07136476172 - 09172030360 [email protected]

مطالعه سوابق سلامتی بیش از یک میلیون نفر در شرق لندن دو بیماری را که ممکن است علائم اولیه بیماری پارکینسون باشد شناسایی کرده است. تشخیص این موارد به عنوان علائم احتمالی پارکینسون ممکن است به ارائه دهندگان کمک کند بیماری را زودتر تشخیص دهند، که می تواند به افراد کمک کند زودتر به درمان دسترسی پیدا کنند.

پارکینسون چیست؟

بیماری پارکینسون یک بیماری پیشرونده مغز و سیستم عصبی است که بر توانایی فرد برای حرکت تأثیر می گذارد.

با این حال، افراد مبتلا به این بیماری می توانند طیف وسیعی از علائم را داشته باشند که برخی از آنها به حرکت مربوط نمی شود.

علاوه بر این، همه افراد مبتلا به پارکینسون علائم یکسانی ندارند یا آنها را به یک میزان تجربه نمی کنند.

علائم پارکینسون

علائم حرکتی

سفتی عضلات
کندی حرکت
لرزش

این مطلب را از دست ندهید: آیا تحریک الکتریکی مغز، باعث کاهش کندی حرکت در بیماری پارکینسون می شود؟

آیا تحریک الکتریکی مغز، باعث کاهش کندی حرکت در بیماری پارکینسون می شود؟

علائم غیر حرکتی

یبوست
فشار خون پایین
اختلال عملکرد جنسی
تکرر ادرار، بی اختیاری یا مشکل در تخلیه مثانه

مشکلات خلقی یا شناختی

بی تفاوتی
مشکلات حافظه
افسردگی، اضطراب
روان پریشی

اختلالات شناختی همراه با پارکینسون و درمان‌ها

سایر علائم

آب دهان
درد
کاهش توانایی بویایی
مشکلات گفتاری
تغییرات در بینایی

مشکلات خواب

خواب‌آلودگی مفرط در طول روز
خستگی

تشخیص پارکینسون در مراحل اولیه

زمان شروع علائمی که می تواند نشانه پارکینسون باشد نیز می تواند بر زمان تشخیص آن تاثیر بگذارد.

تحقیقات جدید نشان داد که بسیاری از علائم رایج پارکینسون – مانند لرزش و مشکلات حافظه – ممکن است سال ها قبل از تشخیص ظاهر شوند.

کریستینا سیمونت، پزشک متخصص مغز و اعصاب و کاندیدای دکترا در دانشگاه کوئین مری لندن و نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: لرزش که یکی از قابل تشخیص ترین علائم پارکینسون است، 10 سال قبل از تشخیص نهایی در مطالعه ما مشاهده شد.

دکتر Rachel Dolhun، معاون ارشد ارتباطات پزشکی در بنیاد مایکل جی فاکس برای تحقیقات پارکینسون، می گوید تنوع بیماران در مطالعه جدید مهم است.

Dolhun – که در این تحقیق شرکت نداشت – گفت که جمع آوری اطلاعات بیشتر در مورد پارکینسون از گروه هایی از بیماران که کمتر به آنها معرفی شده اند برای درک بهتر آن ضروری است.

انتظار طولانی برای تشخیص

زمان انتظار طولانی بین شروع علائم پارکینسون و تشخیص توسط محققان در گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

دولهون گفت: «ما هیچ چیزی نداریم که بتواند به طور قطعی بیماری پارکینسون را تشخیص دهد یا آن را رد کند. در عوض، بر اساس معاینه پزشک است.»

اضافه کردن کم شنوایی و صرع به علائم و نشانه های بالقوه این بیماری می تواند به پزشکان کمک کند تا زودتر آن را تشخیص دهند.

ما هیچ چیزی نداریم که بتواند به طور قطعی بیماری پارکینسون را تشخیص دهد یا آن را رد کند.
– دکتر راشل دلهون

پزشکان نقش کلیدی در تشخیص زودتر علائم پارکینسون را دارند. اگر این کار را انجام دهند، می‌توانند بیمار را به یک متخصص ارجاع دهند تا بتواند تشخیص را انجام دهد یا آن را تأیید کند.

