07136476172 - 09172030360 [email protected]

هر شب چشم درونی شما با فیلم‌های واقعی روبرو می‌شود که شما در نقش اصلی قرار دارید. همه چیز قبل از بیدار شدن واقعی به نظر می رسد. حتی اگر کاری که انجام می دهیم هم غیرمنطقی و هم پوچ باشد.

 

چه در حال پریدن از آسمان‌خراش‌ها. گرفتن یک خرس برای نگهداری از کودک یا معاشقه با سوپراستارهای هالیوود باشید. همه اینها در حالی که خواب هستید کاملاً طبیعی به نظر می‌رسد.

 

رویاها مانند توهمات واقعی هستند. آنها از زمان های قدیم ما را مجذوب خود کرده اند.

 

اما مغز چگونه می‌تواند چنین تصاویر واضحی را هنگام خواب ایجاد کند؟

 

پروفسور یوهان اف استورم در UiO می گوید. وقتی خواب می بینیم. سلول های خاصی در مغز در حالتی هستند که باعث می شود به جای محرک های حسی جدید. توسط اطلاعات موجود در ذخایر داخلی مغز فعال شوند.

بدون محرک های حسی جدید تصویرسازی می کند

 

یوهان فردریک استورم. دکتر و پروفسور مؤسسه می‌گوید: «یکی از عجیب‌ترین چیزها این است که ما رویاها را واقعی تجربه می‌کنیم. در حالی که خوابیده‌ایم با چشمان بسته. جدا از دنیای بیرون. و هیچ محرک حسی جدیدی دریافت نمی‌کنیم.

استورم با همکارانش از آلمان. اسکاتلند و سوئیس روی سیگنال های مغزی تحقیق می کند. آنها اخیراً یک نظریه جدید در مورد چگونگی ظهور رویاها در سلول های مغز ارائه کردند.

 

این تئوری این است که رویاها در همان سلول‌هایی در قشر مغز اتفاق می‌افتند که محرک‌های حسی را دریافت می‌کنند که از طریق آن‌ها دنیای واقعی را هنگام بیداری تجربه می‌کنیم.

 

رویاها چگونه اتفاق می‌افتند؟

 

هنگامی که ما می خوابیم. این سلول های مغزی توسط اطلاعات داخلی به روشی متفاوت فعال می شوند.

 

استورم توضیح می‌دهد: «این سلول‌ها وقتی خواب می‌بینیم در وضعیت کاملاً متفاوتی هستند. به این معنی که به جای اینکه با ورودی‌های حسی جدید از دنیای واقعی فعال شوند. توسط اطلاعات ذخیره‌های داخلی مغز هدایت می‌شوند.

 

نظریه محققان اخیراً در Neuroscience & Biobehavioral Reviews منتشر شده است.

این تئوری بر آنچه در درون سلول‌های مغز ما هنگام خواب می‌افتد. در چارچوب فرآیندهای مغزی به عنوان یک کل که رویاها و تجربیات آگاهانه را ایجاد می‌کند. تمرکز دارد.

 

قشر مغز کلید است

 

به گفته محققان. رویاها در قشر مغز. که لایه بیرونی مغز است. به وجود می آیند.

 

سلول‌ها در اینجا همان چیزی هستند که ما با آن فکر و درک می‌کنیم. بزرگترین این سلول ها سلول های هرمی یا نورون های هرمی نامیده می شوند. آنها شبیه درختان هستند. با ریشه. تنه و شاخه هایی به نام دندریت.

 

هنگامی که ما بیدار هستیم. “ریشه ها” محرک های حسی را از طریق چشم ها. گوش ها و سایر اندام های حسی جمع آوری می کنند. اما برای درک معنای این برداشت‌ها. باید آن‌ها را در پرتو آنچه در مورد جهان می‌دانیم تفسیر کرد.

 

استورم می‌گوید: «این درک به این دلیل اتفاق می‌افتد که همان سلول‌ها اطلاعاتی را از محرک‌های حسی بیرونی و حافظه دریافت می‌کنند که به «تاج درخت» در بالای سلول فرستاده می‌شود.

 

استورم به ScienceNorway.no می‌گوید: ما معتقدیم که محرک‌های حسی که در “ریشه‌های” سلول‌ها وارد می‌شوند. فقط زمانی درک می‌شوند که سلول آنها را با مقایسه آنها با اطلاعات بالای درخت. در انتهای مخالف سلول. تفسیر کند.

