07136476172 - 09172030360 [email protected]

خواب کودکان یکی از مهمترین عوامل برای رشد و توسعه مغزی آنها است. به طور متوسط، کودکان نیاز به حداقل ۹ تا ۱۴ ساعت خواب در روز دارند. اما متأسفانه، بسیاری از کودکان به مشکلات خواب مبتلا می شوند که می تواند بر توانایی آنها در یادگیری، تمرکز و عملکرد تأثیر بگذارد. در این موارد، متخصص خواب کودکان در شیراز می تواند کمک کند. در این مقاله، به بررسی نقش واهمیت متخصص خواب کودکان و تست خواب کودکان خواهیم پرداخت.

آیا بدنبال متخصصین خواب کودکان در شیراز هستید؟ همه شما شایسته دریافت بهترین مراقبت هستید. همین امروز زمان مشاوره خود را تنظیم کنید! با ما در تماس باشید.

07136476172-09172030360

آدرس: شیراز بلوار بعثت (حدفاصل چهارراه خلدبرین و فلکه سنگی) مجتمع پزشکی مریم طبقه پنجم – انستیتو سلامت مغز

ایمیل: [email protected]

اینستاگرام: danabrain.ir@

نوزادان، کودکان و نوجوانانی که مشکلات تنفسی و بقیه اختللات خواب دارند از فناوری پیشرفته و مراقبت های جامع در کلینیک اختلالات خواب و آپنه اطفال بهره می برند.

رویکرد کلینیک سلامت مغز به اختلالات خواب کودکان

کم خوابی و محرومیت از خواب در کودکان با بسیاری از مشکلات سلامتی دیگر، از جمله اختلالات شناختی، چاقی، اختلال کمبود توجه/بیش فعالی (ADHD)، اختلالات خلقی و موارد دیگر مرتبط است. با تمرکز بر این جنبه مهم سلامتی، تیم خواب کودکان ما به بیماران کمک می کند تا کیفیت خواب بهتری را تجربه کنند، که برای رشد و تکامل مغز کودکان بسیار با اهمیت است.

رویکرد سیستماتیک تیم ما برای درمان شامل مشاوره پزشکی، ارزیابی، آزمایش / نظارت بر خواب، تشخیص و یک برنامه درمانی توصیه شده است.

متخصص خواب کودکان در شیراز

متخصص خواب کودکان در شیراز یک پزشک متخصص است که مسائل مرتبط با خواب کودکان را تشخیص می دهد و راه حل هایی برای بهبود آنها ارائه می دهد. او ممکن است در تشخیص مشکلات خواب مانند بی خوابی، خواب آشفته، کابوس و دیگر مشکلات مرتبط با خواب به کودکان کمک کند. این پزشک می تواند به والدین و نوزادان یا کودکان کمک کند تا راه حل هایی برای بهبود کیفیت خواب آنها پیدا کنند.

بسیاری از والدین به دلیل عدم آگاهی از اصول بهداشت خواب کودکان، مشکلات خواب کودکان را به سادگی نادیده می گیرند. در برخی موارد، این مشکلات می تواند به مشکلات جدی تری مانند خشک شدن چشم، کمبود توجه، سردرد و افسردگی منجر شود. متخصص خواب کودکان در شیراز می تواند در این موارد به والدین کمک کند.

اگر کودک شما به شکل منظم نمی‌تواند خواب برود، به زیاد بیدار می‌شود، و یا از مشکلات دیگر خواب رنج می‌برد، این موضوع می‌تواند برای شما نگران کننده باشد. به عنوان والدین، ممکن است بخواهید بدانید چرا کودک شما مشکل خواب دارد و چگونه می‌توانید به او کمک کنید. در این مواقع، متخصص خواب کودکان می‌تواند به شما در شناسایی علل مشکلات خواب کودک کمک کند.

در مرکز اختلالات خواب کودکان، که شامل تیم متخصص خواب کودکان در شیراز است، ما از نزدیک با خانواده‌ها کار می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که کودکان خوابی را که برای رشد نیاز دارند دریافت می‌کنند.

خواب بخش مهمی از زندگی کودک است و بر بسیاری از سیستم های بدن مانند رشد، عملکرد قلب، توانایی های یادگیری، رفتار و عملکرد غدد درون ریز و غیره تاثیر می گذارد.

