07136476172 - 09172030360 [email protected]

هشدار خواب برای افراد مسن: تغییرات خواب ممکن است باعث کاهش شناختی شود محققان گزارش دادند ، تغییر در الگوی خواب در مردان مسن با افزایش خطر کاهش شناختی ارتباط دارد.

 

مردان 65 سال به بالا باید الگوی خواب خود را کنترل کرده و پس از اخطار کارشناسان دانشگاه فلیندرز مبنی بر این که خواب ناسالم می تواند با

اختلال عملکرد شناختی مرتبط باشد ، به دنبال مشاوره پزشکی باشند.

 

در مقاله جدیدی که در مجله تحقیقات خواب منتشر شده است ، گروه تحقیقاتی موسسه آدلاید برای سلامت خواب ، گروهی از 477 مرد میانسال و مسن را مورد توجه و سرعت پردازش در رابطه با خواب آنها قرار داده است.

 

شرکت کنندگان در مطالعه پیری مرد فلوری آدلاید آزمایش شناختی و یک مطالعه خواب موفقیت آمیز را انجام دادند. جسی پارکر ، نویسنده اصلی این مقاله ، می گوید: “خواب عمیق کمتر و خواب سبک بیشتر به کندی پاسخ در آزمایش های عملکرد شناختی مربوط می شود.”

 

“در حالی که آپنه انسدادی خواب به خودی خود ارتباط مستقیمی با عملکرد شناختی در تمام مردان مورد مطالعه ندارد ، ما توجه داشتیم که در مردان 65 سال به بالا ، خواب سبک بیشتر مربوط به توجه کمتر و سرعت پردازش است.

اندرو واکولین ، دانشیار Flinders ، نویسنده ارشد این مطالعه ، می گوید نتایج نشان می دهد که فعالیت های روزمره که به توجه بهینه و سرعت شناختی مانند رانندگی ، فعالیت های بدنی و راه رفتن متکی هستند ، ممکن است تحت تأثیر خواب ناکافی و ناسالم باشد.

 

پروفسور رابرت آدامز ، مدیر پزشکی گروه تحقیقاتی ، می گوید کاهش خواب عمیق با افزایش سن در افراد با شناخت همراه است. این امر بر اهمیت تحقیقات مداوم که به دنبال روشهای تحریک خواب عمیق به عنوان ابزاری برای کاهش رشد شناختی با افزایش سن است ، تأکید می کند.

 

برای اتصال خواب ناسالم و ناکافی و آپنه خواب با تغییرات آینده در الگوی خواب و کاهش شناختی و همچنین تغییرات کلی ریز ساختاری در الگوی خواب افراد مسن ، تحقیقات طولانی تر لازم است.

 

چطور بهتر بخوابیم؟

 

واحد خواب (اختلالات خواب-سلامت خواب)

 

نوشیدنی هایی که به خواب شما کمک می کنند.

 

۱۰ راه برای مبارزه با بی خوابی

به این مقاله امتیاز دهید