07136476172 - 09172030360 [email protected]

“15 سال زمان طولانی است تا بدانید چگونه با غم غربت مقابله کنید. بنابراین ، در طول سال ها برخی از ابزارها را ایجاد کرده ام که به من کمک می کند تا روحیه متعادل و شاد را بدست آورم. من چیزهای زیادی در مورد نحوه کار مغز انسان و شیمی آن یاد گرفتم. امروز ، همه بینش ها و نکات خود را با شما در میان می گذارم.”

شاید سوال ما نیز همین باشد : برای رهایی از غم غربت چه باید کرد؟

 

 

این ها جملات خانم ایرمشر ، مدرس بازی های ذهن و کوچینگ  است.

 

 

اولین نکته مهم: دلتنگ بودن هیچ چیز بدی ندارد. ما همیشه باید اجازه دهیم این احساسات ظاهر شوند. یادآوری خاطرات شیرین و غمگین شدن برای آنها لازم است – حداقل برای مدتی. با این حال ، وقتی این کار خیلی طولانی می شود و وضعیت شما بیش از حد افسرده می شود ، بهتر است برای غلبه بر غم و اندوه سازنده کار کنید.

 

حالت دلتنگی به این معنی است که استرسی ایجاد می شود و از مغز شروع شده و از بدن عبور می کند. احتمال اینکه مغز دوران نخستین ما(قدیمی ترین قسمت مغز) تحریک شده باشد و پاسخ فرار یا جنگ را ایجاد کند ، بسیار زیاد است.

 

غربت در واقع چیست؟

 

احساس غربت حالتی اندوهناک است، اما ریشه در مخلوطی از یک خاطره روان گسیخته از گذشته دارد و بر اساس آن یک تصویر از یک وضعیت در آینده ساخته می شود. به عبارت دیگر: هنگام روحیه دلتنگی یا ذهن خود را معطوف به چیزی که قبلاً گذشته است می کنید یا تصورات مبهم آینده.

 

اما راهکار گذر سریع تر از این حالات چیست؟! (غم غربت و راهکارهایی برای تسکین آن)

 

 

1.در حال حاضر باشید

 

 

اولین نکته من این است: درک کنید که زندگی اکنون اتفاق می افتد. در حال حاضر ، در همان لحظه ، آنجا که شما هستید. بنابراین ، خود را در اینجا و اکنون تصور کرده و حضور پیدا کنید. آنچه در اطراف شماست ، آنچه می شنوید ، می بینید ، احساس می کنید و می چشید ، حس کنید.. بنابراین ، خود را در محیط خود غرق کنید و دریابید که زندگی “معمولی” در اطراف شما چگونه اتفاق می افتد.

 

بله ، این یک تمرین ساده ذهن آگاهی است اما با یک تأثیر قوی: انرژی شما در آنجا جلب می شود که توجه خود را معطوف می کنید. اگر روی زندگی در لحظه تمرکز کنید ، پس با قدرت حضور پیدا خواهید کرد. از طرف دیگر ، اگر انرژی خود را صرف غم شدید برای گذشته کنید ، در این صورت انرژی شما در آنجا جریان می یابد و حتی احساس غم انگیز، اشتیاق شما را افزایش می دهد.

 

2. انتظارات خود را کنار بگذارید

 

 

احساس غربت در شرایطی است که احساس نارضایتی می کنید زیرا آرزو دارید جایی دیگر باشید. در نتیجه ، شما انتظاراتی مانند: “من می خواهم در خانه باشم” را فرموله می کنید اما اگر این انتظارات برآورده نشود ، در نهایت می توانید ناامید و ناراضی باشید. بنابراین ، انتظارات خود را دوباره در نظر بگیرید و سعی کنید آنها را رها کنید. و دوباره ، تمرکز خود را بر روی وجود همان جایی که الان هستید ، قرار دهید!

 

 

3. سپاسگزاری را تمرین کنید

 

 

سپاسگزار بودن برای آنچه اکنون وجود دارد مفید است. تمرکز خود را از کمبود به سمت چشم انداز وسیع تری از فراوانی تغییر دهید. دانشمندان دریافته اند که احساس قدرشناسی هیپوتالاموس را تحریک می کند که نه تنها در تنظیم استرس در مغز نقش دارد بلکه در مدار پاداش که لذت ایجاد می کند نیز نقش دارد.

