07136476172 - 09172030360 [email protected]

بسیاری از ما هر چند وقت یکبار دچار سردرد می شویم. آنها اغلب خود به خود یا با مسکن از بین می روند. اما برخی از افراد اغلب یا برای مدت طولانی به سردرد مبتلا می شوند یا درد زیادی احساس می کنند – و به نظر می رسد هیچ چیز برایشان مؤثر نیست. اگر شما هم یکی از آنها هستید، ممکن است ارزشمند باشد که به یک متخصص سردرد مراجعه کنید. اما بهترین دکترهای سردرد شیراز را کجا میتوان پیدا کرد؟

چرا به متخصص و دکترهای سردرد شیراز باید مراجعه کرد؟

گاهی اوقات، درمان های خانگی و توصیه های پزشکی معمول ممکن است برای تسکین سردرد شما کافی نباشد. در صورتی که:

  • آنقدر سردرد دارید که درکار، مدرسه یا زندگی خانوادگی شما اختلال ایجاد می کند
  • آسپرین، ایبوپروفن، استامینوفن و سایر داروهای بدون نسخه را اغلب مصرف کنید
  • متوجه شده باشید که سردرد شما دارد بدتر می شود
  • نگران مصرف بیش از حد دارو باشید
  • به دلیل سردرد خود به اورژانس مراجعه کرده اید
  • در ماه گذشته بیش از 15 سردرد داشته اید

انواع دکترهای سردرد شیراز

چندین نوع پزشک می توانند در درمان سردرد آموزش بیشتری دیده باشند. برخی از آنها ممکن است دوره فلوشیپ پزشکی سردرد را به پایان رسانده باشند.

متخصصین مغز و اعصاب

اینها متخصصانی هستند که اختلالات مغز و سیستم عصبی را درمان می کنند. آنها حتی ممکن است آموزش بیشتری در مورد سردرد دیده باشند و اگر سردرد و میگرن شدید یا ناتوان کننده است یا دچار گیجی یا تشنج باشند، باید در نظر گرفته شود.

آزمایشاتی که ممکن است تجویز کنند عبارتند از:

ام آر آی

این اسکن می تواند برای دریافت تصاویر دقیق از مغز و رگ های خونی آن استفاده شود. این به نشان دادن تومورها، ناهنجاری ها، خونریزی، عفونت و سایر مشکلات مغزی یا سیستم عصبی کمک می کند.

سی تی اسکن

سی تی اسکن بخش‌هایی از مغز را نشان می‌دهد که می‌تواند به شناسایی تومورها، عفونت‌ها، جراحات، خونریزی یا سایر مسائلی که می‌تواند باعث سردرد شود کمک کند.

EEG

الکتروانسفالوگرام امواج مغزی را اندازه گیری می کند تا ببیند آیا آنها به درستی کار می کنند یا مختل می شوند.

جراحان مغز و اعصاب

آنها متخصص اختلالات در مغز، اعصاب و نخاع هستند. سردردها هم مغز و هم سیستم عصبی شما را درگیر می کنند، بنابراین اگر سردرد و میگرن به درمان پزشکی پاسخ ندهد، ممکن است با جراح مغز و اعصاب مشورت شود.

جراحان مغز و اعصاب می توانند اقدامات جراحی را انجام دهند که پزشک خانواده یا متخصص داخلی شما نمی تواند انجام دهد. معمولاً فقط در صورتی عمل می‌کنید که داروها کمکی نکرده باشند.

جراحان مغز و اعصاب می توانند این موارد را انجام دهند:

تحریک عمیق مغز

سیم‌ها (الکترودها) که در داخل مغز شما قرار می‌گیرند، پالس‌های الکتریکی را برای هدف قرار دادن دردهای سخت رله می‌کنند.

درباره تحریک عمیق مغز در این مطلب بیشتر بخوانید: تحریک عمقی مغز یا DBS چیست؟

تحریک اعصاب محیطی

الکترودهایی روی اعصاب یا زیر پوست شما در ناحیه ای که درد دارید قرار می گیرد.

پزشکان گوش و حلق و بینی

اگر سردرد شما به مشکلات سینوسی مربوط می شود، خوب است که با یک متخصص گوش و حلق و بینی، مشاوره داشته باشید. برخی از میگرن ها می توانند باعث زنگ زدن در گوش یا فشار سینوسی شوند. نوعی از میگرن به نام میگرن دهلیزی می تواند باعث سرگیجه شود. این نوع سرگیجه می تواند ناشی از مشکلات گوش داخلی شما باشد.

