07136476172 - 09172030360 [email protected]

روز جهانی آگاهی از اوتیسم، در تاریخ 2 آوریل، هر ساله مورد توجه جوامع بین المللی قرار می گیرد و باعث می شود کشورهای عضو سازمان ملل متحد نسبت به افزایش آگاهی در مورد افراد مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (ASD) در سراسر جهان اقداماتی را انجام دهند. روز جهانی آگاهی از اوتیسم باعث می شود افراد بتوانند افراد مبتلا به اوتیسم را درک، کمک های مورد نیاز را تقویت کنند. روزی است که آگاهی از اوتیسم را گسترش می دهد.

پیام دبیرکل سازمان ملل متحد: “در روز جهانی اوتیسم، “حقوق افراد مبتلا به اوتیسم را می شناسیم و جشن می گیریم”. امسال برخلاف سایر موارد در طول زندگی ما، در طول یک بحران بهداشت عمومی این جشن صورت می گیرد – بحرانی که افراد مبتلا به اوتیسم را در نتیجه خطر ابتلا به ویروس و تأثیر آن بر جامعه در معرض خطر بیشتر قرار می دهد. “

علاوه بر این، وی اظهار داشت: افراد مبتلا به اوتیسم حق خودمختاری، استقلال و همچنین حق تحصیل و اشتغال را به طور مساوی با دیگران دارند. اما غیر فعال شدن سیستم ها و شبکه های حمایتی مهم در نتیجه COVID-19 موانعی را که افراد مبتلا به اوتیسم در استفاده از این حقوق با آن روبرو می شوند، تشدید می کند. “

این قطعنامه توسط قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد “62/139” تعیین شده است. “روز جهانی آگاهی از اوتیسم »، در تاریخ 1 نوامبر 2007 در شورا به تصویب رسید و در 18 دسامبر 2007 تصویب شد. این پیشنهاد توسط نماینده سازمان ملل متحد از امیر کشور قطر ارائه شد و مورد حمایت همه کشورهای عضو است.

این قطعنامه بدون تصویب در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید و در بیشتر قسمت ها به عنوان مکمل فعالیت های گذشته سازمان ملل برای بهبود حقوق بشر قرار گرفت.

روز جهانی آگاهی از اوتیسم یکی از هفت روز رسمی بهداشت سازمان ملل است. این روز انجمن های اوتیسم منحصر به فرد را در سراسر جهان متحد می کند تا در مواردی مانند تحقیق، تشخیص، معالجه و تشخیص به کسانی که تحت تأثیر این اختلال رشد قرار می گیرند، کمک کند.

اوتیسم چیست؟

اوتیسم به عنوان اختلال طیف اوتیسم شناخته می شود که یک اختلال عصبی طولانی مدت یا طیف وسیعی از اختلالات پیچیده عصبی است و بدون در نظر گرفتن جنسیت، نژاد یا وضعیت اقتصادی- اجتماعی وجود دارد. اصطلاح طیف اوتیسم دلالت بر طیف وسیعی از خصوصیات دارد.

 در اثر نقص های اجتماعی، مشکلات ارتباطی و محصور شده، یک الگوی رفتاری تکراری و کلیشه ای به تصویر کشیده شده است. به همین ترتیب می توان گفت که اوتیسم نوعی اختلال مغزی است که بر توانایی فرد در مکالمه با دیگران تأثیر می گذارد. این اساساً از کودکی شروع می شود و در بزرگسالی ادامه می یابد.

اوتیسم یا اختلال طیف اوتیسم (ASD)، به طیف وسیعی از شرایط که با مشکلات توانایی های اجتماعی، رفتارهای تکراری، گفتار و ارتباط غیر کلامی نشان داده شده است، اشاره دارد. اوتیسم نوعی اختلال رشد است. این اختلال با چالش هایی با همکاری و ارتباطات اجتماعی توصیف شده است که به همین ترتیب ممکن است رفتار محدود و تکراری را در بر بگیرد. نشانه های اوتیسم به طور مرتب توسط والدین کودک در طی سه سال ابتدایی مشاهده می شود. این علائم بطور مداوم تشدید می شوند.

اهمیت روز جهانی آگاهی از اوتیسم:

اختلال طیف اوتیسم (ASD) نوعی اختلال رشدی با شدت متغیر است که با اختلال در همکاری و ارتباطات اجتماعی و با الگوهای محدود یا تکراری فکر و رفتار به تصویر کشیده می شود.

