07136476172 - 09172030360 [email protected]

در واقع ، ما در حال تلاش برای بالا بردن ارزش خود هستیم تا مغناطیسی ترین خودمان شویم تا به بهترین شکل واقعیت مورد نظر خود را با جهان ایجاد کنیم. این اولین قطعه دارای مفهوم اساسی ارزش والای خود است.

 

ارزش شخصی چیست؟

 

ارزشمندی خود (که به خودباوری نیز معروف است) به میزان پذیرش ، تأیید و دوست داشتن خود و همچنین ارزش خود برای خود اشاره دارد. این بسیار به مفهوم خود ما مربوط می شود که با ایده “من کیستم؟” ارزشمندی شخصی با احساسی که نسبت به مفهوم خود داریم احساس می شود.

افرادی که از ارزش بالایی برای خود برخوردار هستند ، در مورد خودشان مثبت ارزیابی می کنند ، در حالی که افرادی که دارای ارزش ذاتی کمی هستند ، از نظر خودشان منفی هستند. یک جنبه مهم ارزش ذاتی که باید در خاطر داشته باشید این است که ذهنی است ، به این معنی که بیشتر بر اساس درک ما باشد تا واقعیت و بنابراین بسیار تأثیرپذیر است.

 

(فقط یک نکته حاشیه ای در مورد خودشیفتگی. خودشیفتگی یک ویژگی شخصیتی است که با احساس / نیاز به برتری و تمایل به احترام و تحسین دیگران مشخص می شود. این کاملا متفاوت از داشتن ارزش بالایی برای شخص است. متأسفانه ، یک باور عمومی این است که خودشیفتگی نوعی ارزش والای بیش از حد را نشان می دهد. با این حال ، این فقط به این دلیل نیست که تلاش برای داشتن احساس خوب در مورد خود کاملا متفاوت از تلاش / نیاز به احساس بهتر بودن از دیگران است … بنابراین نگران نباشید ، قصد ندارید با انجام کار خودشیفتگی کنید.)

 

مبانی ارزش شخصی چیست؟

 

رشد اولیه ارزش شخصی ما به شدت تحت تأثیر نگرش و رفتار والدین (یا سرپرست) است. بعداً این امر تغییر می کند زیرا تعاملات اجتماعی ما در خارج از خانه حرکت می کند و بیشتر تحت تأثیر همسالان و جامعه قرار می گیرد. عزت نفس می تواند به عنوان معیار سنجش تاریخچه پذیرش و رد رشد شما باشد.

 

چه چیزی بر ارزشمندی خود تأثیر می گذارد؟

 

روانشناسان این نظریه را مطرح می کنند که “ارزش ادراک شده در حوزه های مهم” به ارزش والای خود دامن می زند – به این معنی که شما در مناطقی که زندگی خود را مهم می دانید به خوبی موفق می شوید. ارزش شخصی می تواند از عوامل درونی و بیرونی حاصل شود (به عنوان مثال ، من چقدر پول درمورد مهربان بودن شخص کسب می کنم) و دانشمندان دریافته اند که افرادی که روی عوامل داخلی تمرکز می کنند ، در کل ارزش شخصی بالاتری دارند. در زندگی خود ارزش و کمبود خود را از چه چیزی می گیرید؟ شرط ارزش شخصی شما به چه چیزی است؟

 

بنابراین ، در مورد دامنه هایی که ارزش شخصی شما را حفظ می کنند ، فهرست کنید. این کاملاً آزادانه است که ببینم ارزش شخصی من هر چه کمتر به دامنه های خارجی وابسته می شود.

ارزش شخصی در مغز شما کجا زندگی می کند؟

 

مانند اکثر فرآیندهای پیچیده ، دانشمندان علوم اعصاب از پایه های عصبی دقیق عزت نفس اطلاع ندارند. با این حال مطالعات تصویربرداری عصبی و یادگیری ماشین اخیراً شناسایی ویژگی های اصلی را آغاز کرده اند. عزت نفس فرایند بسیار پیچیده ای است که شامل چندین شبکه مختلف مغزی است. اینها شامل حافظه ، یادگیری ، نظریه ذهن ، ارزش گذاری ، پردازش عاطفی و بسیاری دیگر است که همه باعث عزت نفس می شوند. ساختارهای کلیدی درگیر شامل هیپوکامپ ، قشر cinglate و قشر prefrontal (PFC) است.

 

حافظه ها و فرایندهای حافظه ، تحت کنترل هیپوکامپ پایه و اساس ارزشمندی ما را تشکیل می دهند. ما به ما کمک می کنیم تا از سطح ارزش پایه خود مطلع شویم ، به تجربیات گذشته خود اعتماد می کنیم. حافظه فعال بسیار درگیر است زیرا به طور مداوم در مورد آنچه در حال حاضر با آنچه ما از گذشته می دانیم به روز می شود.

ارزش شخصی همچنین شامل قشر cingulate است که ساختاری کاملاً تلفیقی است و چندین ناحیه مغز را بهم پیوند می دهد. قشر cingulate در تئوری ذهن نقش دارد و در رابطه با ارزش ، هنگامی که می خواهیم درک کنیم دیگران چگونه به ما نگاه می کنند فعال می شود. قشر cingulate همچنین در احساس خود و درک از خود بسیار نقش دارد.

قشر cingulate همچنین با عمل به عنوان پلی بین سیستم های تفکر و احساس مغز ، به سیستم لیمبیک یا همان مغز عاطفی ما باز می گردد. قشر پیشانی در درجه اول وظیفه برنامه ریزی ، تعیین توالی و سازماندهی رفتار را بر عهده دارد. PFC در ارزیابی خود بسیار نقش دارد ، و خود را منعکس می کند و نقشی حیاتی در ارزش گذاری شخصی دارد.

 

نهایتا

 

جالب توجه است که مطالعات نشان داده است که اظهارات خود مثبت عمدتاً نیمکره چپ را فعال می کند و اظهارات خود منفی عمدتاً نیمکره راست را فعال می کند. ما نمی دانیم چرا یا چگونه این روی ما تأثیر می گذارد اما این یک واقعیت جالب است)

 

منبع:http://tobemagnetic.com

5 راهکار برای تمرین خودشفقتی

به این مقاله امتیاز دهید