07136476172 - 09172030360 [email protected]

در 21 ژوئیه. رابین ویلیامز بازیگر و نابغه کمدی 70 ساله می شد. ویلیامز نه تنها بیماری شایع و متحول کننده زندگی را که به نام زوال عقل لوی بادی شناخته می شود تقویت کرد و آگاهی داد. بلکه مرگ او توجه بسیار مورد نیاز را به اهمیت سلامت روان و سلامت روان جلب کرد. علائم غیرحرکتی افسردگی و اضطراب که می تواند همراه با یک بیماری نورودژنراتیو باشد.

 

نزدیک به هفت سال پس از درگذشت او. ما در مورد زوال عقل لوی بادی چه می دانیم؟ چگونه می توانیم به افرادی که دچار یک بیماری عصبی هستند که افکار خودکشی را تجربه می کنند کمک کنیم؟

 

دمانس لوی بادی چیست؟

 

زوال عقل با لوی بادی (LBD) که به نام زوال عقل با لوی بادی نیز شناخته می شود. یک اختلال مغزی پیشرونده است که زمانی تشخیص داده می شود که زوال شناختی یک علامت اولیه باشد. همچنین زمانی می توان تشخیص داد که زوال شناختی و علائم حرکتی با هم شروع و ایجاد شوند.

 

جنیفر گلدمن. MD. MS. رئیس بخش بیماری پارکینسون و اختلالات حرکتی در شرلی رایان AbilityLab گفت: “زوال عقل لوی بادی یک نوع شایع از زوال عقل است – این دومین دمانس شایع عصبی پس از آلزایمر است.”. تصور می شود که این بیماری 1.4 میلیون نفر را در ایالات متحده تحت تأثیر قرار دهد. اما به طور گسترده به رسمیت شناخته نشده است. با آموزش و آگاهی بیشتر. با زوال عقل لوی بادی. از جمله زوال عقل با لوی بادی و زوال عقل بیماری پارکینسون (PD). می‌توانیم این چشم‌انداز را تغییر دهیم.»

 

تفاوت بین دمانس Lewy Body و دمانس بیماری پارکینسون چیست؟

زوال عقل لوی بادی اصطلاحی است که هم برای زوال عقل بیماری پارکینسون و هم برای دمانس بادی لوی استفاده می شود. آنها در برخی موارد مشترک هستند. اما پیشرفت و درمان آنها متفاوت است.

 

در حالی که بسیاری از افراد مبتلا به پارکینسون می توانند تغییرات شناختی را تجربه کنند. مهم است که بدانیم همه افراد مبتلا به پارکینسون دچار زوال عقل نمی شوند. دکتر گلدمن می‌گوید: «وقتی تغییرات شناختی شدیدتری را مشاهده می‌کنیم. به‌ویژه زمانی که این تغییرات بر عملکرد یا توانایی فردی برای عمل مستقل برای فعالیت‌های روزمره زندگی. کار یا سرگرمی‌هایش تأثیر می‌گذارد. آن را نوعی زوال عقل می‌دانیم.»

 

با زوال عقل پارکینسون. علائم حرکتی مقدم بر زوال عقل است. دکتر گلدمن گفت: در زوال عقل با لوی بادی. علامت اصلی اولیه زوال عقل است – تغییرات شناختی زودهنگام هستند و ویژگی های حرکتی. در صورت وجود. پس از شروع زوال عقل یا همزمان رخ می دهند.

 

برای تشخیص مبارزه کنید

 

قبل از اینکه رابین ویلیامز به زوال عقل لوی بادی تشخیص داده شود. گزارش شده بود که او پارانویا. گیجی. بی خوابی. یبوست و عدم توانایی بویایی را تجربه کرده است. برای بسیاری. طیف گسترده ای از علائم اولیه – که همه مربوط به عملکرد مغز نیستند – تشخیص زوال عقل لووی بادی را دشوار می کند.

