07136476172 - 09172030360 [email protected]

سوالی که شاید ذهن آشنایان یا افراد مبتلا به عصبانیت و خشم در شیراز را درگیر کرده باشد این است که بهترین دکتر درمان عصبانیت در شیراز چه کسی است؟ قبل از آنکه به این سوال پاسخ دهیم در مورد خشم کمی صحبت می کنیم.

عصبانیت یک احساس رایج است که ممکن است هر از گاهی آن را تجربه کنید.

در حالی که عصبانیت به خودی خود لزوما مضر نیست – و به عنوان پاسخ به بسیاری از موقعیت ها قابل درک است – عصبانیت مزمن (مداوم) و کنترل نشده می تواند در سلامت کلی شما اختلال ایجاد کند.

در موارد شدید، حتی ممکن است به روابط بین فردی و شغل شما آسیب برساند.

اگر احساس می کنید دائماً عصبانی هستید و عصبانیت شما زندگی شما را فرا گرفته است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که برای عصبانیت خود به فکر درمان باشید.

در برخی موارد، ممکن است با فردی در زندگی خود سر و کار داشته باشید که اغلب عصبانی است. شاید شما بخواهید به او کمک کنید و در عین حال به خودتان کمک کنید تا آرامش بیشتری داشته باشید.

آیا بدنبال بهترین مرکز با حرفه ای ترین تیم درمانی متشکل از روانپزشکان، روانشناسان، نوروساینتیست ها و استفاده از روش های نوین درمانی هستید؟ همه شما شایسته دریافت بهترین ها هستید. همین امروز زمان ویزیت خود را تنظیم کنید! با ما در تماس باشید.

07136476172-09172030360

آدرس: شیراز بلوار بعثت (حدفاصل چهارراه خلدبرین و فلکه سنگی) مجتمع پزشکی مریم طبقه پنجم – انستیتو سلامت مغز

ایمیل: [email protected]

اینستاگرام: danabrain.ir@

چه زمانی و چگونه درمان می تواند به کنترل خشم کمک کند

مطالعات نشان می دهند که درمان در دراز مدت ممکن است منجر به تغییرات مثبت در مغز شود.

درمان بخش مهمی از برنامه کنترل خشم در نظر گرفته می شود. هدف کلی درمان این است که به شما کمک کند تا راهبردهایی را بیاموزید تا به تغییر رفتار خود نسبت به محرک‌ها کمک کند و در زمان بروز خشم به روش‌های بهتری مدیریت کنید.

اگر یکی از اعضای خانواده یا عزیزان دیگری دارید که معمولا عصبانی است، انواع درمان ها می تواند به آنها و شما کمک کند.

عصبانیت می تواند نتیجه مسائل فروخورده یا حل نشده در طول زمان، ضربه عاطفی یا حتی نشانه ای از مسائل به ظاهر نامرتبط مانند افسردگی باشد. عصبانیت ممکن است یک علامت در برخی از شرایط سلامت روان باشد، از جمله:

  • اختلال شخصیت ضد اجتماعی
  • اضطراب
  • اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD)
  • اختلال دو قطبی
  • افسردگی
  • اختلالات تجزیه ای ، مانند تروما
  • اختلال انفجاری متناوب
  • اختلال نافرمانی مقابله ای
  • اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)
  • اختلالات خواب

اگر برای مدیریت عصبانیت خود مشکل دارید، انواع درمان ها در دسترس هستند. بسته به علت زمینه ای و شدت عصبانیت شما، یک متخصص سلامت روان ممکن است درمان های خاصی را توصیه کند. گاهی اوقات این درمان ها دارویی یا غیر دارویی یا بسته ای از هر دو روش می باشد.

درمان عصبانیت می‌تواند کیفیت زندگی را با بهبود علائم افزاش دهدد. همچنین ممکن است باعث بهبود روابط بین فردی شود.

درمان عصبانیت در کودکان و نوجوانان

در حالی که برای کودکان خردسال عادی است که گاه به گاه دچار عصبانیت شوند و نوجوانان گهگاهی تحریک پذیر باشند، طغیان های مکرر عصبانیت ممکن است نشان دهنده یک مشکل اساسی باشد.

اگر احساس می کنید که کودک شما عصبانیت کنترل نشده ای دارد، در اولین قدم با یک روانپزشک صحبت کنید. بسته به موقعیت، ممکن است قبل از ارجاع شما به یک درمانگر، ارزیابی سلامت روان را توصیه کنند.

برای کودکان خردسال، تکنیک های مدیریت والدین  ممکن است کمک کننده باشد. این تکنیک ها به جای تنبیه کودکان برای طغیان عصبانیت، بر تقویت مثبت با پاداش دادن به رفتار خوب تمرکز می کند.

عصبانیت یک احساس طبیعی در کودکان و نوجوانانی است که ممکن است تغییرات زندگی را تجربه کنند. اگر شما نوجوانی هستید که در این موقعیت قرار گرفته اید و احساس عصبانیت و ناراحتی می کنید، با یک بزرگسال مورد اعتماد صحبت کنید. پدر، مادر یا مشاور مدرسه می توانند شما را راهنمایی کنند.