تشخیص زودهنگام برای اطمینان از اینکه بیماران می توانند زودتر به پشتیبانی دسترسی پیدا کنند، کلیدی است.

به عنوان مثال، درمان هایی وجود دارد که می تواند به آنها کمک کند تا توانایی های فیزیکی و استقلال خود را تا زمانی که ممکن است حفظ کنند.

سرنخ های دیگر برای تشخیص

این مطالعه همچنین اشاره کرد که سایر بیماری‌ها – مانند دیابت نوع 2، فشار خون بالا، فشار خون پایین، یبوست، افسردگی و اختلال نعوظ – نیز در افرادی که بعداً در آنها پارکینسون تشخیص داده شد، بیشتر دیده می‌شود.

دکتر Simonet می گوید ممکن است نیاز باشد پزشکان از بیماران خود در مورد این علائم نیز سوال کنند.

Simonet گفت: “بیماران گاهی اوقات از علائم غیر حرکتی – مانند یبوست، افسردگی یا اختلال نعوظ – که تظاهرات رایج پارکینسون هستند آگاه نیستند.” بنابراین، آنها این علائم را به پزشک عمومی خود گزارش نمی دهند. به همین دلیل است که سؤال مستقیم بسیار مهم است.

هنگامی که محققان به سوابق پزشکی بیماران مبتلا به پارکینسون در بیوبانک بریتانیا (پایگاه داده بزرگی از اطلاعات پزشکی از داوطلبان در بریتانیا) نگاه کردند، همان یافته‌ها را مشاهده کردند.

چرا این تاخیر وجود دارد؟

بیماری پارکینسون یک بیماری آهسته و پیشرونده است. ما انتظار نداریم که همه علائم از یک روز به روز دیگر به یکباره شروع شوند.

به گفته سیمونت، یک مرحله پیش تشخیصی وجود دارد که علائم حرکتی و علائم غیر حرکتی پارکینسون در طول زمان ظاهر می شوند.

حتی اگر بیماران علائم “کلاسیک” پارکینسون مانند لرزش و مشکلات حافظه را داشته باشند، ممکن است پزشکان در ارزیابی علائم در بیمارانی از گروه‌هایی که سن کمتر دارند دچار مشکل شوند.

مطالعه انجام شده…

محققان به سوابق پزشکی تعداد زیادی از مردم از بخشی از لندن که از نظر نژادی متنوع تر و از نظر اقتصادی دارای چالش بیشتری نسبت به سایر نقاط بریتانیا است، نگاه کردند.

چرا شرق لندن؟

محققان شرق لندن را برای مطالعه خود به دلیل جمعیت متنوع و از نظر نژادی مختلط انتخاب کردند، برخلاف سایر مطالعات پارکینسون که در جمعیت‌های عمدتا سفیدپوست انجام شده است.

شرق لندن تقریباً 45٪ سیاهپوست، آسیای جنوبی (هند و پاکستان) یا مخلوط است، در مقایسه با 14٪ از کل بریتانیا.

از آنجایی که بریتانیا خدمات بهداشت ملی (NHS) خود را دارد، همه ساکنان شرق لندن به مراقبت های بهداشتی دسترسی دارند. بنابراین، وضعیت اقتصادی بیمار در زمان جستجو یا دریافت درمان، عامل مزاحم نیست.

چه کسی شامل این مطالعه شد؟

محققان سوابق الکترونیکی سلامت بیش از یک میلیون نفر را که بین سال‌های 1990 تا 2018 در شرق لندن زندگی می‌کردند و در مراکز مراقبت اولیه درمان شده بودند، بررسی کردند.

سپس، آنها هر یک از 1055 بیمار مبتلا به پارکینسون را با 10 بیمار هم جنس و هم سن (در کل 10550 بیمار) که پارکینسون نداشتند مطابقت دادند.

