07136476172 - 09172030360 [email protected]

اختلالات یادگیری با منشأ عصبی، توانایی کودک در ذخیره، پردازش و تولید اطلاعات را مختل می کند. اختلالات یادگیری می تواند بر توانایی خواندن، نوشتن و برقراری ارتباط تأثیر بگذارد و مهارت های اجتماعی را مختل کند. اما آیا درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک و بدون دارو و عوارض جانبی ممکن است؟

عملکرد ضعیف در امتحانات مدرسه، مشکل در مفاهیم زمان، مفهوم تحریف شده از تصویر بدن، مشکل در تشخیص اندازه، شکل و …  علاوه بر ناتوانی مداوم در انجام کار به موقع، مهارت های فضایی ضعیف و عدم مشاهده عواقب اعمال خود از علائم آن هستند. علائم دیگر می تواند شامل مشکلات خلق و خو، سازگاری ضعیف با تغییرات محیطی و مشکل در تمرکز باشد.

بر اساس تخمین های به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده از طریق مؤسسه بهداشت ملل در مورد ناتوانی های خواندن، 15 تا 20 درصد از جمعیت دارای نوعی اختلال یادگیری (LD) هستند. بیش فعالی یا ADHD گاهی اوقات همزمان با اختلال یادگیری رخ می دهد.

تشخیص زودهنگام و مداخله و حمایت مناسب برای افراد مبتلا به اختلال یادگیری ضروری است.  عدم شناسایی و دریافت نکردن مداخله، می تواند عواقب جدی برای فرد و جامعه داشته باشد.

برخی از دسته بندی های خاص اختلالات یادگیری عبارتند از:

  • نارساخوانی، که باعث مشکلاتی در تشخیص، املا و درک کلمات می شود
  • دیسگرافی، که منجر به اختلال در دست خط، اختلال در املا یا هر دو می شود
  • اختلال حساب، که بر توانایی یادگیری حساب و ریاضی تأثیر می گذارد
  • اختلال یادگیری غیرکلامی که با مشکل در دریافت و تفسیر اشکال غیرکلامی ارتباط مانند زبان بدن و حالات چهره مشخص می شود.
  • آپراکسی گفتار، که شامل مشکل در گفتن چیزی است که فرد قصد گفتن دارد
  • اختلال پردازش شنوایی مرکزی، که شامل مشکل در تشخیص و تفسیر صداها است
  • اختلالات پردازش اطلاعات، اختلالات یادگیری مربوط به توانایی استفاده از اطلاعات حسی (که از طریق دیدن، شنیدن، چشیدن، بوییدن یا لمس کردن به دست می آید) هستند. این مشکلات مربوط به ناتوانی در دیدن یا شنیدن نیست، بلکه به تشخیص، پاسخ دادن و حفظ چنین اطلاعاتی مربوط می شود.

اختلالات یادگیری مرتبط با زبان، مشکلاتی هستند که در ارتباطات مناسب از جمله صحبت کردن، گوش دادن، خواندن، املا و نوشتن اختلال ایجاد می کنند.

علائم اختلالات یادگیری

بر اساس DSM-5، اختلال یادگیری خاص با یک یا چند مشکل در یادگیری و استفاده از مهارت های تحصیلی مشخص می شود. این اختلال با وجود مداخلاتی که برای رفع آن انجام می شود حداقل شش ماه طول می کشد و می تواند شامل مشکل در موارد زیر باشد:

  • خواندن (فرد ممکن است نادرست یا آهسته و با سختی بخواند)
  • درک معنای آنچه خوانده می شود
  • املا
  • اصطلاح نوشتاری
  • درک اعداد یا محاسبه
  • استدلال ریاضی

برای تشخیص یک اختلال یادگیری خاص، مهارت های تحت تاثیر باید به طور قابل توجه و به طور قابل اندازه گیری کمتر از آنچه برای سن فرد انتظار می رود باشد، و اختلال باید به طور قابل توجهی با عملکرد یا فعالیت های روزانه تداخل داشته باشد. این مشکل در طول سال‌های مدرسه شروع می‌شود، اگرچه ممکن است تا زمانی که نیاز به مهارت‌های آسیب‌دیده از ظرفیت فرد فراتر رود، مانند آزمون‌های زمان‌بندی‌شده، کاملاً آشکار نشود.

