07136476172 - 09172030360 [email protected]

افشای تشخیص زوال عقل ناشی از آلزایمر

تجزیه و تحلیل داده های بیش از 16000 زن و مرد نشان داد که در 45 درصد از مردان و زنان مبتلا این بیماری تشخیص داده شده است. همچنین 27 درصد از افراد مبتلا به نوع زوال عقل غیرآلزایمری به طور رسمی توسط پزشک تشخیص داده شده اند.

«این نرخ های نگران کننده افشای پایین در بیماری آلزایمر، یادآور میزان سرطان در دهه 1950 و 1960 است. زمانی که حتی ذکر کلمه سرطان تابو بود.

اکنون، تقریباً 70 سال بعد، واضح است که سرطان تا حد زیادی تابوی خود را از دست داده است. نود و سه درصد از افراد مبتلا به شایع ترین سرطان ها – سینه، پروستات، کولون و رکتوم و ریه – می گویند که پزشک بیماری آنها را تشخیص داده است.

بنابراین چه چیزی مانع از آن می شود که پزشکان تشخیص های زوال عقل را با همان سرعت فاش کنند؟ پزشکان معمولاً دلایل متعددی را برای عدم اشتراک تشخیص زوال عقل با بیمار یا مراقب او ذکر می کنند. عدم قطعیت تشخیصی اغلب در صدر این لیست قرار دارد.

دقت در تشخیص زوال عقل

تعیین علت دقیق علائم زوال عقل در یک فرد کار ساده ای نیست. ده ها نوع مختلف از زوال عقل وجود دارد. اگرچه آلزایمر با اختلاف شایع ترین است. تقریبا 80 درصد موارد زوال عقل را به خود اختصاص می دهد.

به گفته جوزف ماسدو، مدیر مرکز ملی آلزایمر نانتز در موسسه عصبی متدیست هیوستون، متخصصان مغز و اعصاب می توانند آلزایمر را با اطمینان حدود 90 درصد تشخیص دهند.

اما هنوز چیزهای زیادی در مورد این وضعیت ناشناخته باقی مانده است. به عنوان مثال، برخی از کارشناسان بر این باورند که آنچه ما در حال حاضر به عنوان آلزایمر از آن یاد می کنیم ممکن است در واقع مجموعه ای از بیماری های متعدد باشد که علم هنوز آنها را جدا نکرده است.

حتی اگر یک پزشک بتواند از موضوع یک تشخیص نامشخص فراتر رود، تمایل او به پیشرو بودن با یک بیمار ممکن است با این واقعیت که آلزایمر (و بسیاری از انواع دیگر زوال عقل) فاقد گزینه های درمانی موثر است، متوقف شود.

مطالعات انجام شده

یک مطالعه منتشر شده در مجله بین المللی روانپزشکی سالمندان نشان داد که گزینه های درمانی ناکافی دلیل اصلی این است که 25 درصد از ارائه دهندگان تصمیم گرفتند به بیماران خود در مورد تشخیص آلزایمر نگویند.

با این حال، برخی از علل علائم شبه زوال عقل، مانند عفونت دستگاه ادراری یا بیماری تیروئید، قابل درمان هستند. به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان مراقبت های بهداشتی افراد مبتلا به اختلال شناختی را تشویق می کنند تا به دنبال تشخیص باشند.

گاهی اوقات این بیمار و خانواده او هستند که تمایل دارند در مورد تشخیص آلزایمر در تاریکی قرار بگیرند. اغلب به دلیل تمایل به اجتناب از آشفتگی روانی و انگ اجتماعی این بیماری.

به نوبه خود، اکثر پزشکان عجله ندارند تا بار عاطفی سنگین آلزایمر را بر دوش بیماران و خانواده‌هایشان بیافزایند. زیرا نگرانند که ممکن است منجر به افسردگی و افکار خودکشی شود.

دلایل دیگر

پزشکان همچنین احساس می کنند که زمان یا منابع لازم را در یک محیط بالینی برای ارائه حمایت مناسب به بیماران مبتلا به آلزایمر و خانواده هایشان برای مقابله با اخبار تشخیص ندارند.

