07136476172 - 09172030360 [email protected]

 

همچنان که میلیون ها کارمند در سرتاسر جهان، در حال تلاش اند تا دریابند چطور می توانند به شیوه ی کارآمدی، از خانه مشغول کار شوند؛ نیاز به مدیران تاثیرگذار بیشتر احساس می شود.

 

افراد به شدت به دنبال هدایت و حمایت از جانب مدیران خود هستند – همچنان که بیش از 80 درصد پاسخ دهندگان به نظرسنجی سایت Thrive Global ، که شامل بیش از 5000 نفر بودند، بیان کردند که امیدوار هستند مدیرشان اقدامات بیشتری برای کمک به آنها در مدیریت استرس و اضطراب شان -با توجه به شیوع  ویروس کرونا- انجام دهد. این در حالی است که بسیاری از مدیران – حتی قدرتمند ترین ها – یادگیری اصول رهبری موثر را از سر گرفته اند. به هر حال، این اولین تجربه کاری، در زمان یک همه گیری جهانی است و احتمالا یک منحنی یادگیری برای آن وجود دارد.

بخش ناشناخته ی این قضیه، بسیار عظیم است. پیش از پاندمیک جهانی، یک نظر سنجی Gallup در سال 2018 نشان داد که حدود نیمی از آمریکایی ها، فرسودگی را تجربه کرده اند؛ مسئله ای که در سال 2019، توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک سندروم شغلی اعلام شد. به نظر می رسد که این درصد، در صورتی که کارکنان استراتژِی مشخصی برای حفظ یکپارچگی زندگی و کار در شرایط جدید و استرس همراه با آن  نداشته باشند، می تواند افزایش یابد.

برای مثال، بدون یک تصویر و توصیف واضح از “کار” و “خانه”، افراد ممکن است ناخواسته به سمت کارکردن بیش از میزانی که واقعا ضروری است، حرکت کنند. متخصصان به این وضعیت، “حضور پذیری” (presenteeism) می گویند و لازم نیست که شما حتما به طور فیزیکی، ساعات زیادی در اداره صرف کنید تا اثرات فرسودگی را احساس کنید؛ اگرچه در یک پژوهش منتشر شده توسط دانشگاه کمبریج، میزان فرسودگی در نتیجه کار در محیط اداره بیشتر است.

در طی این دوره پیش بینی نشده، مدیران می توانند با این روش ها از فرسودگی تیم خود جلوگیری کنند:

  • ورود به سیستم همراه با گزارش مستقیم روزانه یا هفتگی
  • کمک به افراد برای اولویت بندی کارها
  • یادآوری زمان های استراحت به کارکنان برای صرف وعده غذایی یا انجام حرکات ورزشی

اما این مسئله تنها به داشتن یک نگاه بیرونی به تیم محدود نمی شود؛ بلکه ارزیابی روزانه عملکرد و رویکرد خود به عنوان رهبر یک تیم، تاثیر مهمی در ترسیم یک نمونه برای کارکنان دارد.برای حفظ یک محیط کار پرقدرت و سرشار از همدلی، رهبران لازم است توصیه خود را در مورد خود نیز اجرا کنند : استراحت ، تعدیل مسئولیت ها، کنارآمدن با بعضی ناکامل بودن ها و ……..

چند قدم کوچک برای حرکت در این مسیر،  در ادامه  شرح داده شده اند:

  • اگر مدیر یک تیم هستید، زمانی برای سر زدن به هر یک از اعضای تیم اختصاص دهید. حتی یک سلام و احوال پرسی کوتاه، باعث می شود همکاران شما بدانند که شما به فکر آنها هستید و این امر به انها کمک می کند احساس ارزشمند بودن داشته باشند . همچنین می توانید بپرسید که چه احساسی درباره حجم کاری خود دارند. از آنجا که تشخیص فرسودگی در زمان دورکاری دشوارتر است، این روش می تواند به شما کمک کند علائم آن را راحت تر بیابید.
  • مطمئن شوید که در طول روز، تحرک قابل قبولی دارید. برای مثال، هنگام صحبت کردن با تلفن، دور خانه یا حتی اتاق راه بروید. زمانی که با فعالیت بدنی، استراحت کوتاهی به خود می دهید، به اعضای تیم خود اطلاع دهید تا آنها نیز به انجام این کار تشویق شوند.
  • روزانه، به یکی از اعضای تیم خود پیغام بدهید و از او درباره زندگی خارج از کار سوالی بپرسید. پژوهش ها نشان می دهند که کارکنان، در صورتی که شغل خود را انعطاف پذیر بیابند، تلاشی مضاعف به ان اختصاص می دهند. با پرسیدن درباره چیزهایی فراتر از تنها به روزرسانی های پروژه ها، به آنها یادآور شوید که قدردادن تلاش های آنها هستید.

 

برای اطلاعات بیشتر به مؤسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

 

منبع:

https://www.brainfacts.org/diseases-and-disorders/injury/2020/what-happens-to-the-brain-during-a-heatstroke-062520

به این مقاله امتیاز دهید