این مشکلات نباید با ناتوانی های ذهنی اشتباه گرفته شوند – کسانی که دچار اختلالات یادگیری هستند اغلب دارای هوش متوسط ​​یا بالاتر از حد متوسط ​​هستند – و همچنین مشمول سایر اختلالات مثل مشکلات بینایی یا شنوایی اصلاح نشده، مشکلات روانی، یا آموزش یا دانش ناکافی نمی شوند.

علائم می تواند از خفیف – شامل مشکل در یک یا دو حوزه که پاسخگوی تطبیق یا حمایت است – تا شدید باشد، جایی که فرد بعید است مهارت های آسیب دیده را بدون آموزش فشرده و فردی بیاموزد.

شیوع اختلالات یادگیری چقدر است؟

طبق DSM-5 پنج تا 15 درصد از کودکان در سنین مدرسه در فرهنگ های مختلف تحت تأثیر یک اختلال یادگیری هستند که توانایی آنها را در خواندن، نوشتن یا ریاضیات محدود می کند.

علل اختلالات یادگیری

در حالی که علل اختلالات یادگیری به طور کامل شناخته نشده است، تعدادی از عوامل خطر شناسایی شده اند.

به نظر می رسد اختلال یادگیری خاص در خانواده وجود دارد. اگر یکی از بستگان درجه یک مانند والدین یا خواهر یا برادر دارای چنین اختلالی باشد، احتمال ابتلا به چنین اختلالی در افراد بیشتر است. طبق DSM-5، خطر افزایش ابتلا چهار تا هشت برابر بیشتر برای اختلال خواندن و پنج تا 10 برابر بیشتر برای اختلالات مرتبط با ریاضی است.

آیا عوامل دیگری وجود دارد که می تواند خطر اختلالات یادگیری را افزایش دهد؟

سایر عواملی که ممکن است خطر ابتلا به اختلال یادگیری را افزایش دهند عبارتند از زایمان زودرس، وزن بسیار کم هنگام تولد، استفاده از نیکوتین، الکل یا مواد مخدر در دوران بارداری، و کمبود شدید در تغذیه یا قرار گرفتن در معرض سرب در دوران نوزادی.

کودکان، نوجوانان و بزرگسالان می توانند ظرفیت یادگیری خود را با درمان نوروفیدبک بهبود بخشند. نوروفیدبک، مغز را به تنظیم مجدد شبکه‌های عصبی و بازیابی عملکرد عصبی مغز وادار می‌کند. علائمی که بهبود پیدا می کند می تواند شامل علائم اختلالات یادگیری مانند نارساخوانی، دیس گرافی و اختلالات پردازشی مانند علائم ADHD یا رفتار ضد اجتماعی باشد.

دانش‌آموزان در هر سنی پس از اولین جلسه درمانی، در مهارت‌های خواندن و ریاضی بهبود را تجربه کردند. نتایج با افزایش وضوح ذهنی و انعطاف‌پذیری عاطفی همراه با بهبود عملکرد در مطالعه و کار است. خلق و خوی و نگرش با افزایش اعتماد به نفس در کلاس یا محل کار مثبت تر می شود.

نوروفیدبک برای اختلالات یادگیری:

  • شبکه های عصبی مغز سالم را بدون دارو بازسازی می کند.
  • الگوهای منفی کاری و ارتباطی را کاهش می دهد.
  • وضوح ذهنی، حافظه، خلق و خوی و انعطاف پذیری عاطفی را بازنشانی می کند.

نوروفیدبک، یک جایگزین بدون دارو

تحقیقات ثابت کرده است که نوروفیدبک می تواند به انواع اختلالات یادگیری کمک کند، مانند:

  • نارساخوانی
  • اختلال پردازش زبان
  • اختلال پردازش شنوایی (APD)
  • دیسکالکولیا
  • دیسگرافیا
  • اختلالات یادگیری غیرکلامی

آموزش نوروفیدبک که به عنوان بیوفیدبک EEG نیز شناخته می شود، فناوری‌ای است که به تمرین مغز و آموزش مسیرهای عصبی جدید کمک می کند که به فرد کمک می کند تا یاد بگیرد. بهترین بخش این است که نوروفیدبک نه تنها غیر تهاجمی، بدون درد و سرگرم کننده است، بلکه اغلب یک درمان دائمی برای اختلالات یادگیری است!