با این حال، بسیاری از کودکان به دلیل مشکلاتی مانند به خواب رفتن، خواب ماندن، صبح زود بیدار شدن یا صرفاً استراحت کافی، دچار مشکل در خواب می شوند.

اختلالات خواب و اختلالات تنفسی در طول خواب شایع هستند و می توانند بر سلامت کلی کودک تأثیر بگذارند. این اختلالات ممکن است منجر به ناتوانی های یادگیری و رفتاری و همچنین بیماری های ریوی، غدد درون ریز و قلبی طولانی مدت شود. تشخیص زودهنگام و مدیریت مشکلات خواب ممکن است به کودکان کمک کند از عواقبی که می تواند در بزرگسالی آنها را تحت تاثیر قرار دهد دور بمانند.

در مرکز اختلالات خواب، ما اختلالات خواب مربوط به کودکان را کودکان تشخیص داده و از آنها مراقبت می کنیم، از جمله:

  • آپنه خواب انسدادی و مرکزی
  • خرناس (خروپف)
  • آپنه دوران شیرخوارگی
  • بی خوابی رفتاری دوران کودکی مانند به سختی به خواب رفتن و بیداری های شبانه
  • پاراسومنیا (راه رفتن در خواب، ترس از خواب)
  • نارکولپسی
  • اختلالات ریتم شبانه روزی (سندرم فاز تاخیری خواب)
  • اختلالات حرکتی (اختلال حرکات دوره ای اندام)

تیم ما می تواند در ارزیابی و مدیریت کودکان مبتلا به بیماری های مزمن ریوی، بیماری عضلانی دژنراتیو با نارسایی مزمن تنفسی، سندرم هیپوونتیلاسیون و اختلالات کنترل تنفسی کمک کند.

آنچه ما را متمایز می کند

  • در جنوب کشور یکی از برترین مراکزی هستیم که تا به حال به هزاران نفر کمک کرده ایم تا خواب بهتری را تجربه کنند.
  • آزمایشگاه خواب کودکان ما به طور اختصاصی بر روی کودکان و نوجوانان در تمام سنین، از جمله نوزادان کار می کند و ابزار تست خواب تخصصی مرتبط با کودکان در مرکز ما موجود می باشد.
  • تیم ما شامل یک متخصص خواب کودکان در شیراز برای درمان اختلالات رفتاری خواب و متخصصین رواپزشکی و علوم اعصاب است.

ارجاع به آزمایشگاه خواب ما ممکن است توسط متخصص اطفال، پزشک گوش و حلق و بینی، متخصص مغز و اعصاب یا متخصص خواب انجام شود.

کلینیک اختلالات خواب رفتاری

متخصص خواب کودکان در شیراز در این کلینیک به کودکان در هر سنی از نوزادی تا نوجوانی خدمات ارائه می دهد. هر مراجعه به  کلینیک شامل ارزیابی و مدیریت هم توسط متخصص خواب و هم متخصص رفتار است.

الگوی خواب در کودکان بر رفاه کودک و کل خانواده تأثیر می گذارد. مشکلات خواب در دوران نوزادی بسیار شایع است. اگر درمان نشود، مشکلات خواب در دوران شیرخوارگی، مانند بی خوابی و تکه تکه شدن خواب، ممکن است تا سال های نوپا و بعد از آن ادامه یابد.

در واقع، کودکان در مراحل مختلف رشد خود در معرض خطر ابتلا به مشکلات خواب هستند. کودکان، پیش دبستانی و کودکان در سن مدرسه ممکن است ترس های شبانه، پاراسومنیا (در خواب راه رفتن، صحبت کردن، وحشت های شبانه)، کابوس ها و اختلالات خواب مربوط به بهداشت نامناسب خواب و تنظیم نامناسب را تجربه کنند.

در نوجوانی خطر بیشتری برای مشکلات خواب وجود دارد که اغلب با تغییر سبک زندگی و استرس های تحصیلی و اجتماعی که در سال های نوجوانی رخ می دهد، ایجاد می شود. نوجوانان اغلب بهداشت ضعیف خواب، تاخیر در مرحله خواب و خواب ناکافی را تجربه می کنند. اختلالات خواب اغلب به ترکیبی از عوامل فیزیولوژیکی، محیطی و روانی اجتماعی نسبت داده می شود که ممکن است با رویکرد ترکیبی پزشکی و رفتاری به بهترین شکل مدیریت شوند.

