07136476172 - 09172030360 [email protected]

هر فردی ممکن است خستگی زیاد ذهنی را در طول روزها یا هفته ها تجربه کند. اما اگر از طریق خواب یا استراحت آرامشی پیدا نمی کنید ، وقت آن است که دلیل خستگی مفرط خود را پیدا کنید. این ممکن است مربوط به یک مسئله پزشکی یا یک بیماری حوزه روان مانند افسردگی باشد.

 

خستگی ، خواب آلودگی و احساس خستگی مستمر هنگام مقابله با افسردگی معمول است. دکتر مگاوی، روانپزشک و مدیر پزشکی منطقه ای روانپزشکی جامعه بر این باور است که: “افسردگی به خودی خود می تواند باعث خستگی ، بی علاقگی و بی حالی به دلیل ماهیت بیماری شود.”

 

علائم افسردگی مربوط به خستگی عبارتند از:

 

  • مشکل خوابیدن
  • مشکل در به خواب رفتن
  • مشکل بیدار شدن در صبح
  • زیاد خوابیدن

 

همین که بلند شوید و حرکت کنید ، ممکن است در طول روز احساس سستی و بی انگیزگی کنید. اگر روزها و شب های شما بیشتر شامل خستگی، بی حالی و عدم انرژی است ، زمان آن است که تغییرات جزئی ایجاد کنید.

 

در اینجا 4 استراتژی آورده شده است که می توانند به شما در تقویت انرژی کمک کنند تا احساس بهتری داشته باشید. و خستگی ذهنی را رفع کنید

 

 

1.به پزشک شخصی خود مراجعه کنید

 

وقتی خستگی مفرط مانع کارهای روزمره شما می شود ، اولین کاری که باید انجام دهید مراجعه به پزشک است. آنها می توانند شرایط مرتبط با سلامتی مانند کم خونی ، کم کاری تیروئید ، آپنه خواب ، بیماری قلبی ، دیابت ، سندرم خستگی مزمن یا داروهای خاصی را که باعث خواب آلودگی بیش از حد می شوند ، پیدا کنند. آنها همچنین می توانند در مورد ارجاع به یک متخصص بهداشت روان با شما صحبت کنند.

 

 

2. هر روز یک هدف دستیابی به ورزش و تمرکز را تنظیم کنید

 

تحقق هدفی که بیش از حد پیچیده باشد و یا به مراحل زیادی نیاز داشته باشد ، به ویژه هنگامی که احساس خستگی می کنید ، طاقت فرسا است. دکتر مگاوی توصیه می کند که برای هر روز یک تمرین دستیابی به ذهن آگاهی را برنامه ریزی کنید. به این دلیل که برنامه ریزی از قبل و ایجاد روال ، رفتارهای سالم را به عادت های مثبت تبدیل می کند.

 

ممکن است به سادگی یک پیاده روی آگاهانه در یک روز شلوغ که فقط 15 تا 20 دقیقه طول می کشد باشد. اما اطمینان حاصل کنید که این کاری است که از انجام آن لذت خواهید برد.

 

“مهم است که فرد فعالیت را انجام دهد تا از فشار بیش از حد یا تضعیف روحیه جلوگیری شود.”

 

 

3. فعالیتهای روزانه خود را بنویسید

 

در پایان روز، موفقیت های خود را بنویسید و مرتباً این موارد را مرور کنید تا به انگیزه بیشتری برای باقی مانده هفته کمک کنید.

 

“هر موفقیت مواد شیمیایی عصبی مانند دوپامین را آزاد می کند ، که به طور مثبت رفتار سالم را تقویت می کند.”

 

به عنوان مثال ، اگر هدفی را برای بیست دقیقه راه رفتن با وزنه یادداشت کنید و پس از اتمام آن را خط بزنید ،  این کار برخی مواد شیمیایی عصبی خاصی (که مسئول پاداش هستند) را آزاد می کند که سبب حس خوب می شود

 

“روز بعد ، اگر بی انگیزگی رخ دهد ، بهتر است که به موفقیت روز گذشته ی خود فکر کرده و دوباره آن را تکرار کنیم.”

 

 

4. بدن خود را حرکت دهید

 

 

شرکت در ورزش و فعالیت های بدنی که از آن لذت می برید می تواند به تقویت روحیه و سطح انرژی شما کمک کند. یافتن انگیزه برای حرکت دادن بدن هنگام احساس خستگی می تواند چالش برانگیز باشد. اولین قدم این است که یک چیز مورد علاقه خود را پیدا کنید که نیاز به حرکت دارد. سپس ، هدفی را تعیین کنید که این کار را یک بار در روز انجام دهد – حتی اگر 10 دقیقه باشد.

 

برای کسانی که با انگیزه شخصی خود دست و پنجه نرم می کنند، مانند همه ما گاه به گاه ،مسئولیت پذیری کلیدی است. اگر به نظر آشنا می رسد، تماس گرفتن با یک دوست و تعیین وقت برای ورزش روزانه می تواند مفید باشد. پیاده روی ، دوچرخه سواری،شنا، وگا، بازی یک ورزش تفریحی مانند گلف یا تنیس و حتی کار در حیاط همه از روش های عالی برای وارد کردن ورزش در روز و کمک به تقویت انرژی شما هستند.

 

نهایتا

 

کنار آمدن با خستگی و خواب آلودگی بیش از حد می تواند در برنامه روزمره شما اختلال ایجاد کند. ایجاد تغییراتی در بهداشت خواب ، حرکت بیشتر بدن ، تمرین هوشیاری و خارج شدن از منزل می تواند به سطح انرژی کمک کند. با این حال ، اگر این استراتژی ها جواب نمی دهند یا شما همیشه احساس خستگی می کنید  از یک متخصص بهداشت روان کمک بگیرید.

 

منبع :   http://www.verywellmind.com

 

چه طور در طول روز کمتر احساس خستگی کنیم؟

به این مقاله امتیاز دهید