07136476172 - 09172030360 [email protected]

یک مطالعه جدید و گسترده نشان می دهد افرادی که الگوی خواب آنها بر خلاف ریتم شبانه روزی طبیعی آنها است ، علائم افسردگی را نشان می دهند و کاهش حال خوب را گزارش می کنند.

 

تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه اکستر ، منتشر شده در روانپزشکی مولکولی نشان می دهد برنامه ریزی ژنتیکی به عنوان یک بیدار کننده اولیه در برابر افسردگی محافظت می کند ، و باعث بهبود سلامت می شود. محققان معتقدند این امر ممکن است به این دلیل باشد که جامعه از طریق الگوی کاری استاندارد 9-5 ساعت کار، برای همسو شدن در اوایل سالها تنظیم شده است.

11 نکته برای درمان بی خوابی

COVID-19 به الگوهای کاری انعطاف پذیرتری منجر شده است و این تحقیقات می تواند به ایجاد عادت های کاری سازگارتر با نیازهای افراد کمک کند.

 

این تیم بر اساس تحقیقات قبلی که از 351 ژن مرتبط با زود برخاستن یا شب بیدار بودن نقشه برداری کرده است. آنها از فرایند آماری به نام Mendelian Randomisation استفاده کردند تا بررسی کنند که آیا این ژن ها به طور علتی با هفت نتیجه روان و سلامت ، از جمله افسردگی ارتباط دارند یا خیر؟!

با استفاده از داده های بیش از 450،000 بزرگسال بریتانیایی از پایگاه داده پزشکی و منبع تحقیقاتی UK Biobank. علاوه بر اطلاعات ژنتیکی ، شرکت کنندگان همچنین یک پرسشنامه در مورد اینکه آیا آنها یک فرد صبح هستند یا یک فرد عصر تکمیل کردند.

این تیم همچنین اندازه گیری جدیدی از “تغییرات خواب ” را ایجاد کرد که تغییرات الگوی خواب را بین روزهای کار و آزاد اندازه گیری می کند. آنها این اندازه گیری را در بیش از 85000 شرکت کننده در Biobank انگلیس که داده های خواب برای آنها در دسترس بود. آنها دریافتند افرادی که نسبت به ساعت طبیعی بدن خود متفاوت عمل می کنند ، بیشتر افسردگی و اضطراب گزارش می کنند و از حال خوب کمتری برخوردار هستند.

نویسنده اصلی ، جسیکا اولوفلین ، از دانشگاه اکستر ، گفت: “ما دریافتیم که افرادی که متفاوت از ساعت طبیعی بدنی خود عمل می کنند ،

افسردگی ، اضطراب بیشتر و حال خوب کمتری را گزارش می کنند. ما همچنین قوی ترین شواهد را یافتیم که نشان می دهد صبح زود برخاستن از

افسردگی محافظت می کند و باعث بهبود حال فرد می شود.

 

ما فکر می کنیم این را می توان با این واقعیت توضیح داد که خواسته های جامعه بدین معناست که جغد های شبانه ( افرادی که شب بیدار می مانند) بیشتر مجبورند ساعت طبیعی بدن خود را نادیده بگیرند ، مجبورند زودتر برای کار بیدار شوند. ”

 

به طور کلی ، تیم تحقیقاتی دریافت که افراد صب،ح بیشتر با ساعت طبیعی بدن خود مطابقت دارند. آنها سپس با مشاهده کارگران شیفتی ، این اثر را آزمایش کردند و دریافتند که صبح ممکن است از افسردگی کارگران شیفتی محافظت نکند ، به این معنی که افرادی که شیفت در گردش کار می کنند ممکن است از سلامت روان و سلامتی برخوردار نباشند ، با این حال ،این نتیجه غیر قطعی بود.

 

دکتر جسیکا تیرل ، نویسنده ارشد ، از دانشگاه اکستر ، گفت: “بیماری همه گیر COVID-19 انعطاف پذیری جدیدی را برای بسیاری از افراد در الگوهای کاری ایجاد کرده است. تحقیقات ما نشان می دهد که همسویی برنامه های کاری با ساعت طبیعی بدن فرد ممکن است باعث بهبود سلامت روانی و شب بیدار ها شود. ”

 

چرا من شب ها، کابوس های تکرار شونده می بینم؟

 

یک ساعت زودتر بخوابید و احتمال افسردگی خود را کم کنید!

به این مقاله امتیاز دهید