علائم هشدار دهنده مشکلات مدیریت عصبانیت

این الگوها معمولاً در افرادی که مشکلات مدیریت خشم دارند به وجود می آیند:

  • در هنگام مستی به شدت تهاجمی می شود
  • سختگیری در مذاکرات و عصبانی شدن در زمانی که همه چیز مطابق میل انها پیش نمی رود
  • با بیان احساسات به شیوه ای آرام و سالم مشکل دارند
  • قطع ارتباط با افرادی که از آنها ناراضی هستند
  • افکار منزوی و رفتار آسیب زننده به خود
  • رفتار پرخاشگرانه، مانند خشونت و بلند کردن صدا
  • سوء مصرف مواد یا اعتیاد به رفتار اجباری
  • تغییر بین رفتار بد و خوب که بر روابط تأثیر می گذارد

اگر مشکلات مدیریت خشم دارید، ممکن است انتقاد سازنده را به عنوان چالشی در نظر بگیرید که باعث درگیری بین طرفین می شود. شما تمایل خواهید داشت:

  • وسواس داشته باشید در مورد اینکه چه چیز باید چگونه پیش رود
  • نیت دیگران را بد فرض می کنید
  • تمرکز بر عیوب گذشته می کنید
  • مسئولیت پذیری نیستید

هنگامی که این الگوهای تفکر سمی را تشخیص دادید، می توانید به متخصص مراجعه کنید.

برای درمان عصبانیت به چه دکتری مراجعه کنیم

روانپزشک

در برخی از افراد عصبانی، تعادل برخی از مواد در مغز تغییر کرده است و این می تواند باعث خشم این افراد شود. روانپزشک می تواند علاوه بر دارو درمانی برای کاهش عصبانیت شما، مشخص کند که آیا شما فقط خشمگین هستید یا به دلیل اختلالات دیگر علائم خشم را نشان می دهید. به علاوه روانپزشک می تواند شما را به روانشناس ارجاع دهد همچنین با استفاد از تکنیک های غیر دارویی و نوروتکنولوژی به شما کمک کنید بر عصبانیت خود کنترل داشته باشید.

روانشناس

هنگامی که به دنبال کمک حرفه ای برای مدیریت عصبانیت در شیراز هستید، احتمالاً درمان شما شامل تکنیک ها و استراتژی های زیر است. این استراتژی‌ها احتمالاً در شکل‌گیری یک برنامه درمانی جامع دست به دست هم می‌دهند تا به شما کمک کند خشم خود را به روش‌های سالم‌تری تجربه کرده و ابراز کنید.

درمان شناختی-رفتاری یک رویکرد درمانی ساختاریافته بر اساس این ایده است که چگونه فکر می کنیم، چگونه احساس می کنیم و چگونه عمل می کنیم، همه با هم تعامل دارند. فرآیند درمان شناختی-رفتاری به افراد کمک می‌کند تا «محرک‌های خشم» خود را شناسایی کنند، که در آن اغلب خشم را تجربه می‌کنند.

سپس روان درمانگر و مراجع با هم کار خواهند کرد تا افکار و احساسات مرتبط با این موقعیت ها را بررسی و تغییر دهند. از طریق این فرآیند، درمان شناختی-رفتاری به مراجع کمک می‌کند تا الگوهای فکری نادرست و منفی را که موجب احساسات خشم او می‌شود، شناسایی کند.

تکنیک های آرامش بخش یا مدیتیشن

تکنیک‌های آرام‌سازی ساده مانند تنفس عمیق و تصاویر بصری می‌توانند به افراد کمک کنند تا زمانی که احساس عصبانیت می‌کنند، خود را آرام کنند. تمرین و اجرای تکنیک‌های آرام‌سازی مکمل درمان شناختی-رفتاری در درمان مسائل مدیریت خشم است.

نوروتکنولوژی

استفاده از نوروتکنولوژی مانند تحریک مغز، بایوفیدبک می تواند مکمل بقیه روش های دارویی و رواندرمانی باشد که به کمک این روش ها با استفاده از به روز ترین تکنولوژی های موجود در دنیا برای کنترل  خشم به شما کمک می شود عصبانیت خود را کنترل کرده و به مرور دارو را حدف کنید.

آیا بدنبال بهترین مرکز با حرفه ای ترین تیم درمانی متشکل از روانپزشکان، روانشناسان، نوروساینتیست ها و استفاده از روش های نوین درمانی هستید؟ همه شما شایسته دریافت بهترین ها هستید. همین امروز زمان ویزیت خود را تنظیم کنید! با ما در تماس باشید.

07136476172-09172030360

آدرس: شیراز بلوار بعثت (حدفاصل چهارراه خلدبرین و فلکه سنگی) مجتمع پزشکی مریم طبقه پنجم – انستیتو سلامت مغز

ایمیل: [email protected]

اینستاگرام: danabrain.ir@

کلام آخر

عصبانیت مزمن یک مشکل جدی است که افراد زیادی را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. مهم است که به یاد داشته باشید کهعصبانیت را نباید ساده تلقی کرد. و اغلب به درمان حرفه ای توسط بهترین متخصصین نیاز دارد. بهترین راه برای کمک به فرد مبتلا به عصبانیت ممکن است همیشه آن چیزی نباشد که شما فکر می کنید. پس در مورد سلامتی عزیزتان شانسی عمل نکنید!

واحد مدیتیشن

واحد علوم اعصاب رفتاری (اضطراب، افسردگی و سایر اختلالات خلقی-رفتاری)

تحریک الکتریکی مغز

به این مقاله امتیاز دهید