از نظر قانونی، پزشک مجبور نیست تشخیص آلزایمر را برای بیمار یا خانواده او فاش کند. از نظر اخلاقی، آنها باید به بیمار و اطرافیانش بگویند. مگر اینکه بیمار یا خانواده به طور خاص بگویند که ترجیح می دهند ندانند.

مزایای دانستن تشخیص زوال عقل

این خبر که شما یا کسی که دوستش دارید آلزایمر دارد هرگز مثبت نیست. به هرحال مزایای خاصی وجود دارد که با تشخیص رسمی همراه است:

احساس اطمینان:

دریافت توضیحی برای از دست دادن حافظه و رفتارهای نامشخص می‌تواند منبع تسکین افراد مبتلا به این بیماری و خانواده‌هایشان باشد. ریک فلپس قبل از تشخیص رسمی بیماری آلزایمر زودرس در سن 57 سالگی، به مدت هفت سال علائم آزاردهنده شناختی را تجربه کرد.

برای مدت طولانی، پزشکان ریک اختلال او را به افسردگی و نارضایتی های حل نشده نسبت می دادند. ریک در مورد تشخیص نهایی خود می گوید: «این مثل وزنه ای بود که از روی شانه هایم برداشته شد. ” شما باید این بیماری را بپذیرید. وگرنه به خودتان بدی می کنید. هر روزی که در انکار هستید روزی است که از دست داده اید. پذیرش آن به این معنی است که می دانید چه چیزی در راه است و چه کاری باید انجام دهید.”

فرصتی برای برنامه‌ریزی از پیش:

شاید یکی از رایج‌ترین مزایای تشخیص زوال عقل، توانایی خانواده‌ها برای برنامه‌ریزی از قبل باشد. به‌روزرسانی وصیت‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های پیش‌رو، ضمیمه وکالتنامه، بررسی وضعیت مالی آنها و غیره. همانطور که ریک می گوید، ” دانستن اینکه از عمر من X سال باقی مانده است، باعث می شود که من تلاش کنم.”

آگاهی برای خانواده و دوستان:

آشکار ساختن تشخیص آلزایمر برای دوستان و خانواده مطمئناً می تواند یک تلاش دشوار و دو لبه باشد. لکه ننگی که به این شرایط وارد می شود – ناشی از ترس و سوء تفاهم – بسیار قدرتمند است.

اما اگر خانواده ها بتوانند از محل پذیرش به موقعیت نزدیک شوند، فرصتی برای رشد و پیوند برای همه درگیرها وجود دارد. ریک می گوید: «به جای اینکه فیل در اتاق باشد، می توانید در مورد آن صحبت کنید.

توانایی جستجوی درمان:

هیچ دارویی برای متوقف کردن، معکوس کردن یا درمان آلزایمر ثابت نشده است. چندین دارو وجود دارد که نشان داده شده است علائم شناختی را به طور موقت در برخی از افراد آلزایمر کاهش می دهد.

تشخیص همچنین می تواند به فرد توانایی شرکت در کارآزمایی های بالینی را برای توسعه درمان های جدید آلزایمر بدهد.

توصیه ماسدو؟

“مزایای تشخیص بسیار بیشتر از معایب آن است. من به هر کسی که نگران آلزایمر است توصیه می کنم که توسط یک پزشک با تجربه در این نوع تشخیص ویزیت شود.”

دریافت تشخیص آلزایمر می تواند هزینه عاطفی و روانی قدرتمندی را از افراد مبتلا به این بیماری و خانواده های آنها دریافت کند. یادگیری نحوه بحث و گفتگو و تشخیص آلزایمر و درک آنچه بعد از تشخیص آلزایمر اتفاق می افتد می تواند به خانواده ها کمک کند تا از طریق این فرآیند کار کنند.

اگر از مشکلات مربوط به حافظه رنج می برید، ما در انستیتو سلامت مغز دانا در کنارتان هستیم.

منبع: Many People with Alzheimer’s Aren’t Being Told Their Diagnosis – AgingCare.com

اینترفرون باعث ایجاد اختلال شناختی در مدل بیماری آلزایمر می شود!

متفورمین در آلزایمر!

 

به این مقاله امتیاز دهید