 

دکتر گلدمن از بیماران می خواهد که برای یافتن تشخیص خود مبارزه کنند. دکتر گلدمن گفت: “به جستجوی پاسخ ها ادامه دهید و به دنبال یک متخصص باشید تا به شناسایی علت مشکلات شناختی یا نوع زوال عقل کمک کند.” دکتر مناسب می‌تواند مدیریت. پیش‌آگهی و شایستگی فرد را برای شرکت در مطالعات تحقیقاتی تغییر دهد. داشتن بهترین درک از بیماری برای داشتن بهترین نتایج مهم است.»

 

افسردگی و خودکشی

بر اساس مطالعه ای که در مجله انجمن پزشکی آمریکا در فوریه 2020 منتشر شد. افراد مبتلا به بیماری های عصبی. مانند پارکینسون. در معرض خطر بیشتری برای خودکشی هستند. افسردگی می تواند یک علامت رایج برای PD و LBD باشد.

 

افرادی که با پارکینسون زندگی می کنند از یک رویکرد مراقبت بهداشتی جامع و مبتنی بر تیم که شامل یک متخصص سلامت روان است. بیشترین بهره را می برند. با وجود یک تیم. در صورت بروز افسردگی یا افکار خودکشی. با یک حرفه ای که به آن اعتماد دارید. یک رابطه برقرار خواهید کرد. با این حال. برای اضافه کردن یک متخصص سلامت روان به تیم مراقبت خود هرگز دیر نیست.

 

اگر شما یا عزیزتان فکر خودکشی دارید:

 

  •     منبعی را بیابید که برای شما کار می کند
  •     به دنبال کمک حرفه ای باشید: یک روانشناس. درمانگر. مشاور یا مددکار اجتماعی پیدا کنید که بتوانید به آن اعتماد کنید و به او تکیه کنید.
  •     درگیر بمانید: برای افراد مبتلا به پارکینسون می تواند آسان باشد که از خود فاصله بگیرند. سعی کنید با خانواده و دوستان خود ارتباط برقرار کنید. تماس های تلفنی منظم را برنامه ریزی کنید. به دنبال یک گروه پشتیبانی یا کلاس سلامت باشید.
  • یک گروه پشتیبانی بسازید .

اگر شریک مراقبتی یا یکی از اعضای خانواده هستید. در اینجا با علائم هشدار دهنده خودکشی و نحوه کمک به شما آشنا شوید.

 

پایان امیدبخش

 

گزینه های درمانی برای دمانس Lewy Body و زوال عقل بیماری پارکینسون وجود دارد. تیم‌های مراقبت بهداشتی دریافته‌اند که مؤثرترین رویکرد ترکیبی از دارو. تمرین‌های فیزیکی و ذهنی و ترکیب یک متخصص سلامت روان به عنوان بخشی از یک تیم مراقبتی است.

 

دکتر گلدمن گفت: “تحقیقات زیادی در مورد زوال عقل لوی بادی در حال انجام است.” “محققان در تلاش هستند تا بفهمند چرا این بیماری رخ می دهد. و آیا تفاوت هایی بین زوال عقل بیماری پارکینسون و لوی بادی وجود دارد. علیرغم این واقعیت که آنها علائم بالینی و آسیب شناسی زیادی دارند. تحقیقات در حال انجام از تلاش برای پیش‌بینی یا تشخیص تغییرات اولیه در افرادی که ممکن است به زوال عقل لووی بادی مبتلا شوند تا مطالعه درمان‌های مختلف را شامل می‌شود – از داروها گرفته تا آزمایش‌های جدیدتر که شروع به بررسی نقش تمرینات ذهنی و فیزیکی می‌کنند.

 

https://www.parkinson.org/blog/awareness/robin-williams-lewy-body-dementia-suicide-pd

ارتباط بی علاقگی و بی تفاوتی با ابتلا به “زوال عقل”

 

ماه سپتامبر، ماه جهانی آلزایمر و نکاتی درباره زوال عقل

به این مقاله امتیاز دهید