چه چیزی باعث اختلالات یادگیری می شود؟

هیچ کس واقعاً نمی داند چه چیزی باعث اختلالات یادگیری می شود. ممکن است هم یک جزء ژنتیکی و هم یک جزء محیطی دخیل باشد. با این حال، دانشمندان بر این باورند که بیشتر اختلالات یادگیری به طور مستقیم با نحوه سیم کشی مغز مرتبط است.

امواج مغزی در یک کودک با اختلال یادگیری یا خیلی سریع است یا خیلی کند. این بر نحوه پردازش اطلاعات مغز و نحوه ارتباط بخش‌های مختلف مغز با یکدیگر تأثیر می‌گذارد.

بسیاری از روش‌هایی که برای کمک و درمان اختلالات یادگیری به کار می‌روند، برای کمک به کودک برای جبران ناتوانی خود یا مشکلات به وجود آمده از آن در نظر گرفته شده‌اند. مطالعات EEG نشان داده است که بیشتر اختلالات توجه و یادگیری و همچنین مشکلات رفتاری مانند تکانشگری و بیش فعالی با فعالیت امواج مغزی آهسته و برانگیختگی کم سیستم عصبی مرکزی مرتبط است. به همین دلیل است که داروهای محرک برای این شرایط تجویز می شود.

تحقیقات نشان داده است که نوروفیدبک به اندازه داروهای محرک اما بدون عوارض جانبی موثر است. نوروفیدبک با آموزش مناطقی از مغز که مرتبط با یادگیری و مهارت های اجرایی مانند ریاضی، خواندن، پردازش شنیداری و پردازش دیداری هستند، مهارت های یادگیری را بهبود می بخشد. مسیرهای عصبی جدیدی توسعه می یابند تا بخشی از مغز بهتر عمل کند.

هر زمان که مغز شما در حال تلاش برای یادگیری چیز جدیدی است، مانند دوچرخه سواری، برای حفظ تعادل شما نیاز به برقراری ارتباط صحیح با تمام قسمت های مغز دارد. اگر آن ارتباط را نداشته باشید می افتید.

در کودکی که اختلال یادگیری دارد، این ارتباط بین نواحی مغز به درستی کار نمی کند. این کار یادگیری ساده را بسیار دشوار می کند.

آموزش نوروفیدبک به مغز کمک می کند تا مناطق مغزی که با نوروفیدبک آموزش می دهید دقیقاً همانطور که باید با هم ارتباط برقرار کنند و نشانه هایی را دریافت کنند. در حین تمرین مغز خود هر نیم ثانیه بازخورد دریافت خواهید کرد که به شما تکرار و تمرین زیادی می دهد. مغز هر بار که به روش صحیح ارتباط برقرار می کند پاداش می گیرد. مغز در یادگیری کارآمدتر می شود.

نوروفیدبک چیست؟

نوروفیدبک که به عنوان نوروتراپی نیز شناخته می شود، یک درمان بدون درد و غیر تهاجمی است که به افراد اجازه می دهد اطلاعاتی در مورد فعالیت امواج مغزی به دست آورند. این اطلاعات برای یادگیری افزایش و کاهش فعالیت امواج مغزی خاص استفاده می شود.

تحقیقات موجود نشان می دهد که افراد مبتلا به بیش فعالی یا ADHD در فعالیت امواج مغزی SMR نیز دچار کمبود هستند. پزشکان و محققانی که نوروفیدبک ارائه کرده‌اند گزارش می‌دهند که علائم ADHD معمولاً با تغییر فعالیت امواج مغزی کاهش می‌یابد.

نوروفیدبک به عنوان یک درمان مکمل یا جایگزین برای مدیریت دارو و رفتار استفاده می شود.

نوروفیدبک چگونه انجام می شود؟

تجهیزات بیوفیدبک کامپیوتری توسط دو حسگر که در بالای پوست سر و لاله گوش قرار می گیرند به فرد متصل می شود. سنسورها بی خطر و بدون درد هستند و پوست را اذیت نمی کنند.

افراد در حین دریافت بازخورد دیداری و شنیداری فوری در فعالیت امواج مغزی تتا، بتا و SMR خود، مجموعه ای از وظایف را انجام می دهند. از این اطلاعات برای کمک به یادگیری تغییر امواج مغزی به سطوح دلخواه استفاده می شود.