 

 

ممکن است بپرسید ، در بدبختی غربت از چه چیزی باید سپاسگزار باشید؟

 

 

این تمرین کوچک را تمرین کنید: یک قلم و یک ورق کاغذ بردارید و هرچه به ذهنتان خطور می کند راجع به آنچه از وضعیت فعلی زندگی خود می دانید بنویسید. وقت خود را برای یافتن چیزهایی که قدر دانش هستید اختصاص دهید و از میزان خروجی خوب آن متعجب خواهید شد! و فراموش نکنید که به خاطر آن سپاسگزار باشید.

 

 

4. تصویر بزرگتری بکشید

 

 

شما باید این تصمیم را داشته باشید که به غم و غربت خود بپردازید یا دیدگاهی را انتخاب کنید که احساس مثبت تری داشته باشد. خوش شانس تر و سبک تر. نکته بسیار مهم بعدی من تغییر دیدگاه شما و تلاش برای ایجاد تصویر بزرگتر از زندگی خود در خارج از کشور است. از آنجا که پرنده هنگام پرواز در آسمان و تماشای شما از آنجا از بالا ، آن را از فاصله دور ببینید. سوالاتی مانند این را بپرسید:

 

  • چرا به خارج از کشور مهاجرت کردید؟
  • نکته جالب در این مورد چه بود؟
  • زمان دلتنگی را در مقایسه با سایر تجربیاتی که در خارج از کشور داشته اید ، چگونه ارزیابی می کنید؟
  • از زندگی چه میخواهید؟

 

دیدگاهتان تغییر می کند. سوئیچ در مغز اغلب تجارب چشم نوازی را به همراه دارد و می تواند منجر به احساس رضایت شود.

 

 

5. حرکت کنید

 

 

حرکت ایجاد احساس می کند. هر بار که ما از نظر جسمی به آنجا می رویم ، چیزی در مغز ما نیز حرکت می کند و می تواند باعث تغییر دیدگاه ها و احساسات شود. به خصوص هنگامی که در یک حالت خاص گیر افتاده ایم و یا اینکه افکار ما بارها و بارها در مورد همان موضوع می چرخند ، زمان آن است که بدن و مغز خود را حرکت دهید. به پیاده روی طولانی بروید ، برخی از تمرینات یا یوگا یا هر چیز دیگری را که برای شما خوب است انجام دهید.

 

اثر جانبی سالم حرکت این است که باعث آرامش می شود. آرامش روحی باعث می شود که واکنش های استرس زا و بقا دیگر تحریک نشود. بدن شما تولید هورمون استرس کورتیزول را متوقف می کند ، که به طور خودکار منجر به احساس رفاه می شود. حرکت در طبیعت اثر آرامش را افزایش می دهد.

 

 

6. معاشرت کنید

 

 

ارتباط با مردم ، احساس انرژی دیگران – به عبارت دیگر معاشرت ، ذاتاً باعث ایجاد احساس مثبت می شود. انسان ها موجودات قبیله ای هستند. هنگامی که ما افکار خود را (و حتی اگر غم انگیز باشد ، مانند غربت) برای افرادی که به آنها اعتماد داریم به اشتراک بگذاریم ، بلافاصله احساس بهتری خواهیم داشت. دلیل این امر این است که وقتی ما یک گفتگوی عمیق و قابل اعتماد داریم ، هورمون اکسی توسین ترشح می شود که می تواند احساس رفاه و راحتی ایجاد کند.

 

 

نهایتا

 

 

دلتنگی و غم غربت ، احساست گریز ناپذیری هستند که ممکن است با ما همرا باشد و در کوتاه مدت هم ایرادی ندارد اما اگر باعث آن شود که زندگی عادی خود را دنبال نکنیم و مایوس شویم، کار را برایمان سخت می کند که با انجام این راهکار ها ، شاید بتوان راحت تر با این پدیده ها برخورد کرد.

 

 

منبع: http://www.culturenergy.com

 

خود آغوشی، شما می توانید( و باید) خودتان را بغل کنید!

به این مقاله امتیاز دهید