تست خواب کودکان

یک ابزار تشخیصی است که متخصص خواب کودکان در شیراز می‌تواند برای شناسایی مشکلات خواب کودکان استفاده کند. در این تست، کودک شما به کمک ابزار تست خواب مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این فناوری  می‌توانند فعالیت‌های مختلفی را در طول شب ثبت کنند، و به کمک آن متخصص خواب می‌تواند به تحلیل دقیق‌تری از وضعیت خواب کودکان شما برسد.

پلی سومنوگرافی یک تست تشخیصی پیچیده است که از سنسورهای جمع آوری داده های متعددی تشکیل شده است که به طور همزمان برای کمک به ارزیابی اختلالات خواب متنوع در همه گروه های سنی استفاده می شود. پلی سومنوگرافی مطالعه انتخابی برای ارزیابی تنفس اختلال خواب کودکان، از جمله سندرم آپنه انسدادی خواب، آپنه مرکزی، و اختلالات هیپوونتیلاسیون است و برای کمک به تعیین اثربخشی درمان استفاده می شود.

فراتر از  خروپف و مکث های تنفسی، پلی سومنوگرافی می تواند علت پرخوابی را که با تست تاخیر خواب متعدد و حرکات یا رویدادهای غیرطبیعی همراه است، اعم از تشنج شبانه یاپاراسومنیا، زمانی که شرح حال کامل بیمار نمی تواند پاسخ روشنی ارائه دهد.

تست خواب کودکان می‌تواند به شما و متخصص خواب کودکان در شیراز کمک کند تا علل مشکلات خواب کودک شما تشخیص دهد،و متخصص خواب می‌تواند به شما کمک کند تا راه‌حل‌های مناسب برای حل مشکلات خواب کودک خود پیدا کنید.

تست خواب کودکان چطور می تواند کمک کننده باشد:

  1. شناسایی علل مشکلات خواب کودکان: تست خواب کودکان می‌تواند به متخصص خواب کودکان کمک کند تا علل مشکلات خواب کودک شما را شناسایی کند. با شناسایی علل، متخصص خواب می‌تواند به شما راه‌حل‌های مناسب برای حل مشکلات خواب کودکان ارائه دهد.
  2. پیشگیری از مشکلات سلامتی: مشکلات خواب کودکان ممکن است باعث بروز مشکلات سلامتی در آینده شوند. برای مثال، کم خوابی ممکن است باعث افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی، چاقی و بیماری‌های روانی شود. با شناسایی مشکلات خواب و پیشگیری از آن‌ها، می‌توان از بروز مشکلات سلامتی در آینده جلوگیری کرد.
  3. بهبود کیفیت زندگی: خواب درست، بهبود کیفیت زندگی کودکان شما را تضمین می‌کند. اختلالات خواب باعث می شود، کودکان خسته و بی‌حال شوند و نتوانند به طور کامل در مدرسه، بازی‌های ورزشی و سایر فعالیت‌های خود شرکت کنند. با شناسایی مشکلات خواب و حل آن‌ها، می‌توان کیفیت زندگی کودکان را بهبود بخشید.
  4. تسهیل در تشخیص: تست خواب در کودکان می‌تواند در تشخیص برخی بیماری‌هایی مانند آپنه خواب کودکان کمک کند. با تشخیص سریع این بیماری، می‌توان به بهترین درمان این اختلالات دست یافت.
  5. افزایش آگاهی والدین: تست خواب کودکان به والدین کمک می‌کند تا درک بهتری از مشکلات خواب کودکان خود پیدا کنند. با افزایش آگاهی والدین، می‌توان بهترین راه‌حل‌های برای حل مشکلات خواب کودکان را پیدا کرد.

کلام آخر

مرکز اختلالات خواب ما به پزشکان و متخصصان مراقبت های اولیه در تشخیص و درمان اختلالات خواب در کودکان از نوزادی تا نوجوانی کمک می کنند. بیماران در مرکز خواب برای ارزیابی نگرانی های مربوط به کیفیت یا کمیت خواب توسط متخصص ارزیابی می شوند. و در صورت لزوم تست خواب برای آنها انجام می شود. و درنهایت راهکار دقیقی به والدین یا گزارش جامعی به پزشک ارجاع هنده ارائه می شود.

نوزادم از خواب میپره (شیر مادر مقصر اصلی!؟)

کلینیک خواب شیراز (اختلالات خواب-سلامت خواب)

انواع اختلالات خواب در کودکان و علائم آن ها

 

 

به این مقاله امتیاز دهید