07136476172 - 09172030360 [email protected]

 

گوش درد می تواند بدون عفونت در کودکان اتفاق بیفتد. این زمانی است که هوا و مایع در پشت لاله گوش جمع شده و باعث درد و کاهش شنوایی می شود. به این وضعیت اوتیت میانی سروز (serous otitis media) گفته می شود که به معنی مایع در گوش میانی است. هنگامی که کودک شما سرما بخورد گرفتگی مجرای گوش میانی (لوله استاش) را ایجاد کند.

 

این شرایط ممکن است پس از عفونت گوش میانی ناشی از باکتری رخ دهد. یا گاهی با آلرژی بینی ایجاد شود. گوش درد ممکن است بیاید و برود. در این هنگام کودک شما شاید هنگام جویدن یا بلعیدن صدایی را بشنود.

معمولا چند هفته تا 3 ماه طول می کشد تا مایعات به خودی خود از بین بروند. مسکن های خوراکی و قطره گوش به درد، کمک می کنند. از داروهای ضد احتقان و آنتی هیستامین می توان استفاده کرد، اما همیشه کمک نمی کنند.

هیچ عفونی وجود ندارد، بنابراین آنتی بیوتیک ها کمکی نمی کنند. این شرایط ممکن است گاهی به عفونت گوش تبدیل شود، بنابراین اگر کودک شما تب یا تخلیه گوش دارد یا علائم بدتر می شود، به ارائه دهنده خدمات بهداشتی اطلاع دهید.

اگر کودک شما بعد از 3 ماه بهتر نشود، ممکن است برای تخلیه مایع و قرار دادن لوله های گوش (جراحی تمپانوستومی) به جراحی نیاز دارد. اگر در معرض خطر گفتار، زبان یا مشکلات یادگیری باشد، احتمالا حتما به لوله ها نیاز خواهد داشت.

 

مراقبت در منزل

 

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی کودک شما ممکن است شما را تا 3 ماه تحت مراقبت (مراقب مراقب) خود قرار دهد. این به این معنی است که اگر علائم فرزند شما بهتر یا بدتر نمی شوند، به ارائه دهنده اطلاع دهید.

 

مراقبت های بعدی

 

مطابق دستورالعمل با ارائه دهنده خدمات بهداشتی کودک خود پیگیری کنید. باید مطمئن شوید مایعات در آینده از بین می روند.

 

 

چه موقع باید به دنبال مشاوره پزشکی باشید؟

 

در صورت بروز هر یک از این موارد با ارائه دهنده خدمات بهداشتی کودک خود تماس بگیرید:

فرزند شما تب دارد

درد گوش بدتر می شود

تخلیه، خون یا بوی بد از گوش

کاهش غیرمعمول فعالیت، هیجان، خواب آلودگی یا گیجی

سردرد، گردن درد یا سفتی گردن

بثورات

اسهال یا استفراغ مکرر

تخلیه مایعات یا خون از گوش

تشنج (تشنج)

 

تب در کودکان

 

برای بررسی دمای بدن کودک از دماسنج دیجیتال استفاده کنید. از دماسنج جیوه ای استفاده نکنید. دماسنج های دیجیتال انواع مختلفی دارند. آنها عبارتند از:

رکتال برای کودکان زیر 3 سال، درجه حرارت مقعدی دقیق ترین است.

پیشانی (گیجگاهی) این برای کودکان 3 ماه به بالا مفید است. اگر کودک زیر 3 ماه علائم بیماری دارد، می توان از آن استفاده کرد. ارائه دهنده ممکن است بخواهد با دمای مقعد تأیید کند.

گوش (تمپان). دمای گوش بعد از 6 ماهگی دقیق است، اما قبل از آن نیست.

زیر بغل (زیر بغل). این حداقل قابل اطمینان است اما ممکن است برای بررسی کودک در هر سنی با علائم بیماری استفاده شود.

 

برای اطلاعات بیشتر به مؤسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

 

منبع:

www.fairview.org

به این مقاله امتیاز دهید