یک پزشک گوش و حلق و بینی ممکن است به شما کمک کند تا علت سردرد خود را بیابید.

چشم پزشکان

چشم پزشکان ممکن است به یک بیماری جدی به نام میگرن چشمی کمک کنند. از هر 4 نفر مبتلا به میگرن، 1 نفر دچار هاله یا اورا می شود که می تواند بینایی شما را تحت تاثیر قرار دهد. نوع دیگری که میگرن شبکیه نام دارد، می تواند شما را به طور موقت کور کند. چشم پزشک می تواند به جلوگیری از آسیب دیدگی شما کمک کند و به دنبال مشکلات اساسی باشد.

پزشکان متخصص زنان و زایمان

متخصصان زنان و زایمان بر بارداری، زایمان و سایر مسائل مربوط به سلامت باروری زنان تمرکز دارند. زنان سه برابر مردان به میگرن مبتلا می شوند. گاهی اوقات، این سردردها می تواند ناشی از تغییرات در سطوح استروژن و سایر هورمون ها در طول دوره های قاعدگی یا بارداری باشند.

برای میگرن قاعدگی، پزشک ممکن است تریپتان را تجویز کند، دسته ای از داروهایی که از میگرن جلوگیری می کند یا میگرن شروع شده را متوقف می کند. درمان های دیگری نیز برای درمان یا پیشگیری از میگرن قاعدگی در دسترس هستند.

درمان های سردرد بدون دارو در شیراز

نوروفیدبک برای درمان سر درد

نوروفیدبک می تواند به اختلالات سیستم عصبی مرکزی مانند افزایش تحریک پذیری قشر مغز در مورد سردرد میگرنی کمک کند. به دلیل کار کردن مستقیم با سیستم عصبی مرکزی، نوروفیدبک می‌تواند در تثبیت تحریک پذیری مناسب قشر مغز بسیار مؤثر باشد که منجر به کاهش سردرد، حساسیت کمتر و بهبود سایر علائم مرتبط با سردرد می‌شود.

آیا نوروفیدبک می تواند به درمان علائم سردرد کمک کند؟

مطالعه بر روی میگرن: کاهش قابل توجه میگرن با استفاده از نوروفیدبک

در یک تحقیق انجام شده، 62 درصد از شرکت کنندگانی که از نوروفیدبک استفاده کردند، بهبود عمده یا کامل در میگرن خود را گزارش کردند. (برای دیدن منبع اینجا کلیک کنید)

طبق این مطالعه، اکثر بیماران سابقه طولانی مدت میگرن داشتند و قبل از نوروفیدبک، چندین درمان دارویی را امتحان کرده بودند. اکثر آنها در طول مطالعه از دارو استفاده می کردند. شرکت کنندگان به طور متوسط ​​در 40 جلسه در مدت شش ماه شرکت کردند. 70 درصد از 37 شرکت کننده کاهش 50 درصدی یا بیشتر در دفعات میگرن خود را نشان دادند و تنها 16 درصد موفق به بهبود نشدند.

درباره ی درمان سردرد با نوروفیدبک در این مطلب بیشتر بدانید:

درمان میگرن با تحریک مغناطیسی مغز TMS/rTMS

اگر داروها و روش های درمانی دیگری را برای مدیریت علائم سردرد بدون حصول موفقیت امتحان کرده اید، ممکن است کاندیدای خوبی برای گرفتن درمان با روش تحریک مغناطیسی مغز باشید.

TMS یک روش غیر تهاجمی است، بنابراین شما در طول درمان بیدار خواهید بود و می توانید بعد از آن با خیال راحت به سمت خانه رانندگی کنید. همچنین نیازی به بیهوشی یا بی حسی از هر نوع نخواهید داشت.

مطالعه‌ای در سال 2021 نشان می‌دهد که تحریک مغناطیسی مغز می تواند تعداد اپیزودهای میگرن، شدت درد مرتبط با میگرن و طول دوره را کاهش دهد.

