07136476172 - 09172030360 [email protected]

در ایالات متحده، 37 درصد مردم به طور منظم هفت تا نه ساعت خواب توصیه شده در شب را ندارند.  برای کارکنان نظامی، این مقدار به 76 درصد می رسد. کارکنان خدمات نظامی به دلایل مختلف از جمله شرایط تنش زا و در مواقع خطرناک اعزام و آموزش  دچار مشکلاتی میشوند. اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)، سندرم تاخیر پرواز در مسافرتهای مکرر  از آن جمله اند. بنابراین این افراد در خواب کافی دچار مشکل هستند.

نیروهای ویژه نظامی چقدر می خوابند؟

به طور متوسط 60 درصد از نیروهای ویژه کمتر از 6 ساعت در شب می خوابند. کسانی که در ماموریت هستند حتی  کمتر از پنج ساعت در شب می خوابند. هر یک از این موارد به طور قابل توجهی کوتاهتر از حداقل هفت ساعت توصیه شده برای بزرگسالان است.

خواب در هنگام ماموریت

در طول عملیات جنگ عراق، به طور متوسط ​​سرباز ارتش آمریکا 5.8  ساعت در شب می خوابید. در حالی که خواب کوتاه در بین کسانی که تجربه جنگ داشتند بیشتر رایج بود. چرت زدن نادر بود و فقط 16 درصد سربازان آن را گزارش دادند.

گزارش شده است که 86 درصد از نیروهای ارتش مستقر در افغانستان کمتر از هفت ساعت در شب می خوابند. و نیمی دیگر کمتر از پنج ساعت می خوابند. حدود 15 درصد از پرسنل نیروی هوایی کمتر از 4.5 ساعت خوابیده اند. اعضای نیروی دریایی به طور متوسط ​​5.9 ساعت می خوابند و 67 درصد آنها کمتر از هفت ساعت می خوابند.

مشاغل نظامی و خواب

خواب هنگام تمرین

در طول تمرینات آموزشی، اعضای سرویس ممکن است کمتر از پنج ساعت در شب بخوابند. به طور معمول، این پنج ساعت به چند قسمت خواب تقسیم می شود که معمولاً هر کدام کمتر از دو ساعت طول می کشد.

سربازان آموزشی آکادمی نظامی ایالات متحده کمتر از پنج ساعت در طول هفته می خوابند. و چندین بار در طول شب برای آموزش بیدار می شوند. حتی در تعطیلات آخر هفته، وقتی تشویق می شوند بیشتر بخوابند، باز هم کمتر از هفت ساعت وقت دارند. کسانی که در مدرسه رنجر هستند فقط سه ساعت در شب دریافت می کنند.

سربازان چقدر به خواب نیاز دارند؟

بزرگسالان به هفت تا نه ساعت خواب نیاز دارند. و افرادی که از نظر جسمانی دارای سبک زندگی سخت هستند ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشند.  (مانند ورزشکاران و سربازان خدمت)

مطالعات نشان داد وقتی سربازان کمتراز چهار ساعت در شب بخوابند، از 15 تا 25 درصد از کارآیی آنها در جنگ می کاهد. علاوه بر این، مطالعات ارتش رنجر نشان می دهد که سطح تستوسترون آنها پس از از دست دادن خواب در طول تمرین کاهش می یابد. این اتفاق در زمانی که برای ترمیم و بازیابی عضلات به آن نیاز بیشتری دارند، پایین تر است.

داشتن خواب خوب برای عملکرد روزانه یک سرباز و همچنین سلامت روحی و جسمی آینده او ضروری است.

مشاغل نظامی و خواب

موضع ارتش در مورد خواب نیروهای نظامی

پزشکان ارتش توصیه می کنند که سربازان حداقل هفت ساعت در شب بخوابند. اگرچه در طول تمرینات آموزشی میدانی فقط به حداقل چهار ساعت زمان نیاز است. برای آمادگی برای زمان هایی که به سختی می توان به خواب رسید، به سربازان توصیه می شود که حداقل نه ساعت قبل از  ماموریت بخوابند. (مانند ماموریت رزمی یا عملیات شبانه)

اگرچه راه حلی طولانی مدت برای اثرات خواب کوتاه مزمن نیست. اما خواب “بانکی” از این طریق ممکن است اثرات فوری و طولانی را ایجاد کند. که می تواند کارآیی سربازان را در طول ماموریت افزایش دهد. خواب بیشتر از حد معمول (مانند 10 ساعت) باعث بهبود هوشیاری و عملکرد در مدت کوتاه محرومیت از خواب می شود. و چرت زدن باعث کاهش ضربان قلب و بهبود حافظه در ورزشکاران شده است.

