07136476172 - 09172030360 [email protected]

استفاده از ردیاب های خواب (دستگاه پلی سومنوگرافی) اطلاعات بسیار مهمی از قبیل میزان تنفس، دمای بدن، ضربان قلب، حرکات اندام ها و تشخیص مراحل مختلف خواب را در اختیار قرار می دهد با این حال نشان داده شده است که روش های خاصی می تواند به بهبود کیفیت خواب منجر شود (برای اطلاعات بیشتر از دستگاه ردیاب خواب کلیک کنید) این روش ها عبارتند از استفاده نکردن از کامپیوتر و تلویزیون قبل از بخواب رفتن، داشتن یک برنامه زمانبندی منظم بخواب رفتن و خوابیدن در یک مکان خنک، تاریک و آرام. اگر دستگاه ردیاب خواب نشان دهنده علائم یک خواب باکیفیت باشد، شما در مسیر درستی قرار گرفته اید.باید توجه داشته باشیم که حتی اگر اختلال خوابی را در خود مشاهده نمی کنیم استفاده از دستگاه ردیاب خواب می تواند نشان دهنده مشکلات احتمالی حین خواب ما باشد.

علاوه بر استفاده از تست خواب به کمک دستگاه ردیاب خواب و داشتن رفتار های مناسب خواب نکات زیر نقش مهمی در کیفیت خواب ما ایفا می کنند:

زمان به خواب رفتن

شاید بنظر برسد که بردن لپتاب ، کتاب های درسی و یا دفتر کار برای انجام کارهای روزانه به تخت خواب، باعث پیشرفت کار ما می شود اما باید درنظر داشته باشم تخت خواب فقط مختص خواب است. بیش از 85 درصد از کل زمانی که ما در تخت هستیم باید به خواب اختصاص یابد. دستگاه ردیاب خواب می تواند نشان دهد که ما تا چه میزان به این هدف نزدیک شده ایم.

به موقع بخواب رفتن

به طور ایده آل، کمتر از 30 دقیقه زمان لازم است تا بخواب رویم، اما برای برخی از ما ممکن است این زمان بسیار طولانی تر و عذاب آور شود، دستگاه پلی سومنوگرافی میتواند نشان دهد که چه میزان از این مشکل در ما وجود دارد و دلیل احتمالی این مشکل چیست.

بیدار شدن حین خواب

ممکن است ما در حین خواب چندین بار بیدار شویم و حرکات غیر ارادی داشته باشیم. معمولا بیدار شدن کوتاه مدت به میزان یک الی دو بار در خواب شب طبیعی است به شرطی که پس از آن به سادگی به خواب رویم. ممکن است ما در حین شب آنقدر هوشیاری نداشته باشیم که تعداد دفعات بیداری و حرکات بدن خود را متوجه شویم، دستگاه پلی سومنوگرافی میتواند به دقت تشخیص دهد که چند بار از خواب بیدار شده ایم یا حرکات بدن ما به چه صورت است این دستگاه حتی می تواند تشخیص دهد چند بار خواب ما از عمق به سطح آمده (در حالی که بیدار نشده ایم) و علت احتمالی این مشکل چیست. باید توجه داشت که اطلاعات این دستگاه باید حتما توسط یک متخصص خواب آنالیز شود تا دلیل مشکلات خواب مشخص شود.

با تست خواب میتوان دید بهتری از خواب خود داشته باشیم و کیفیت خواب خود را ارتقا دهیم

به این مقاله امتیاز دهید