07136476172 - 09172030360 [email protected]

رئیس دانشکده علوم و فناوری های نوین پزشکی از ابلاغ کوریکولوم جدید رشته دکترای تخصصی رشته علوم اعصاب از سوی وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «یونس قاسمی» با اشاره به لزوم حرکت به سمت کارآفرینی در دانشگاه های نسل سوم، از برگزاری نشستی تخصصی در این دانشکده، با حضور اساتیدی از گروه های داخلی مغز و اعصاب، روانپزشکی و علوم اعصاب و تبادل نظر در مورد جایگاه حرفه ای علوم اعصاب، فرصت های پژوهشی و کاربردی این رشته و ظرفیت های موجود در راستای حرکت به سمت تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم خبر داد.

او افزود: در این نشست با مرور چشم اندازی از نقشه جامعه علمی کشور و سند جامعه علوم شناختی بر تعاملات بین رشته ای در پژوهش و خدمات سلامت مغز در دانشگاه تاکید شد.

دکتر «محمد نامی» مدیرگروه علوم اعصاب دانشگاه نیز گفت: بر پایه کوریکولوم جدید رشته علوم اعصاب، حوزه علوم اعصاب کاربردی در راستای خدمات بالینی، تشخیصی و مداخله ای در حوزه مغز و اختلالات شناختی، جزو ظرفیت های راهبردی این رشته تلقی می شود و بدیهی است متخصصان این رشته در کنار متخصصان بالینی می توانند در تفسیر اطلاعات برآمده از ارزیابی های مغزی و در راستای قضاوت بالینی نقش موثری داشته باشند.

مدیرگروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد تا افق های پیش رو در این رشته به ارتقای بیش از پیش کیفیت سلامت مغز و بهداشت روانشناختی در جامعه منجر شود.

این عضو هیات علمی، حرکت در این مسیر که جزو مرزهای دانش به حساب می آید را با هدف ارتقای بهداشت روانی و سلامت مغز، ضروری خواند.

دکتر «هادی علیقلی» عضو هیات علمی گروه علوم اعصاب نیز در این نشست به ارائه فهرستی از دستاوردها، فرصت ها و افق های روشن همکاری و تعاملات چند تخصصی در رشته علوم اعصاب اشاره کرد.

در این نشست که با حضور دکتر «عباس رحیمی جابری» و دکتر «افشین برهان حقیقی» از گروه نورولوژی، دکتر «ابراهیم مقیمی» از گروه روانپزشکی، دکتر «محمد نامی»، دکتر «هادی علیقلی» و دکتر «اسدالله ظریف کار» از گروه علوم اعصاب، «لیلا بانشی» به عنوان نماینده معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همچنین تمامی دانشجویان دکترای تخصصی گروه علوم اعصاب برگزار شد، بر همفکری و هم افزایی در راستای استفاده از ظرفیت های رشته تخصصی علوم اعصاب در طب پیشگیری، مطالعات پایه و کاربردی و همچنین طب فردی سازی شده (Personalize Medicine)تاکید و توافقاتی در زمینه همکاری های بین رشته ای بین گروه های مختلف شکل گرفت

به این مقاله امتیاز دهید