روز جهانی آگاهی از اوتیسم دارای اهمیت گسترده ای است تا زندگی را برای کسانی که با این اختلال روبرو هستند ساده تر کرده و به خانواده خود نیز آرامش بخشند. اختلال طیف اوتیسم از هر 160 کودک در سراسر جهان، براساس سازمان بهداشت جهانی، یک نفر را تحت تأثیر قرار میدهد. پس، موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا زندگی و ارتباطات برای کسانی که با ASD زندگی می کنند ساده تر شود.

موضوع روز جهانی آگاهی از اوتیسم 2020:

برای چند سال گذشته ، روز جهانی آگاهی از اوتیسم حول موضوع خاصی است که توسط سازمان ملل متحد تعیین می شود.

امسال موضوع جهانی آگاهی از اوتیسم در سال 2020 با عنوان “انتقال به “بزرگسالی” است. سازمان ملل متحد بر این باور است که بزرگتر شدن به معنای تحصیل و داشتن دانش خاص در زندگی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در یک جامعه است. به هر صورت ممکن است، گذار به بزرگسالی و کمک به این مرحله در زندگی، برای افراد مبتلا به اوتیسم یک چالش مهم است.

موضوع جهانی آگاهی از اوتیسم در سال 2020 با عنوان “انتقال به بزرگسالی” باعث می شود تا بزرگسالی افراد مبتلا به اوتیسم را مورد توجه قرار دهیم. این موضوعات اهمیت همکاری برای رویدادهای فرهنگی جوانان، اجتماع، خودمختاری و تصمیم گیری را به خاطر می آورند. موضوعات مختلف حول محور آموزش و اینکه چگونه افراد مبتلا به اوتیسم باید به آموزش و اشتغال بعد از دوره متوسطه نزدیک شوند و زندگی آزادانه ای داشته باشند، می پردازد.

جشن ها در روز جهانی آگاهی از اوتیسم 2020:

روز جهانی آگاهی از اوتیسم اغلب شامل برنامه های آموزشی برای معلمان، کارکنان مراقبت های بهداشتی و والدین است، و همچنین نمایش کارهای انجام شده توسط بچه های مبتلا به اوتیسم است.

در تمام ماه، چند تمرین و رویداد مانند رویدادهای دوستانه با اوتیسم و ​​فعالیتهای آموزشی برای ایجاد درک و تأیید افراد مبتلا به اوتیسم اتفاق می افتد.

آموزش و آگاه سازی افراد اوتیسم بسیار مهم است. از آنجا که ما می دانیم که میزان اوتیسم در تمام مناطق جهان بسیار زیاد است، بنابراین شناختن این نکته که افراد مبتلا به اوتیسم نیاز به مراقبت، عشق و پشتیبانی دارند، بسیار مهم است و این می تواند بر مردم، خانواده ها و جوامع آنها تأثیر بگذارد.

افراد معمولاً از رنگ آبی برای افزایش آگاهی در مورد اختلال رشد استفاده می کنند. هر ساله، موضوعی اختصاصی وجود دارد که افراد در جشن روز جهانی آگاهی از اوتیسم از آن پیروی می کنند. گفته می شود که این موضوع سرعت فعالیت های آگاهی بخشی را ایجاد می کند و خانواده ها را به بحث و گفتگو تشویق می کند. یک سال پیش موضوع روز جهانی آگاهی از اوتیسم، فناوری های کمکی و پشتیبانی فعال بود. موضوع سال جاری به عنوان گذار به بزرگسالی تنظیم شده است.

سازمان ملل متحد به کشورها انگیزه داده است تا برای افزایش آگاهی در مورد افراد مبتلا به ASD تلاش کنند. برای بزرگداشت روز جهانی آگاهی از اوتیسم، افراد با برگزاری رویدادهای متناسب با اوتیسم و ​​فعالیت های مختلفی، به رسمیت شناختن افراد اتیسم و ​​افزایش آگاهی از این موضوع مهم را ترتیب می دهند. ما اطمینان داریم که در این روز جهانی آگاهی از اوتیسم، شما بحثهای جدیدی را در مورد این اختلال به وجود می آورید، چگونگی سازگاری با آن و مهمتر از همه این که چگونه باعث می شود افرادی که با ASD زندگی می کنند، احساس دوست داشته شدن و ارزشمندی کنند.

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

منبع:

timebulletin.com

به این مقاله امتیاز دهید