07136476172 - 09172030360 [email protected]

 

تلفن های همراه، تبلت ها، رایانه ها و سایر ابزارهای الکترونیکی به چنان بخش عظیمی از زندگی روزمره ما تبدیل شده اند که دور نگه داشتن آنها – حتی هنگام خواب – اغلب دشوار است. این فناوری ها به روش های مختلفی خواب شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

 

چه در حال وبگردی باشید، چه در حال انجام یک بازی ویدیویی، و یا استفاده از تلفن خود به عنوان ساعت زنگ دار، احتمالاً خود را از یک شب خواب آرام محروم می کنید. راه هایی که تلفن های همراه و سایر وسایل الترونیکی هوشمند بر خواب ما تأثیر می گذارند، شامل موارد زیر است:

 

آنها ملاتونین را سرکوب می کنند

 

نور آبی که از صفحه نمایش ها در تلفن های همراه، رایانه ها، تبلت ها و تلویزیون ها ساطع می شود، تولید ملاتونین، هورمونی را که چرخه خواب و بیداری یا ریتم شبانه روزی شما را کنترل می کند، محدود می کند.

کاهش ملاتونین به خواب رفتن و در خواب ماندن را دشوار می کند. اکثر آمریکایی ها اظهار می کنند که چند ساعت در هفته و در عرض یک ساعت قبل از خواب، از وسایل الکترونیکی استفاده می کنند.

اما برای اینکه مطمئن شوید فناوری به خواب شما آسیب نمی رساند، اتاق خواب خود را به یک ناحیه بدون وجود وسلایل الکترونیکی و یا موبایل تبدیل کنید – وسایل الکترونیکی خود را خارج از اتاق نگه دارید (شامل تلویزیون!).

 

 

آنها مغز شما را هوشیار نگه می دارند

 

ممکن است بررسی چند ایمیل قبل از خواب یا آرام شدن با یک فیلم مورد علاقه بی ضرر به نظر برسد، اما با مشغول نگه داشتن ذهن، این فناوری می تواند مغز شما را فریب دهد که فکر می کند باید بیدار بماند.

اگر در حال گشت و گذار در وب هستید، در فیس بوک چیز هیجان انگیزی می بینید یا یک ایمیل ناخوشایند می خوانید، این تجربیات می تواند آرامش و خواب را دشوار کند. ذهن شما پس از گذراندن یک روز کامل در محاصره فناوری، به زمان نیاز دارد تا از تنش خارج شود.

 

آنها شما را بیدار می کنند

 

فقط به این دلیل که از تلفن همراه خود قبل از خواب استفاده نمی کنید، به این معنی نیست که نمی تواند به خواب شما آسیب برساند: نگه داشتن تلفن همراه در دسترس، متن های آخر شب، ایمیل ها، تماس ها یا تقویم، می تواند خواب را نیز برهم بزند.

حدود 72 درصد از کودکان شش تا 17 ساله با حداقل یک وسیله الکترونیکی در اتاق خواب خود می خوابند، که به گفته والدین آنها، در مقایسه با سایر کودکان در شب منجر به کمتر خوابیدن آن ها می شود.

این اختلاف تقریباً به ساعات خواب کمتر در شب منجر می شود و چرت زدن نیز تأثیر منفی می گذارد. برای به خواب رفتن بهتر شب، والدین می توانند استفاده از تلفن های همراه و هر نوع وسیله الکترونیکی دیگر فرزندان خود را در اتاق خواب محدود کنند، و مادر و پدر باید برای این منظور الگوهای خوبی باشند.

 

برای اطلاعات بیشتر به مؤسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

 

منبع:

Sleep.org

به این مقاله امتیاز دهید