07136476172 - 09172030360 [email protected]

 

 

خلاصه: یک آزمایش پوستی می تواند نشانه های پارکینسون را از  روی نمونه های پوستی تشخیص دهد.

یک پژوهش جدید نشان می دهد یک نمونه برداری ساده ی پوست، می تواند به درستی پارکینسون را تشخیص دهد. این پژوهش، شدنی بودن این روش را برای اولین بار نشان داده است.

پارکینسون بیماری ای است که  با توجه به علائم کلینیکی و بالینی تشخیص داده می شود اما تشخیص قطعی آن از روی آتوپسی ( بافت برداری پس از مرگ) ممکن است .

بنابراین عدم  تشخیص یا تشخیص نا درست این بیماری در مراحل اولیه، باعث پیچیدگی مراحل درمان و استفاده از درمان های احتمالی آینده می شود.

این پژوهش که در مجله ی movement disorders چاپ شده است، نشان می دهد که چه طور یک آزمون پوستی می تواند با تشخیص تجمع پروتئین آلفا-سینوکلین در نمونه های پوستی به تشخیص بیماری پارکینسون کمک کند. نویسندگان این پژوهش می گویند این روش به تشخیص زودهنگام  بیماری و روند درمان مناسب تر کمک می کند.

” از آنجایی که در حال حاضر روش مورد اطمینان و آسانی برای تشخیص زودهنگام بیکاری پارکینسون وجود ندارد ما فکر می کنیم توجه و علاقه ی بسیاری از افراد به استفاده ی بالقوه ی نمونه های پوستی در تشخیص جذب شود.”

پژوهشگران این مقاله، یک مطالعه روی 50 نمونه ی پوستی انجام دادند.نیمی از نمونه ها مربوط به اشخاص سالم و نیمی دیگر مربوط به بیماران پارکینسون بودند. استفاده از آزمون پوستی به درستی این بیماران را پیدا کرد.

نویسنده ی ارشد این پژوهش می گوید:” نتایج، حساسیت و دقت بالایی را نشان می دهند که همان چیزی است که ما  برای یک تست تشخیصی نیاز داریم.”

“تشخیص کلینیکی بیماری پارکینسون در مراحل اولیه تا الان بسیار ضعیف بوده است( بین 50 تا 70 درصد درستی) . من فکر می کنم برای درمان پارکینسون قدم اولی که می توانیم برداریم، بهبود درستی روش های تشخیص است.”

این پژوهش روی روشی تمرکز کرده است که با عنوان لرزش لحظه ای القا شده، شناخته می شود. این روش بار اول برای تشخیص بیماری جنون گاوی استفاده می شده است. آزمایشگاه کانتاسامی، سال هاست روی بهبود این روش برای تشخیص پروتئین های اشتباه تاخورده، در بیماری های مشابه در انسان و حیوان، کار می کند.

در جمع بندی می توان گفت که تشخیص زودهنگام پارکینسون از طریق این روش می تواند به پزشکان این امکان را بدهد تا استراتژی های مناسب تری برای کند کردن روند بیماری و پیشرفت علائم انتخاب کنند.

منبع:

neurosciencenews

به این مقاله امتیاز دهید