محققان به طور خاص سه دوره زمانی را قبل از تشخیص پارکینسون بررسی کردند: کمتر از 2 سال، بین 2 تا 5 سال. و 5 تا 10 سال

یافته ها چه چیزی را نشان داد؟

یافته های این مطالعه نشان می دهد که برخی از علائم اولیه شناخته شده پارکینسون ممکن است زودتر از آنچه تحقیقات نشان داده است رخ دهند. محققان همچنین دو علامت اولیه بالقوه جدید پارکینسون را شناسایی کردند

مشکلات حافظه و دیگر اختلالات

محققان دریافتند که مشکلات حافظه در افرادی که بعداً به پارکینسون تشخیص داده می‌شوند، شایع‌تر از آنچه مطالعات قبلی نشان داده بود، وجود داشت.

علاوه بر این، ارتباط بیشتری بین فشار خون بالا و دیابت نوع 2 و افزایش خطر پارکینسون در این بیماران وجود داشت.

علائم شناختی پارکینسون و تاثیرش بر روند بیماری

از دست دادن شنوایی

محققان مشکلات شنوایی را بررسی کردند که به حدی شدید بود که بیمار برای آزمایش شنوایی به ارجاع نیاز داشت.

این نتیجه با تشخیص بعدی پارکینسون همراه بود و تا 5 سال قبل از تشخیص وجود داشت.

صرع

محققان گفتند که یافته صرع به عنوان یکی از علائم احتمالی پارکینسون “قابل توجه” بود. با این حال، سیمونت گفت که علائم مشابه پارکینسون نیز می تواند ناشی از داروهایی باشد که برای درمان صرع استفاده می شود.

تحقیقات آینده

تحقیقات بیشتری – به ویژه در گروه‌های مختلف و بزرگ بیماران – برای درک روش پیچیده پارکینسون مورد نیاز است. که شامل تشخیص زودهنگام پارکینسون و ردیابی بیماری در طول زمان است تا بتوانیم آن را در تمام مراحل درمان کنیم و در نهایت از بیماری به طور کلی جلوگیری کنیم.

این چه معنایی برای شما دارد

یک مطالعه گسترده و متنوع در بریتانیا نشان داد که کم شنوایی و صرع ممکن است از علائم اولیه پارکینسون باشند. محققان امیدوارند که پزشکان بتوانند از این اطلاعات برای تشخیص زودهنگام پارکینسون استفاده کنند و به بیماران کمک کنند تا زودتر با پشتیبانی درمان و مدیریت علائم ارتباط برقرار کنند.

خلاصه نکات کلیدی

  • یک مطالعه جدید دو نشانه اولیه بالقوه جدید بیماری پارکینسون را شناسایی کرده است: کاهش شنوایی و صرع.
  • این مطالعه همچنین نشان داد که برخی از شایع ترین علائم پارکینسون، مانند لرزش و مشکلات حافظه، اغلب چندین سال قبل از تشخیص افراد وجود دارند.
  • محققان خاطرنشان کردند که ارتباط بیشتری بین فشار خون بالا و دیابت نوع 2 و پارکینسون نسبت به مطالعات قبلی وجود دارد.

منابع:

  1. Simonet C, Bestwick J, Jitlal M, et al. Assessment of risk factors and early presentations of Parkinson’s disease in primary care in a diverse UK populationJAMA Neurol. Published online March 7, 2022. doi:10.1001/jamaneurol.2022.0003
  2. https://www.verywellhealth.com/two-new-symptoms-of-parkinson-s-may-help-in-diagnosis-5223742?hid=4d0dbe29d3640c109e5eac09e2786bed5d762208&did=811585-20220721&utm_campaign=verywell-health-today_newsletter&utm_source=verywellhealth&utm_medium=email&utm_content=072122&cid=811585&mid=92712493743
  3. National Institute of Neurological Disorders and Stroke. Parkinson’s disease: hope through research.
  4. Queen Mary University of London. New early signs of Parkinson’s uncovered in most diverse UK study to date.
به این مقاله امتیاز دهید