07136476172 - 09172030360 [email protected]

بهترین کلینیک گفتاردرمانی در شیراز با هم بشنویم:

سوالی که شاید ذهن شما که این مطلب را مطالعه میکنید درگیر کرده باشد این است که بهترین کلینیک گفتاردرمانی در شیراز کجاست و این کلینیک باید چه خصوصیت هایی داشته باشد. در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.شما اولین و مهم ترین تصمیمی که می گیرید این است که برای مشکل گفتار خود یا فرزندتان کمک بگیرید. دومین تصمیم مهم، انتخاب جایی است که برای گفتاردرمانی در شیراز مراجعه می کنید. 

معیارهایی وجود دارد که می خواهیم به آنها بپردازیم تا بتوانید بهترین مکان را برای درمان مشکلات گفتاری و زبانی فرزندتان پیدا کنید.

یک پکیج کامل

بهترین انتخاب برای گفتاردرمانی، ترکیبی از تمام عناصری است که به این سؤال خاص پاسخ می‌دهند: ” کودک شما به احتمال زیاد از درمانی که دریافت می‌کند چه سودی خواهد برد ؟”

بیایید نگاهی به عواملی بیندازیم که برای یافتن بهترین خدمات ممکن باید در نظر بگیرید.

آیا بدنبال بهترین کلینیک گفتاردرمانی در شیراز هستید؟ همه شما شایسته دریافت بهترین مراقبت هستید. همین امروز زمان مشاوره خود را تنظیم کنید! با ما در تماس باشید.

07136476172-09172030360

آدرس: شیراز بلوار بعثت (حدفاصل چهارراه خلدبرین و فلکه سنگی) مجتمع پزشکی مریم طبقه پنجم – انستیتو سلامت مغز

ایمیل: [email protected]

اینستاگرام: danabrain.ir@

ارتباط شخصی

اول از همه، باید بین شما، فرزندتان، پزشکتان، گفتاردرمانگرتان و یا کلینیکی که انتخاب می‌کنید، تناسب شخصیتی خوبی وجود داشته باشد. خصوصیت یک گفتاردرمانگر خوب شامل ترکیبی از “شخصیت به اضافه شایستگی” است. ممکن است یکی از دوستان یا پزشکتان، شما را به یک کلینیک گفتاردرمانی ارجاع دهد، اعتماد یک امتیاز مثبت است. اگر کسی شما را ارجاع نداده، این به شما بستگی دارد که به دنبال ارائه دهنده ای باشید که شما و فرزندتان با او احساس راحتی کنید.

پیوند بین کودک و گفتاردرمانگر، یک عنصر ضروری برای یک رابطه درمانی سازنده است.

هنگامی که برای اولین بار با یک گفتاردرمانگر ملاقات می کنید، دقت کنید که آیا او “در سطح کودک شما پایین می آید” و با او رابطه مستقیم برقرار می کند. این یکی از راه هایی است که یک درمانگر سعی می کند با کودک شما ارتباط برقرار کند و به او احساس راحتی کند.

علاوه بر این، ارزیابی کنید آیا در کلینیک گفتاردرمانی پزشکان مرتبطی وجود دارند که  در صورت لزوم بتوانند به فرزند شما کمک کنند؟ ممکن است فرزند شما علاوه بر مشکل گفتار اختلالات رفتاری دیگری نیز از خود نشان دهد که در اینجا یک روانپزشک می تواند کمک کند. شما باید با درمانگران و همچنین با پزشکتان احساس راحتی کنید. به یاد داشته باشید، این افراد بخش بسیار مهمی از آینده فرزندتان را خواهند ساخت.

همچنین مهم است که احساس کنید کودک شما در حال دریافت درمان فردی سازی شده و خاص مربوط به نیازها و سبک یادگیری خود است. ما در مرکز سلامت مغز دانا در مراقبت و درمان فردی سازی شده تخصص داریم.

استفاده از نوروتکنولوژی

علاوه بر گفتاردرمانگر و پزشکان خبره، ارزیابی کنید آیا کلینیکی که به آن مراجعه کردید از ابزار های نوروتکنولوژی (فناوری های عصبی) جهت بهبود عملکرد کودک تان استفاده می کند؟ در مغز انسان مراکز مربوط به گفتار و زبان به خوبی مشخص شده اند. انجام ارزیابی نقشه مغز/Qeeg برای شناسایی کمبودهای احتمالی در نواحی گفتار و زبان مغز می تواند کمک کننده باشد. همچنین اگر نقص سیستم گفتاری و زبان در مغز رخ دهد، پزشک متخصص یا نوروساینتیست می‌تواند این نواحی دارای کمبود را در مغز شناسایی کند و با استفاده از تکنیک هایی نورومدولیشن مانند تحریک فراجمجمه ای مغز، آن نواحی را تقویت کند. حتما دقت کنید که این نوع مداخلات باید توسط متخصصین مربوط انجام شود.