این درمان غیرتهاجمی می تواند به کاهش درد میگرن و کاهش دفعات حملات میگرن کمک کند. اگر علائم میگرن مزمن دارید و داروهای تجویزی و سایر درمان‌های میگرنی برای شما موثر نبودند، با کارشناسان مرکز سلامت مغز دانا صحبت کنید تا دریابید که آیا TMS ممکن است برای شما مناسب باشد یا خیر.

درمان سردرد در شیراز

سردرد یک شکایت رایج است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. اما هنگامی که سردرد گاه به گاه به درد مداوم تبدیل می شود، زمان آن فرا رسیده است که به دنبال کمک حرفه ای باشید. در اینجا در کلینیک سلامت مغر دانا، می‌دانیم که سردرد چه تأثیر ناتوان‌کننده‌ای بر زندگی روزمره شما دارد. به همین دلیل است که ما به ارائه مراقبت های جامع و راهنمایی شما به سمت بهترین گزینه های درمانی در شیراز اختصاص یافته ایم.

یافتن بهترین دکترهای سردرد شیراز

متخصصان مغز و اعصاب متخصصانی هستند که در زمینه تشخیص و درمان اختلالات سیستم عصبی از جمله سردرد آموزش دیده اند. آنها می توانند علت اصلی سردرد شما را مشخص کنند و موثرترین برنامه درمانی را توصیه کنند.

در انتخاب یک متخصص سردرد در شیراز باید به موارد زیر توجه کرد:

تجربه:

به دنبال یک متخصص مغز و اعصاب با سابقه اثبات شده در درمان سردرد، به ویژه نوع خاص خود (به عنوان مثال، میگرن، سردرد تنشی) باشید.

روش درمان:

برخی از پزشکان ممکن است مدیریت دارو را در اولویت قرار دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است بر روی یک رویکرد جامع تر تمرکز کنند که شامل اصلاح سبک زندگی یا تکنیک های کاهش استرس است. کسی را انتخاب کنید که روش درمانی اش با ترجیحات شما همسو باشد.

نظرات بیماران:

خواندن نظرات آنلاین از بیماران قبلی می تواند بینش های ارزشمندی در مورد نحوه رفتار پزشک، سبک ارتباطی و اثربخشی کلی درمان ارائه دهد.

بهترین دکترهای درمان سردرد در شیراز

کلینیک سلامت مغز دانا که به دلیل ابزارهای تشخیصی پیشرفته و تعهد به مراقبت بیمار محور شهرت دارد، یک منبع قابل اعتماد برای مدیریت جامع سردرد در شیراز است.

فراتر از درمان های دارویی: یک رویکرد جامع در کلینیک سلامت مغز دانا

در کلینیک سلامت مغز دانا، ما یک رویکرد جامع برای مدیریت سردرد ارائه می دهیم. در حالی که دارو ممکن است در برخی موارد ضروری باشد، ما جدیدترین درمان های بدون دارو و بدون عوارض جانبی نوروتراپی را برای بهبود مسیر درمان شما به کار میگیریم.

ما در کلینیک سلامت مغز دانا متعهد هستیم که به شما در دستیابی به سلامت مغز بهینه کمک کنیم. اگر با سردرد دست و پنجه نرم می کنید، همین امروز با ما تماس بگیرید تا یک قرار ملاقات تعیین کنید و در مورد برنامه درمانی شخصی خود صحبت کنید.

برداشتن اولین قدم اغلب سخت ترین است. مرکز سلامت مغز آن را ساده کرده است. برای رزرو نوبت و شروع سفر خود به سمت بهبودی، اینجا کلیک کنید.

همین حالا می توانید نوبت خود را از طریق لینک زیر رزرو کنید!

شما شایسته دریافت بهترین ها هستید. همین امروز زمان مشاوره خود را تنظیم کنید! با ما در تماس باشید.

07136476172-09172030360

آدرس: شیراز بلوار بعثت (حدفاصل چهارراه خلدبرین و فلکه سنگی) مجتمع پزشکی مریم طبقه پنجم – انستیتو سلامت مغز

ایمیل: [email protected]

اینستاگرام: danabrain.ir@

 

بیایید با هم سردردهایتان را به خاطره ای دور تبدیل کنیم!

انواع میگرن + درمان سردردهای میگرنی در شیراز

سردرد کودکان را چطور درمان کنیم؟ علت سر درد کودک

بهترین دکتر متخصص سردرد شیراز کیست؟ درمان سر درد شدید

 

به این مقاله امتیاز دهید