نوروفیدبک چقدر تاثیر دارد؟

بسیاری از پزشکان و محققانی که نوروفیدبک را برای افراد مبتلا به بیش فعالی یا ADHD انجام داده‌اند، در زمینه‌های اصلی بهبود یافته‌اند: عملکرد مدرسه و شغل اغلب به دلیل افزایش توانایی تمرکز، توجه و تمرکز بهبود می‌یابد. روابط اجتماعی اغلب به دلیل افزایش توانایی برای نشان دادن خودکنترلی بهبود می یابد.

اختلال بیشفعالی را می توان به دو نوع تقسیم کرد: نوع بی توجه (ADD) و نوع تکانشی بیش فعال (ADHD).

افراد مبتلا به ADD معمولاً برخی از علائم زیر را نشان می دهند:

  • بی توجهی
  • حواس پرتی
  • بی نظمی
  • رویا پردازی
  • فقدان آینده نگری
  • سهل انگاری – بی دقتی
  • فراموشی
  • کمبود انگیزه
  • عدم استقامت
  • به تعویق انداختن

افراد مبتلا به ADHD معمولاً برخی از علائم زیر را نشان می دهند:

  • بیش فعالی
  • بی قراری
  • حرف زدن زیاد
  • تکانشگری
  • مشکلات یادگیری/تمرکز در مدرسه/کار
  • کنترل رفتار
  • روابط اجتماعی
  • مشکلات عزت نفس

عوارض نوروفیدبک چیست؟

نداشتن عوارض جانبی جدی یکی از نقاط قوت نوروفیدبک است.

چند جلسه نوروفیدبک لازم است؟

جلسات دو یا سه بار در هفته در مراحل اولیه تمرین انجام می شود. با پیشرفت، می توان جلسات را به یک یا دو بار در هفته کاهش داد. چند جلسه آخر با فاصله یک تا سه ماه برنامه ریزی شده است.

نوروفیدبک چقدر طول می کشد؟

نوروفیدبک یک فرآیند آموزشی است که در آن بهبود در طول زمان اتفاق می افتد. متوسط ​​درمان موثر به 40 جلسه یک ساعته نیاز دارد. یادگیری تغییر امواج مغزی شبیه به یادگیری دوچرخه سواری است. مدتی طول می کشد تا یاد بگیریم، اما زمانی که آموخته شود، هرگز فراموش نمی شود. بهبود رفتار معمولا بادوام است. درصد کمی از افراد ممکن است به جلسات تقویت کننده نیاز داشته باشند.

فرکانس های امواج مغزی

ALPHA:

بین 7.5 تا 13 هرتز. معمولاً در نواحی خلفی سر در هر طرف مشاهده می‌شود امواج آلفا باعث ایجاد احساس آرامش، افزایش خلاقیت و افزایش توانایی شما برای جذب اطلاعات جدید می شود.

بتا: 14 هرتز و بزرگتر. معمولاً مشهودترین آنها از جلو – ممکن است در مناطق آسیب دیده وجود نداشته باشد یا کاهش یابد. هنگامی که تلاش برای تمرکز ضروری است، پاسخ بتا را افزایش می دهد.

تتا: 3.5 تا 7.5 هرتز. به عنوان فعالیت “آهسته” طبقه بندی می شود. در ارتباط با خلاقیت، شهود، رویاپردازی و خیال پردازی دیده می شود و مخزن خاطرات، عواطف، احساسات است. در کودکان مبتلا به نقص توجه و اختلال یادگیری غالب است.

دلتا: 3 هرتز یا کمتر. افزایش پاسخ دلتا هنگام رسیدگی به یک کار یک ناهنجاری شدید است. این امواج مغزی زمانی کاهش می یابد که تمرکز بالا و توجه بیشتر مورد نیاز باشد.

چه ارزیابی هایی لازم است؟

یک نقشه مغزی اولیه برای تعیین امواج نامنظم مغز، و همچنین یک تست عصب-روانشناختی کامل برای ارزیابی محدوده نقص مورد نیاز است.

آیا تحقیقاتی در مورد نوروفیدبک وجود دارد؟

دانشگاه ها، بیمارستان های دولتی و مراکز درمانی در حال انجام تحقیقات در زمینه نوروفیدبک و اختلال یادگیری هستند. چنین تحقیقاتی در حال حاضر در مجلات علمی منتشر می شود.