 

چرا رویاها واقعی هستند؟

 

نظریه جدید این است که تاج درخت – بالای نورون های هرمی – رویاها را هدایت می کند. محققان به این درایو آپیکال می گویند. به این معنی که وقتی خواب می بینیم سلول ها به سمت بالا هدایت می شوند.

 

استورم می‌گوید: «ما فکر می‌کنیم دلیل واقعی بودن رویاها این است که نورون‌های هرمی سیگنال‌هایی را ارسال می‌کنند که به طور گیج‌کننده‌ای شبیه سیگنال‌های بیداری هستند که توسط محرک‌های حسی خارجی واقعی هدایت می‌شوند.

اساس این اطلاعات درونی. تجربه و دانش دنیایی است که در طول زندگی یاد می گیریم و جمع آوری می کنیم و در حافظه خود ذخیره می کنیم

 

رویاها به این صورت اتفاق می‌افتند: چپ: هنگامی که ما بیدار هستیم. نورون‌های هرمی در قشر مغز اطلاعاتی درباره جهان از اندام‌های حسی دریافت می‌کنند. سلول ها این را در پرتو اطلاعات داخلی حافظه تفسیر می کنند و تجربه ما این است که چیزها را درک می کنیم. در وسط: وقتی خواب می بینیم. سلول ها ورودی کمتری از اندام های حسی دریافت می کنند. با این حال. مقادیر زیادی از انتقال دهنده عصبی استیل کولین وضعیت سلول ها را تغییر می دهد به طوری که آنها توسط اطلاعات داخلی از داخل مغز هدایت می شوند. تجربه ما این است که رویا می بینیم. درست: در خواب بدون رویا. استیل کولین کمی در قشر مغز وجود دارد. نورون های هرمی قطع شده اند. هیچ اطلاعات داخلی دریافت نمی کنند و ما هیچ رویایی را تجربه نمی کنیم.

 

مغز بیدار با حدس زدن مدلی از جهان می سازد

 

استورم می‌گوید: «حتی وقتی اطلاعات محرک‌های حسی واقعی را مستقیماً به ریشه‌های سلولی در حالت بیداری می‌بریم. تفسیر اطلاعات بسیار دشوار است و اساساً برای مغز کاملاً غیرقابل درک است.»

 

اما نورون های هرمی می توانند الگوهای موجود در سیگنال ها را با مقایسه آنها با الگوهای ذخیره شده در حافظه تشخیص دهند. به این ترتیب مغز می تواند آنچه را که ما درک می کنیم. حدس بزند. مانند شناخت یک فنجان. یک خانه یا یک انسان.»

 

می‌گوید که اینگونه است که مغز با جمع‌آوری و تفسیر سیگنال‌های حسی از اندام‌های حسی. مدلی درونی از دنیای بیرون می‌سازد. او می گوید بنابراین مغز از تجربیات قبلی برای تفسیر آنچه می بینیم. بو می کنیم. می چشیم یا می شنویم استفاده می کند. در حالت بیداری. قشر مغز بیشتر اطلاعات خود را از طریق ریشه های سلول های هرمی دریافت می کند.

 

استورم می‌گوید: «اما وقتی می‌خوابیم. این جریان اطلاعات به سمت ریشه‌ها تقریباً تا آخر قطع می‌شود».

 

تحقیق هیجان انگیز

 

رور فوسه محقق رویا معتقد است که این نظریه الهام بخش است.

 

Fosse که دارای مدرک دکترای رویاپردازی است. می‌گوید: «این یک مشارکت هیجان‌انگیز از Johan Storm و همکارانش در مورد فرآیندهای سلولی است که می‌توانند اجزای اصلی رویاهای ما باشند.

 

فوسه معتقد است که نظریه جدید به خوبی با دانش موجود در مورد مبانی عصبی رویا دیدن. به ویژه در خواب REM مطابقت دارد. او می‌گوید. ما می‌دانیم که رویا از بخش‌های بزرگی از شبکه‌های حسی در مغز است که در هنگام درک دنیای بیرون در حالت بیداری درگیر هستند.

 

ما چیزهای زیادی در مورد نحوه عملکرد این شبکه ها به روشی متفاوت در طول رویاها می دانیم. اما بالا بردن این دانش به سطح بعدی آسان نیست. اما این دقیقاً همان کاری است که من فکر می کنم استورم و همکارانش با مدل خود انجام می دهند.

 

https://sciencenorway.no/brain-dreams-sleep/researchers-may-have-discovered-where-dreams-come-from/1793982

رویاهای شفاف

 

رویاها چگونه بر خواب تأثیر می‌گذارند؟

به این مقاله امتیاز دهید