07136476172 - 09172030360 [email protected]

انجام بازی های آنلاین می تواند به بزرگترهای سالخورده کمک کند، تا کاهش شناختی مربوط به پیری را تا حدی جبران کنند. در مطالعه ای، بزرگسالان مسن تر که بازی های تمرینی مغز انجام می دادند عملکرد مغز آن ها، نسبت به افراد جوان که کمتر در این بازی ها تمرین داشتند، بهبودی را نشان داد.

یک مطالعه با محوریت دانشگاه ایالت کالیفرنیا، نشان داد که تمرینات بازی های مغزی آنلاین می تواند افراد را حتی در دهه 70 و 80 زندگی خود به اندازه ی افراد 50 سال و جوان تر، در انجام وظایف شناختی و روتین خود تقویت سازد. با توجه به کاهش شناختی امروزه در افراد سالخورده، این یک مهارت فزاینده است که می تواند توجه را تقسیم کرده و مخصوصاً برای بزرگسالان مفید باشد.

مارک استایورز، استاد علوم شناختی UCI، گفت: “مغز ماهیچه ای نیست، اما مانند بدن ما، اگر با آن کار کنیم و آن را آموزش دهیم، می توانیم عملکرد ذهنی خود را بهبود بخشیم.”

“ما متوجه شدیم که افراد در رده های سنی بالاتر که وظایف خاص آموزشی را انجام داده اند، قادر به افزایش توانایی مغز خود برای تغییر وظایف در بازی، در سطحی شبیه به افراد آموزش ندیده ی 20 و 30 ساله بودند.”

این یافته ها، که در مجموعه مقالات National Academy of Sciences منتشر شده است، تاکید می کند که انجام چند کار و یا چند وظیفه ای بودن به نوعی هزینه ی شناختی دارد. این هزینه در واقع کاهش تمرکز بر روی یک موضوع و تقسیم کردن تمرکز بر روی چند وظیفه و کار است. و همچنین راه هایی که می توان برای غلبه بر روند پیری که به طور طبیعی اتفاق می افتد، اتخاذ کرد.

آنها دریافتند که اکثر بازیکنان مسن و باتجربه قادر به عملکرد کاربران جوان تری هستند که خیلی بازی نکرده اند ، مطابقت داشته یا حتی نسبت به عملکرد افراد جوان تر، فراتر رود. 

برای مطالعه، Steyvers و همکارانش با Lumosity، یک مجموعه ی آنلاین که انواع بازی های روزانه آموزش مغز را ارائه می دهد، آماده کردند. آنها بر روی داده های مربوط به “Ebb and Flow” تمرکز کردند – یک بازی  که توانایی مغز را برای جابجایی بین پردازش شناختی تفسیر اشکال و حرکت- به چالش می کشد. از بین میلیونها نفری که بازی بین سالهای 2012 تا 2017 را انجام داده اند، محققان به طور تصادفی عملکرد حدود 1000 کاربر را در دو گروه نمونه برداری کردند. افرادی که در سنین 21 تا 80 سال قرار داشتند و کمتر از 60 جلسه تمرینی را پشت سر گذاشتند. و بزرگسالان 71 تا 80 که حداقل 1000 جلسه وارد سیستم شده بودند.

آنها دریافتند که اکثر بازیکنان مسن و باتجربه قادر به عملکرد برابر با کاربران جوان تری هستند که به اندازه ی آن ها بازی نکرده اند، یا حتی گاهی عملکرد آن ها نسبت به افراد جوان تر، فراتر می رود. 

استیرور گفت: “پیشرفت های پزشکی و بهبود شیوه زندگی به ما امکان می دهد زندگی طولانی تری داشته باشیم.” مهم است که سلامت مغز را در این معادله قرار دهیم. ما نشان می دهیم که با حفظ مداوم عملکرد شناختی می توانیم به خوبی سالهای طلایی زندگی خود را  حفظ کنیم. “

برای اطلاعات بیشتر در مورد روش های نوین بهبود عملکرد مغز خود به موسسه سلامت مغز دانا، مراجعه کنید. 

به این مقاله امتیاز دهید