسترون ، گاهی اوقات به عنوان یک درمان پزشکی برای عدم تعادل هورمون استفاده می شود.

اما اکثریت قریب به اتفاق AAS برای تقویت عملکرد ورزشی یا عضله سازی استفاده می شود زیرا وقتی با تمرینات قدرتی همراه است. استفاده از AAS باعث افزایش توده و قدرت عضلانی می شود و شناخته شده است که استفاده از آن عوارض جانبی زیادی دارد ، از آکنه گرفته تا مشکلات قلبی تا افزایش پرخاشگری.

 

یک مطالعه جدید اکنون نشان می دهد که AAS همچنین می تواند اثرات مخربی بر مغز بگذارد و باعث پیری زودرس آن شود.

 

استفاده از استروئیدهای آنابولیک با طیف وسیعی از عوارض جانبی پزشکی و روانشناختی همراه بوده است. ” “با این حال ، از آنجا که استروئیدهای آنابولیک فقط حدود 35 سال است که در دامنه عمومی قرار دارند ، ما هنوز در مرحله اولیه ارزیابی کامل اثرات پس از استفاده طولانی مدت هستیم. کمترین اثرات بررسی شده ، تأثیراتی است که به مغز مربوط می شود.

 

هورمون های استروئیدی به راحتی وارد مغز می شوند و گیرنده های هورمون های جنسی در سراسر مغز یافت می شوند. از آنجا که AAS در دوزهای بسیار بالاتری از مقادیر طبیعی موجود در بدن تجویز می شود ، می تواند تأثیرات مضر بر روی مغز داشته باشد ، خصوصاً در مدت زمان طولانی استفاده.

مطالعات قبلی نشان داده است که استفاده کنندگان AAS در تست های شناختی عملکرد بدتری نسبت به افراد غیر استفاده کننده دارند.

 

دکتر Bjørnebekk و همکارانش تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) از مغز 130 وزنه بردار مرد با سابقه استفاده طولانی مدت AAS و 99 وزنه بردار را که هرگز از AAS استفاده نکرده بودند ، انجام دادند.

 

محققان از یادگیری ماشینی برای تعیین سن مغز پیش بینی شده از هر یک از شرکت کنندگان استفاده کردند و سپس فاصله سن مغز را تعیین کردند: تفاوت بین سن تقویمی هر شرکت کننده و سن مغزی پیش بینی شده آنها. سن پیشرفته مغز با اختلال در عملکرد شناختی و افزایش خطر ابتلا به بیماری های نورودژنراتیو همراه است.

 

جای تعجب نیست که ، کاربران AAS فاصله سنی مغزی بیشتری نسبت به غیر استفاده کنندگان داشتند. افراد وابسته به AAS یا

سابقه استفاده طولانی تر ، پیری مغزی را تسریع کردند.

 

این مطالعه مهم در یک نمونه بزرگ نشان می دهد که استفاده از آن با پیری زودرس مغز همراه است و تأثیر بالقوه ای بر کیفیت زندگی در سنین بالاتر دارد. این یافته ها می تواند به طور مستقیم برای متخصصان مراقبت های بهداشتی مفید باشد.

و ممکن است به طور بالقوه پیامدهای پیشگیرانه داشته باشد ، جایی که اثرات مغزی نیز در ارزیابی خطر برای مردان جوان گنجانده می شود که آیا از استروئیدهای آنابولیک استفاده کنند ؟

 

نهایتا

 

“نتایج این مطالعه تصویربرداری مغزی باید نگران کننده ورزشکارانی باشد که از استروئیدهای آنابولیک برای تقویت عملکرد استفاده می کنند و نشان می دهد که اثرات سوء بر رفتار و شناخت قبلاً نشان داده شده است که با استفاده طولانی مدت همراه است ، نتیجه تأثیراتی بر روی مغز به شکل پیری سریع مغز است.

راز “بهبود عملکرد و سرعت” در ورزشکاران

ورزش، افزایش خونرسانی به مغز و بهبود حافظه

tDCS می تواند به شما کمک کند قوی تر شوید!

 

 

به این مقاله امتیاز دهید