07136476172 - 09172030360 [email protected]

آکادمی “اختلالات خوردن”(Eating Disorder) لیستی از حقایقی منتشر کرده است که مردم باید در مورد اختلالات خوردن بدانند.
آنها اظهار میکنند اینگونه نیست که مبتلایان به اختلالات خوردن بیش از حد لاغر هستند یا به میزان قابل توجهی اضافه وزن دارند.
در میان حقایق اختلالات خوردن اشاره شده که اختلالات خوردن انتخاب خودشخص نیست، خانواده ها نباید شماتت شوند و می تواند بر همه تأثیر بگذارد.

در حالی که باورهای غلط ممکن است نشانگر این باشد که مبتلایان به “اختلالات خوردن” دچار سوء تغذیه و لاغر شدن هستند، طیف کامل اختلالات خوردن فراتر از این تصورات است.

آکادمی اختلالات خوردن در تلاش است این مشکل را برطرف کند و دانش این بیماری را در مردم بهبود بخشد.

 

افراد ممکن است کاملا سالم به نظر برسند


ممکن است بسیاری از افراد تصور کنند که فرد مبتلا به اختلال در خوردن غذا کسی باشد که اصطلاحا “پوست و استخوان” باشد یا کسی که وزن زیادی دارد، اما طبق نظر کارشناسان، واقعیت را نشان نمی دهد.

دکتر دینا هیرش، روانشناس ارشد مرکز مدیریت وزن در بیمارستان Syosset در لانگ آیلند نیویورک: “تشخیص پزشکان برای این مشکل بسیار مهم است.”

“بیماران با وزن معمولی که دارای اختلال در خوردن هستند مانند بی اشتهایی آتیپیک یا بولیموا نرووسا، اغلب به دلیل کاهش وزنشان بدون بحث در مورد اینکه چگونه این موفقیت را در کاهش وزن به دست آورده اند، تحسین می شوند.”

وی افزود: “هر دو این بیماری ها، عواقب سلامتی جسمی و روانشناختی منفی را به دنبال دارند، اما اغلب توسط متخصصان و پزشکان نادیده گرفته می شوند، چراکه بیش از حد روی تمجید از افراد برای کاهش وزن متمرکز هستند.”

 

خانواده ها نباید سرزنش شوند و مقصر شناخته شوند:


آکادمی اختلالات خوردن غذا خاطرنشان می کند که خانواده ها می توانند برای افرادی که با اختلال خوردن مواجه هستند، منبع قدرت و یک متحد برای شخص و اعمال دستورات پزشک باشند.

به گفته دکتر شاونا نیومن، مدیر روانپزشکی کودک و نوجوان در بیمارستان لنوکس هیل در نیویورک، ممکن است اعضای خانواده وقتی احساس می کنند که یک فرد از اعضای خانواده دچار اختلال خوردن شده، احساس ترس و اضطراب داشته باشند.

اما میتوان به جای اضطراب، به شناسایی مشکلات پرداخت و به پزشکان در انجام یک راه حل کمک کرد.

“شما می توانید به راحتی با یکی از اعضای خانواده در ملاقات با آنها همراه باشید و در مورد ماندن در مسیر صحیح با متخصص تغذیه یا پزشک صحبت کنید.”

 

 

 

 

اختلالات خوردن انتخابی نیستند


ممکن است اختلال در خوردن غذا از آنجا شروع شود که شخصی تصمیم به گرسنگی خود گرفته تا بتواند برای لباس مورد علاقه خود مناسب باشد. اما هنگامی که این اختلال در زندگی عادی ایجاد اختلال کند، دیگر چاره ای نیست.

اختلال در خوردن غذا بسیار چالش برانگیز و مشکل است، زیرا غذا لازم است. ما باید برنامه غذایی مناسبی برای بهتر زندگی کردن داشته باشیم. “

“هنگامی که فرد به طور متفاوتی در مورد اینکه چگونه به نظر میرسد، فکرکند، اثرات آن شبیه به تروما است.


اختلالات خوردن می تواند هر کسی را تحت تأثیر قرار دهد


“اختلالات خوردن نوعی محدودیت کالری است که در آن به طور جدی میزان مصرف غذای افراد محدود می شود، در دختران نوجوان بسیار رایج است. اما پسران نیز ممکن است تحت تأثیر قرار گیرند. “

در واقع، این تصور وجود دارد که زنان جوان بیشترین گروه در معرض اختلالات خوردن هستند، اما این بدان معنی نیست که مردان – یا هر گروه جمعیتی دیگر – مصون هستند.

طبق آمار، حدود 2 درصد از مردان در برخی از دوران زندگی خود با اختلال پرخوری در خوردن غذا روبرو خواهند شد.


خطر خودکشی افزایش یافته است


مانند بسیاری از بیماری های روان شناختی دیگر، اختلالات خوردن میتواند خطراتی را برای شخص داشته باشد.

براساس یک مطالعه معتبر در سال 2014، از 1،436 نفر مبتلا به اختلالات خوردن، تقریبا 12 درصد اقدام به خودکشی کرده اند در حالی که 43 درصد سابقه فکر کردن به خودکشی را داشته اند.

 

ژنها به تنهایی نمی توانند پیش بینی کننده باشند


در حالی که نمی توان تأثیر ژنتیک بر سلامتی و اختلالات خوردن را انکار کرد، اختلال در خوردن غذا می تواند توسط درک شخص از آنچه که بدن او باید به نظر برسد، تحریک شده و تغییر کند – غالبا تحت تأثیر تصاویر در رسانه های اجتماعی یا تلویزیون.

وی توضیح داد: “وزن بسیار تحت تأثیر ژنتیک است، اما همچنین می تواند تحت تأثیر عوامل فرهنگی نیز باشد، زیرا رژیم های غذایی در فرهنگ های مختلف متفاوت هستند و انواع دسترسی به مواد غذایی نیز متفاوت می باشد.”

 

بازیابی کامل امکان پذیر است


هرکسی که سعی در تغییر عادات غذایی خود داشته باشد، می داند که به سادگی یک سوئیچ زدن نیست.

همین مورد در مورد افراد مبتلا به اختلالات خوردن نیز وجود دارد که سعی در بازگشت به عادات غذایی سالم تر دارند.

“بازگشتن به حالت عادی می تواند مدت زمان طولانی طول بکشد. شما می توانید رفتارهای خود را تغییر داده و دوباره آموزش ببینید، اما تغییر باور اصلی خود بسیار چالش برانگیز است. “

مطمئناً غیرممکن نیست، به ویژه هنگامی که شخص، متخصصان بهداشت و خانواده همه در جهت درست حرکت می کنند.

“مسائل مربوط به وزن باید مانند سایر مسائل بهداشتی – با دلسوزی، حساسیت و نگرانی – درمان شوند و نه قضاوت، سرزنش یا بیان یین بیش از حد.” “فقط در این صورت ما قادر خواهیم بود به یکی از مشکلات بهداشتی پیشرو کشور – چاقی – بپردازیم و میزان اختلالات خوردن را کاهش دهیم.”

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

منبع:

Health Care News

به این مقاله امتیاز دهید