07136476172 - 09172030360 [email protected]

مطالعه اخیر دانشگاه ایالتی اورگان نشان داد که وقتی افراد احساس می کنند مشاجره ای را حل کرده اند ، پاسخ عاطفی مرتبط با این اختلاف نظر به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و در برخی شرایط تقریباً به طور کامل پاک می شود.

 

محققان می گویند که کاهش استرس ممکن است تأثیر عمده ای بر سلامت کلی داشته باشد. هر کس در زندگی روزمره خود دچار استرس می شود. قرار نیست جلوی اتفاقات استرس زا را بگیرید. اما تا حدی که می توانید آنها را رد کنید ، به سرانجام برسانید و آنها را حل و فصل کنید .

 

 

مدت هاست که محققان از چگونگی استرس مزمن می توانند بر سلامتی آگاه باشند ، از مشکلات روحی روانی مانند افسردگی و اضطراب گرفته تا مشکلات جسمی از جمله بیماری قلبی ، ضعف سیستم ایمنی بدن ، مشکلات تولید مثل و مشکلات دستگاه گوارش.

 

اما فقط عوامل استرس زای مزمن مانند فقر یا خشونت نیستند که می توانند آسیب وارد کنند.

 

عوامل استرس زای روزمره – به ویژه ناراحتی های جزئی که در طول روز داریم – حتی آنهایی که تأثیرات دائمی بر مرگ و میر و مواردی مانند التهاب و عملکرد شناختی دارند.

 

برای مطالعه ، استاوسکی و ویتزل از داده های مطالعه ملی تجربیات روزانه ، یک نظرسنجی بزرگ از بیش از 2000 نفر که به مدت هشت روز متوالی در مورد احساسات و تجربیات خود مصاحبه کردند ، استفاده نمودند.

 

محققان گزارش های مربوط به هر دو بحث را مورد بررسی قرار دادند و از بحث و استدلال اجتناب کردند ، این موارد به عنوان مواردی تعریف می شود که فرد می تواند در مورد موضوعی بحث کند اما تصمیم می گیرند که آن را رها کنند  تا اختلاف نظر وجود نداشته باشد. آنها سپس اندازه گیری کردند که چگونه این حادثه بر تغییر گزارش شده در احساسات منفی و مثبت فرد تأثیرگذار است ، هم برای همان روز و هم برای روز بعد از آن.

 

 

نتایج نشان داد که در روز مشاجره یا اجتناب از مشاجره ، افرادی که احساس کردند برخوردشان حل شده است تقریباً نیمی از واکنش کسانی که برخوردهایشان برطرف نشده است را گزارش کردند.

 

 

در روز بعد از یک بحث یا اجتناب از بحث ، نتایج حتی واضح تر بود: افرادی که احساس می کردند موضوع حل شده است ، افزایش

طولانی مدت تأثیر منفی آنها در روز بعد را نشان نمی دادند.

 

 

این مطالعه همچنین به بررسی تفاوت های مربوط به سن در پاسخ به استدلال ها پرداخت و دریافت که بزرگسالان 68 سال به بالا بیش از 40 درصد بیشتر از افراد 45 سال و بالاتر احتمال دارد که تعارضات خود را حل شده گزارش کنند.

 

محققان چندین توضیح در مورد میزان بالای تفکیک سالمندان داشتند: افراد مسن ممکن است انگیزه بیشتری برای به حداقل رساندن احساسات منفی و به حداکثر رساندن احساسات مثبت داشته باشند زیرا سالهای کمتری برای ادامه زندگی دارند. که با تئوریهای موجود پیر و احساس سازگار است. آنها همچنین ممکن است تجربه بیشتری در بحث داشته باشند و بنابراین در خنثی سازی یا جلوگیری از درگیری موثرتر هستند.

 

استاوسکی گفت: “اگر افراد مسن واقعاً انگیزه دارند که بهزیستی عاطفی خود را به حداکثر برسانند ، در حل و فصل به موقع عوامل استرس زا کار بهتری انجام می دهند یا حداقل کار سریع تری دارند.”

 

 

وی گفت: در حالی که مردم همیشه نمی توانند عوامل استرس زا را از زندگی خود دور کنند – و عدم کنترل در

بسیاری از موارد خود عامل استرس زایی است – آنها می توانند بر روی پاسخ عاطفی خود به این عوامل استرس

زا کار کنند.

 

 

نهایتا

 

برخی از افراد واکنش بیشتری نسبت به افراد دیگر نشان می دهند. ” “اما تا حدی که بتوانید استرس را از بین ببرید تا در طول روز یا چند روز بعد تأثیر منفی بر شما نداشته باشد کمک بسیار بزرگی به شما می کند.”

نقش فاکتورهای اجتماعی در طول عمر و امید به زندگی

تأثیر فعالیت عصبی بر طول عمر

به این مقاله امتیاز دهید