آیا درمان دائمی است؟

از آنجایی که نوروفیدبک یک فرآیند یادگیری است، پس از پیشرفت، نیازی به آموزش مجدد ندارند تا در سطح باقی بمانند، مگر اینکه تروما رخ دهد، مشکلات جدیدی ایجاد کند یا موارد قدیمی را دوباره فعال کند.

چه روش های دیگری شامل می شود؟

علاوه بر آموزش نوروفیدبک، توانبخشی شناختی و مهارت های اجرایی که پایه و اساس تمام عملکردهای شناختی بالاتر است و آموزش والدین مورد نیاز خواهد بود. ممکن است از معلم خواسته شود که عملکرد کودک را در مدرسه ارزیابی کند. برنامه های خواندن و نوشتن ممکن است در برنامه درمانی نهایی دخیل باشند. توانبخشی شناختی شامل آموزش کامپیوتری و عملی برای کاهش نقایص شناختی، حرکتی، ادراکی گفتار و زبان در کودک دارای اختلال یادگیری است.

در طول نوروفیدبک چه اتفاقی می افتد؟

آموزش بسیار آرامش بخش و بسیار لذت بخش است. در طول یک جلسه معمولی، ما 4 الکترود را برای اندازه گیری فعالیت امواج مغزی شما وصل می کنیم – دو الکترود به ناحیه ای که تمرین می دهیم و دو الکترود به گوش شما. سپس، شما فقط میشینید و یک برنامه تماشا میکنید یا به موسیقی گوش می دهید. به همین سادگی!

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نوروفیدبک، این مقاله را بررسی کنید- نوروفیدبک چیست؟

از آموزش نوروفیدبک چه چیزی می توانم انتظار داشته باشم؟

پیشرفت در آموزش نوروفیدبک برای ناتوانی های یادگیری در بهبودهای قابل مشاهده در توجه کودک به وظایف، عملکرد در کلاس، توانایی یادگیری و خودکنترلی رفتاری نشان داده شده است.

ما از تست های روانشناختی اثبات شده برای اندازه گیری علائم قبل و بعد از نوروفیدبک استفاده خواهیم کرد. این روش دیگری است که متوجه می شوید مغز در حال تغییر است.

آیا نوروفیدبک ایمن است؟

بله، نوروفیدبک بی خطر است! تحقیقات همچنین نشان می دهد که عوارض جانبی نوروفیدبک بسیار کم است. عوارض جانبی موقتی هستند.

تحقیقات در مورد درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک چه می گویند؟

محققانی که در Clinical EEG and Neuroscience منتشر شده اند، به بررسی اثربخشی آموزش نوروفیدبک با کودکان دارای ناتوانی در خواندن پرداختند. در این مطالعه بهبود قابل توجهی در خواندن و آگاهی از ساختارهای صوتی زبان مشاهده شد.

مطالعه دیگری که در Applied Psychophysiology and Biofeedback منتشر شده است، به املای کودکانی که مبتلا به نارساخوانی هستند، پرداخته است. محققان دریافتند که گروهی که آموزش نوروفیدبک را دریافت کرده‌اند، به طور قابل توجهی در املا بهبود یافته‌اند.

یک مطالعه اکتشافی نیز وجود داشت که در Applied Psychophysiology and Biofeedback منتشر شد و به اثرات نوروفیدبک (NFB) در کودکان دچار اختلال یادگیری (LD) پرداخت. این مطالعه نشان داد که گروه آزمایشی کودکانی که نوروفیدبک دریافت کردند بلافاصله پس از درمان بهبودهای رفتاری و شناختی نشان دادند. درمان 20 جلسه 30 دقیقه ای نوروفیدبک بود.

در مطالعه‌ای که در Frontiers in Psychology منتشر شد، محققان مقاله‌ای در مورد فواید نوروفیدبک با بررسی فعالیت‌های درون مغزی – به عبارت دیگر، اتصالات عصبی در مغز – نوشتند. با آموزش نوروفیدبک که این ارتباطات را بهبود می بخشد، نویسندگان بیان می کنند که می تواند تأثیر مثبتی داشته باشد.

در مجله Neuroimage، یک مطالعه در سال 2014 با استفاده از نوروفیدبک و تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی (fMRI) نشان داد که افرادی که یاد گرفته‌اند فعالیت‌های بین دو نیمکره مغز را تنظیم کنند، می‌توانند علائم نارساخوانی را کاهش دهند.

درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک در کلینیک سلامت مغز دانا

آیا شما یا فرزندتان با اختلالات یادگیری مانند ADHD، نارساخوانی یا مشکلات پردازش دست و پنجه نرم می کنید؟ آیا درمان‌های رایج مانند دارو را بی‌اثر می‌دانید یا با عوارض جانبی ناخواسته مواجه می‌شوید؟ در کلینیک سلامت مغز دانا، ما رویکردی انقلابی برای درمان اختلالات یادگیری از طریق نوروفیدبک ارائه می‌کنیم که جایگزینی یا مکملی ایمن و بدون دارو برای روش‌های مرسوم ارائه می‌کند.

نوروفیدبک یک درمان غیرتهاجمی و پیشرفته است که از توانایی طبیعی مغز برای سیم کشی مجدد و تنظیم خود استفاده می کند. با استفاده از فناوری پیشرفته و آموزش های تخصصی، تیم متخصص ما در کلینیک سلامت مغز دانا می تواند به افراد مبتلا به اختلالات یادگیری کمک کند تا عملکردهای شناختی خود را بهبود بخشند و به استعداد کامل خود دست پیدا کنند.

یکی از مزایای کلیدی نوروفیدبک توانایی آن در رسیدگی به علل ریشه ای اختلالات یادگیری بدون نیاز به مداخله دارویی است. برخلاف داروها، نوروفیدبک ماده ای را وارد بدن نمی کند و خطر عوارض جانبی و وابستگی را از بین می برد. این باعث می شود آن را برای افرادی که به دنبال رویکردی جامع و پایدار برای مدیریت مشکلات یادگیری هستند، انتخابی ایده آل کند.

درمان اختلال یادگیری با نوروفیدبک در شیراز

در کلینیک سلامت مغز دانا، برنامه‌های نوروفیدبک شخصی سازی شده برای نیازها و چالش‌های منحصربه‌فرد هر شخص طراحی شده است. از طریق یک سری تمرینات هدفمند برای مغز، ما با بیماران خود برای تقویت توجه، تمرکز، حافظه و عملکرد شناختی کلی کار می کنیم. هدف ما این است که مراجعان خود را توانمند کنیم تا بر موانع یادگیری خود غلبه کنند و در حوزه‌های علمی، حرفه ای و شخصی پیشرفت کنند.

ما درک می کنیم که جستجوی درمان برای اختلالات یادگیری می تواند دلهره آور باشد، اما در کلینیک سلامت مغز دانا، ما یک محیط حمایتی و دلسوزانه برای بیماران خود فراهم می کنیم. تیم پزشکان مجرب و متخصصان ما برای راهنمایی شما در سفر به سمت بهبود عملکرد شناختی و بهبود رفاه اختصاص داده شده اند.

اگر شما یا فرزندتان با اختلال یادگیری دست و پنجه نرم می‌کنید، از شما دعوت می‌کنیم تا در کلینیک سلامت مغز دانا، درمان نوروفیدبک را بررسی کنید. اولین قدم را به سمت باز کردن شکوفایی و بازپس گیری کنترل بر توانایی های شناختی خود بردارید.

برداشتن اولین قدم اغلب سخت ترین است. مرکز سلامت مغز آن را ساده کرده است. برای رزرو نوبت تشخیص و درمان اختلالات یادگیری، اینجا کلیک کنید.

همین حالا می توانید نوبت خود را از طریق لینک زیر رزرو کنید!

شما شایسته دریافت بهترین ها هستید. همین امروز زمان مشاوره خود را تنظیم کنید! با ما در تماس باشید.

07136476172-09172030360

آدرس: شیراز بلوار بعثت (حدفاصل چهارراه خلدبرین و فلکه سنگی) مجتمع پزشکی مریم طبقه پنجم – انستیتو سلامت مغز

ایمیل: [email protected]

اینستاگرام: danabrain.ir@

EEG بیوفیدبک برای درمان اختلالات یادگیری

 

کودکان دارای اختلالات یادگیری میتوانند و موفق می شوند، نکاتی در مورد اختلالات یادگیری

 

 

آیا اختلال یادگیری در کودکان قابل درمان است؟ + تشخیص و علائم

 

به این مقاله امتیاز دهید