07136476172 - 09172030360 [email protected]

اگر تا به حال درد پشت چشم، فشار و یا  سردرد را تجربه کرده اید ، احساس می کنید که باندی محکم به دور چشم شما پیچیده شده است، پس احتمالاً سردرد تنشی را تجربه می کنید. این سردردها شدید و لحظه ای نیستند اما از نظر ماهیت آنها بیشتر مزمن هستند و افرادی که از آنها رنج می برند بیشتر یا تمام مدت این علائم را احساس می کنند. آنچه ممکن است در صورت عدم تشخیص دقیق اتفاق بیفتد، یک چرخه بیهوده از تجویز بیش ازحد دارو است.

 

وقتی بیماران از سردردهای مزمن شکایت می کند ، معمولاً داروهای بدون نسخه را امتحان کرده اند ، که مدتی کمک می کند اما دوام ندارد. سپس بسته به اینکه علائم آنها چقدر بد است ، یا داروی قوی تری برای آنها تجویز می شوند یا برای مشاوره به متخصص مغز و اعصاب ارجاع می شوند. اگر بیمار به پزشک متخصص  مراجعه کند ، به احتمال زیاد یک داروی ضد درد و داروهای میگرنی دریافت می کنند  لازم به ذکر است که این فقط مربوط به بیمارانی است که تشخیص سردردهای تنشی دارند. انواع سردرد ها مختلفی وجود دارند. و می تواند چندین عامل مشخص داشته باشد و بیمارانی که واقعاً از سردردهای میگرنی رنج می برند از مداخلات دارویی بیشتری سود می برند. اما اگر تشخیص نادرست باشد ، در این صورت بیمار  یک دوره دارودرمانی ناکارآمد  را شروع می کند.

برای شناخت انواع سردرد اینجا را ببینید

در واقع سردرد تنشی چیست؟

“سردرد تنشی” نام اصلی تشخیص پزشکی “سردرد سرویکوژنیک” است. این اصطلاح نشان می دهد که سردرد ناشی از ناحیه گردنی است. به طور خاص ، عضله در قسمت پشت گردن بصورت مزمن منقیض می شود، که باعث فشرده شدن مفاصل ستون فقرات ناحیه گردن شده و تنش را روی اعصاب پس سری وارد می کند. اعصاب پس سری به در ناحیه پشت سر قرار دارند  و فشار بر روی آنها مسئول علائم شایع سردردهای تنشی است. یک روش سریع برای آزمایش این امر ، اعمال فشار پایدار بر پایه جمجمه در پشت گردن است. اگر فشار در آنجا علائم سردرد را تسکین دهد ، احتمالاً دچار سردرد تنشی هستید.

چه چیزی می تواند کمک کند؟

یکی از روش های درمان این سردرد تحریک الکتریکی عصب و عضله ناحیه پشت گردن به کمک دستگاه های مخصوص است. در حال حاضر این خدمات در مرکز سلامت مغز دانا قابل ارائه است

 ماساژ درمانی توسط متخصص فیزیتراپی نیز می تواند تا حدودی درد ها  را کاهش دهد و باعث کاهش شدت و فراوانی سردردهای تنشی  شود. گزینه های دیگر مانند  طب سوزنی نیز در درمان علائم این بیماری موفقیت آمیز بوده اند. این روش ها با اصلاح تنش در عضله گردن ، بر اصلاح علت بیماری تمرکز دارند و باعث کاهش فشار و سفتی می شوند که دلیل سردردهای تنشی هستند.

باید توجه داشت که تمام روش های گفته شده حتما باید زیر نظر پزشک متخصص انجام گیرد.

به این مقاله امتیاز دهید