07136476172 - 09172030360 [email protected]

محققان گروه روانشناسی تجربی، مرکز Wellcome و گروه علوم اعصاب بالینی Nuffield، از اسکنر MRI، در حالی که داوطلبان تسکهایی را همراه با یک پاداش انجام می دادند، برای مشاهده تغییرات در بخش هایی از مغز در ارتباط با یادگیری و تجربیات آموخته شده استفاده کردند. 

آنها دریافتند که تغییراتی که در مسیرهای عصبی شرکت کنندگان در ارتباط با یادگیری مشاهده می شود، بسته به نحوه یادگیری مهارت جدید هر فرد متفاوت است.

میریام کلین فلگ، از گروه روانشناسی تجربی، اذعان داشت: “ما می دانیم که انسانها می توانند به روش های مختلف یاد بگیرند. بعضی اوقات ما فقط با مشاهده روابط در جهان، مانند یادگیری چیدمان یک شهر جدید یا روابط بین مردم، یاد می گیریم.”

اما راه دیگر برای یادگیری تعیین اهداف خاص است، مانند کودکانی که یاد می گیرند اسباب بازی ها را از طریق آزمایش و خطا بشناسند و نحوه بازی با آن ها را فرا بگیرند.

آنها دریافتند تغییراتی که در مسیرهای عصبی شرکت کنندگان در ارتباط با یادگیری مشاهده می شود، بسته به نحوه یادگیری مهارت جدید هر فرد متفاوت است.

این تحقیق نشان می دهد که ما چندین مکانیسم و پتانسیل در مغز داریم که به ما کمک می کنند دانش یا تجربه های آموخته شده را ذخیره کنیم، به این معنی که آسیب به یک قسمت از مغز هنوز مکانیسم های جایگزین برای یادگیری باقی می گذارد.

 

 

ما همچنین آموخته ایم که یادگیری برخی از این دانش ها بسیار پایدار است، و مغز آن را فراموش نمی کند، در حالی که دانش به دست آمده از طریق مکانیسم های یادگیری جایگزین، می تواند به راحتی به دانش جدید تغییر یابد.

علاوه بر این نشان می دهد که مغز می تواند به روش های مختلف یاد بگیرد و این مکانیسم های متعدد برای یادگیری، به تلاش هماهنگ شبکه های مختلف مغزی متکی هستند. 

به خوبی شناخته شده است که بهتر است مغز ما در طول زندگی به یادگیری چیزهای جدید ادامه دهد، به همین دلیل درک روشهای مختلف یادگیری و ذخیره دانش می تواند مفید باشد و به هریک از ما کمک کند. دریابید که کدام روش یادگیری برای ما مناسب است.

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

منبع:

Multiple associative structures created by reinforcement and incidental statistical learning mechanisms”. Miriam C. Klein-Flügge, Marco K. Wittmann, Anna Shpektor, Daria E. A. Jensen & Matthew F. S. Rushworth.
Nature Communications

به این مقاله امتیاز دهید