07136476172 - 09172030360 [email protected]

 

با شروع فصل پاییز، علائم معمولی که مبتلایان به آلرژی احساس می کنند ممکن است با بیماری همه گیر کرونا COVID-19 تا حدی همپوشانی داشته باشد. افرادی که دچار آلرژی هستند بهتر است آگاهی خود را در مورد علائم و نشانه ها، افزایش دهند.

 

آلرژی در پاییز را چگونه توصیف می کنید؟

 

در پاییز، معمول ترین آلرژی های فصلی مربوط به گرده گل، برخی از علف ها و علف های هرز است – ممکن است به افزایش عطسه، خارش چشم، آبریزش و گرفتگی بینی منجر شود.

بیمارانی که حساسیت شدیدتری دارند، ممکن است علائم تنفسی مانند تنگی نفس، سرفه و خس خس را احساس کنند.

 

آیا علائم آلرژی با علائم ویروس کرونا COVID-19 همپوشانی دارد؟ تفاوت های اساسی که افراد باید بدانند چیست؟

 

ویروس کرونا COVID-19 یک بیماری پیچیده است که توسط ویروس SARS-CoV-2 ایجاد می شود. طیفی از علائم مبتلایان به کرونا SARS-CoV-2 نمی تواند (حامل بدون علامت) منجر به ایجاد اختلال در تنفس و مرگ شدید شود.

بیماران مبتلا به آلرژی فصلی معمولاً می دانند که سابقه علائم موقتاً عطسه، خارش چشم، آبریزش بینی، گرفتگی بینی و گاهی اوقات خس خس و سرفه خفیف می باشد. مصرف داروهای بدون نسخه، مانند آنتی هیستامین های خوراکی، می تواند به کاهش علائم کمک کند.

افرادی که از ابتلا به ویروس کرونا COVID-19 رنج می برند معمولاً سرفه، تب و تنگی نفس را تجربه می کنند. این علائم به طور معمول با گذشت زمان بدتر می شوند و ممکن است در هفته دوم عفونت شدیدتر باشند.

 

اگرچه علائمی مانند سرفه، خس خس سینه، از دست دادن بویایی و چشایی ممکن است در بیماران مبتلا به ویروس کرونا COVID-19 و آلرژی با هم تداخل داشته باشد، اما در افرادی که کرونا COVID-19 دارند، از دست دادن حاد بویایی و چشایی با احتقان بینی ارتباط ندارد. بیمار آلرژی به احتمال زیاد گرفتگی بینی و مشکل ثانویه را در حس بویایی دارد.

 

 

در چه مرحله ای بیمار مبتلا به علائم آلرژی باید از نظر کرونا COVID-19 نیز آزمایش شود؟

 

بیمارانی که از آلرژی فصلی رنج می برند، باید علائم خود را برای تغییراتی که با تجارب قبلی آنها در فصول گذشته مغایرت دارد، کنترل کنند. اگر آنها تب، سرفه قابل توجه یا تنگی نفس بدتری را دارند، باید آزمایش کرونا COVID-19 را بررسی کنند.

علاوه بر این، بیمار با از دست دادن حس بویایی و چشایی بدون گرفتگی بینی باید به کرونا COVID-19 مشکوک باشد و باید آزمایش کند تا از این نظر اطمینان حاصل کنند.

 

آیا مبتلایان به آلرژی فصلی بیشتر به کرونا COVID-19 مبتلا می شوند؟

 

در این زمان، هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم بیماران مبتلا به آلرژی فصلی به احتمال زیاد به کرونا هم آلوده می شوند. برای ایجاد هرگونه ارتباط داده های بیشتری مورد نیاز است.

 

در صورت وجود، چه تاثیری می تواند برای بیماران آلرژی که امسال ماسک استفاده می کنند، مشاهده شود؟ آیا استفاده از ماسک می تواند احتمال ابتلا به آلرژی در پاییز را کاهش دهد؟

 

استفاده از ماسک ممکن است به افراد مبتلا به آلرژی کمک کند تا با کاهش میزان ذرات گرده که استنشاق می شوند، از تشدید آلرژی جلوگیری به عمل آورند.

در گذشته توصیه می شد افرادی که به گرد و غبار آلرژی دارند، هنگام تمیز کردن خانه های خود از ماسک استفاده کنند. البته بیمار باید ماسک را به طور مناسب روی دهان و بینی خود ببندد.

 

همچنین  در مورد فیلترهای هوا در جلوگیری از ورود کرونا COVID-19 بحث وجود دارد. اصلاً چگونه این ارتباط با مبتلایان به آلرژی را می توان توصیف کرد؟

 

از فیلترها و تصفیه کننده های ذرات معلق در هوا برای کاهش میزان ذرات هوای آزاد تا قطر حدود 0.3 میکرومتر استفاده می شود. اگرچه این فیلترها اغلب برای بیمارانی که از آلرژی رنج می برند توصیه می شود، اما بهبودی در علائم متفاوت است.

در ویروس کرونا COVID-19 هنوز مشخص نیست که مفید هستند یا خیر. ممکن است ذرات آئروسل شده کمتر از 0.3 میکرون بوده و توسط فیلتر جذب نشوند.

مهمترین، پاک کردن صحیح SARS-CoV-2 با تهویه دستگاه تصفیه است. اگر دستگاه تصفیه هوا را به همان فضا برگرداند، کافی نیست. اما اگر بتوان هوا را از طریق سیستم تصفیه HEPA به خارج منتقل کرد، این امر می تواند برای پاک کردن یک اتاق از ذرات، از جمله ویروس عامل کرونا COVID-19 مفید باشد.

 

چه اقداماتی بیماران می توانند در خانه و خارج از منزل برای کاهش علائم آلرژی در این فصل انجام دهند؟

 

بیماران باید آلرژی ها را با یک متخصص مدیریت کنند. مبتلایان به آلرژی فصلی می توانند پنجره ها را بسته نگه داشته و از تهویه هوا برای کاهش آلرژن های وارد شده به خانه استفاده کنند. آنها همچنین باید در مورد تمیز کردن سطوح و ملحفه های منزل کوشا باشند.

اگر اصلاح سبک زندگی برای کنترل علائم کافی نباشد، ممکن است لازم باشد درمان پزشکی شامل آنتی هیستامین های خوراکی، اسپری های استروئیدی بینی، آنتی هیستامین های بینی، مهارکننده های لکوترین، سدیم کرومولین یا حتی استروئیدهای خوراکی را در نظر داشته باشید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر به مؤسسه سلامت مغزدانا مراجعه کنید.

 

منبع:

weillcornell.org

به این مقاله امتیاز دهید