از مراجعین قبلی کلینیک بپرسید

از والدینی که فرزندان خود را در کلینیکی که شما در حال بررسی آن هستید تحت درمان قرار داده اند، سوال بپرسید. شما می تواند با مراجعه به کلینیک و صحبت با والدین اطلاعات خوبی از نحوه خدمات بدست آورید.

تجربه و تخصص

مطمئن شوید که کلینیک، تجربه درمان اختلال خاص کودک شما را دارد. از پزشک متخصص یا درمانگری که به آن مراجعه می کنید بخواهید تا در مورد تشخیص و  برنامه درمانی که برای فرزند شما درنظر گرفته شده، صحبت کند.

سوالاتی بپرسید که به شما کمک کند با انواع روش ها و ابزارهای تشخیصی که برای درمان فرزندتان استفاده می شود، آشنایی کلی پیدا کنید. 

باید بپرسید که آیا کلینیکی انتخاب میکنید از طیف گسترده‌ای از ابزارهای تشخیصی تا مواد و تکنیک‌های مداخله متعدد و متنوع استفاده می کند؟ آیا برنامه‌های مداخله کاملاً فردی و متمرکز را  برای کودک شما  در نظر دارند؟

در نهایت، شما باید بدانید که آیا یک درمانگر دانش و تجربه در مورد مسائل کودک شما دارد یا خیر. اطمینان حاصل کنید که او در مورد اختلال کودک شما آگاه است و نیازها و سبک های یادگیری خاص او را درک می کند.

آیا بزرگی و تجهیزات کلینیک مهم است!؟

بهتر است تعادل ظریفی بین حفظ یک فضای کوچک و شخصی و در عین حال یک کلینیک با اندازه استاندارد و بزرگ جهت انجام انواع مداخلات و ارزیابی هاوجود داشته باشد. تجهیزات موجود در کلینیک و تعداد متخصصین آن می تواند یکی از نشانه های برتر بودن یک کلینیک نسبت به بقیه مراکز باشد. در یک کلینیک برتر، باید انواع متخصصین در رشته های مختلف و مرتبط با اختلال کودک شما حضور داشته باشند. روانپزشکان، گفتاردرمانگران، نوروساینتیست ها، روانشناسان کودک و کاردرمانگران از متخصصینی هستند که در بهترین کلینیک های گفتار درمانی حضور دارند.

آخرین کلمه در مورد شایستگی کلینیک گفتاردرمانی

مهم ترین سوالی که باید از یک ارائه دهنده خدمات بپرسید ساده و مستقیم است و باید قانع کننده و واضح به آن پاسخ داده شود:

لطفاً به من بگویید چرا باید کلینیک و پزشکان شما را نسبت به سایرین انتخاب کنم. مزیت کلینیک شما نسبت به بقیه کلینیک ها و مراکز گفتاردرمانی چیست؟

همانطور که در بالا گفته شد، بهترین مکان برای خانواده و فرزند شما باید ترکیبی از عناصر بسیاری را در خود جای دهد. در نهایت، درمانگر شما باید بتواند اجزای یک برنامه درمانی موثر و اینکه چگونه مهارت های خود را با فرزندتان به کار می گیرد، برای شما توضیح دهد. از آنجایی که هر کودک منحصر به فرد است، هیچ کس نمی تواند بدون ملاقات با فرزند شما، جمع آوری مشخصات کامل بیمار/خانواده و درک (حداقل) اصول اولیه وضعیت کودک شما، به این سوال پاسخ دهد.

برای پاسخ کامل به این سوالات، فرزند شما به ارزیابی کامل گفتار/زبان نیاز دارد. در طول این جلسه، از شما دعوت می شود تا از کلینیک بازدید کنید و در مورد تمام مسائل مربوط به شما و فرزندتان صحبت کنید. گفتاردرمانگر فرزند شما را درگیر مکالمه و بازی می کند و او را با دقت زیر نظر دارد.

بهترین کلینیک گفتاردرمانی در شیراز

بهترین کلینیک گفتار درمانی در شیراز باید خصوصیاتی که گفته شد را دارا باشد. تضمین ما در انستیتو سلامت مغز  این است که فرزند شما بهترین، جامع ترین  و به روزترین مراقبت و درمان ممکن را دریافت خواهد کرد و شما می توانید پیشرفت فرزند خود را مشاهده کنید. در هر زمانی که احساس کنیم به هر دلیلی درمان موثر نیست، با شما مشورت خواهیم کرد تا بهترین راه را برای اقدامات بعدی تعیین کنیم.

 

 

 

به این مقاله امتیاز دهید