سربازی و لزوم خوابیدن  با استفاده از تکنیک خاص

با توجه به ماهیت خدمت سربازی، خوابیدن بی وقفه هفت ساعت برای بسیاری از سربازان دشوار است. بنابراین تا جایی که بتوانند چرت می زنند. برخی ممکن است از روش خواب نظامی استفاده کنند که در کتاب آرامش و پیروزی: عملکرد قهرمانی رایج شده است. به این روش خواب نظامی توسط سربازان جنگ جهانی دوم استفاده شد تا در عرض دو دقیقه به خواب بروند.  در اینجا نحوه کار بیان میشود:

  1. با آرام کردن کل صورت خود، از جمله پیشانی، پلک، فک و زبان شروع کنید.
  2. شانه ها و سپس دستان خود را انداخته و اجازه دهید به دو طرف بدن شما بیفتند.
  3. دم و بازدم کنید تا قفسه سینه شل شود.
  4. سپس، به تدریج پاهای خود را شل کنید. از ران ها و سپس ساق پا، مچ پا و پاها شروع کنید.
  5. ده ثانیه ذهن خود را خالی کنید. شما ممکن است یک صحنه آرامش بخش را مشاهده کنید. مانند تصور تماشای موج های در حال حرکت در ساحل، قرار گرفتن در یک اتاق تاریک، یا تماشای ابرها در آسمان. وقتی افکار به ذهن می رسند، ناامید نشوید. فقط بگذار آنها بیایند و بروند اگر تجسم آسان نیست، سعی کنید “فکر نکنید” را بارها و بارها با خود تکرار کنید.
  6. هنگامی که بدن خود را آرام کرده و ذهن خود را پاک کردید، باید بتوانید به خواب بروید.

مشاغل نظامی و خوابزمان چرت زدن تنظیم شده

در سالهای اخیر ، ارتش تمرکز خود را بر تغییر فرهنگ نظامی در مورد خواب با ارائه آموزش به سربازان افزایش یافته است. این آموزش ها در مورد نحوه عملکرد خواب و ارائه نکاتی برای خواب بهتر هستند.

در سال 2020، ارتش دفترچه راهنمای FM 7-22 Holistic Health and Fitness را به روز کرد.  با گسترش راهنمایی های خود در مورد خواب و ارتقاء بهداشت بهتر خواب است. این اصول مانند پیروی از برنامه منظم خواب، یافتن محیطی آرام برای خواب و اتخاذ روال قبل از خواب است.  این دفترچه راهنما به اعضای سرویس توصیه می کند که بعد از ظهر چرت های کوتاه و روزانه بزنند.  تا به آنها در طول 24 ساعت هفت یا هشت ساعت بخوابند.

همچنین به سربازان توصیه می شود از خوابیدن در نزدیک وسایل نقلیه یا کامیون ها خودداری کنند.  از پشه بند برای دفع حشرات استفاده کنند. و قبل از ورود به داخل کیسه خواب و کفش نظامی آنها برای مارها، عنکبوت ها و مورچه ها را به دقت بررسی کنند.

وزارت دفاع توصیه می کند که برای جلوگیری از محرومیت از خواب، سربازان “چرت های تاکتیکی” 20 دقیقه ای بزنند.  و به دنبال آن کافئین می زنند. اگر از ماموریتی زودتر مطلع هستند، باید خواب خود را با خوابیدن ساعت های قبل از ماموریت تنظیم کنند. رهبران باید محیطی آرام را برای خواب فراهم کنند. و افراد تحت امر خود را قادر سازند تا در صورت امکان هشت ساعت خواب را دریافت کنند.

چالش های سربازان نظامی در استراحت کافی

از جهات مختلف، شرایط خدمت سربازی باعث می شود خواب خوب به سختی به دست آید.

شیفت های شبانه روزی

بسیاری از اعضای خدمت در دوران نوجوانی، زمانی که بدن دچار تغییر شبانه روزی می شود، به ارتش می پیوندند. ریتم شبانه روزی ما باعث تنظیم چرخه خواب و بیداری است. در دوران نوجوانی، ریتم شبانه روزی ما دیرتر تغییر می کند، بنابراین به طور طبیعی دیرتر احساس خستگی می کنیم. ما همچنین باید حدود نه ساعت بخوابیم که یک ساعت بیشتر از نیاز متوسط ​​بزرگسالان است.

هنگامی که نوجوانان پس از پایان دوره دبیرستان به ارتش می پیوندند. آنها هنوز در حال انجام این تغییر شبانه روزی تاخیری هستند.  هر چند که اکنون وارد محیطی شده اند که 4:30 صبح زمان بیداری طبیعی و کمتر از 6 ساعت خواب است. خواب کوتاه عادی می شود، حتی اگر منجر به تاثیرات منفی روی سلامتی و عملکرد شود.

ادامه ی بحث در قسمت دوم مقاله

پیوند بین محرومیت از خواب و عملکرد شغلی

خوابیدن بدون بالش

آیا شیر گرم به خوابیدن شما کمک می کند؟

 

 

به این مقاله امتیاز دهید