07136476172 - 09172030360 [email protected]

یک مطالعه جدید سطوح بالاتر اکسی توسین را با رضایت بیشتر از زندگی با افزایش سن مرتبط می کند.

 

منبع: مرزها

 

افرادی که مقدار بیشتری از اکسی توسین عصبی شیمیایی ترشح می کنند با دیگران مهربان تر هستند و تمایل دارند از زندگی خود رضایت بیشتری داشته باشند. علاوه بر این، ترشح اکسی توسین با افزایش سن افزایش می‌یابد، که نشان می‌دهد چرا به طور متوسط، افراد با افزایش سن بیشتر مراقب هستند.

 

این یافته ها با بسیاری از فلسفه های دینی سازگار است، جایی که رضایت از زندگی با کمک به دیگران افزایش می یابد.

 

یک پزوهش

 

افرادی که مغز آنها اکسی توسین عصبی شیمیایی بیشتری آزاد می کند، با دیگران مهربان تر هستند و از زندگی خود رضایت بیشتری دارند. این یافته‌های تحقیق جدیدی است که در Frontiers in Behavioral Neuroscience منتشر شده است و همچنین نشان می‌دهد که ترشح اکسی توسین با افزایش سن افزایش می‌یابد و نشان می‌دهد که چرا به طور متوسط، افراد با افزایش سن بیشتر مراقب خود هستند.

 

دکتر پل جی زاک، نویسنده اول، از دانشگاه فارغ التحصیل کلرمونت، گزارش داد: «یافته‌های مطالعه ما با بسیاری از ادیان و فلسفه‌ها سازگار است، جایی که رضایت از زندگی با کمک به دیگران افزایش می‌یابد.

شرکت کنندگان در مطالعه ما که بیشترین میزان اکسی توسین را آزاد کردند، وقتی فرصتی به آنها داده شد، سخاوتمندانه تر به امور خیریه بودند و بسیاری از رفتارهای کمک کننده دیگر را انجام دادند. تغییر در اکسی توسین نیز به طور مثبت با همدلی، مشارکت مذهبی و قدردانی شرکت کنندگان مرتبط بود.

 

اکسی توسین

 

اکسی توسین یک ماده شیمیایی عصبی است که به طور گسترده به دلیل نقشش در دلبستگی اجتماعی، اعتماد بین فردی و سخاوت شناخته شده است. زاک و همکارانش می‌خواستند بفهمند که آیا ترشح اکسی توسین با افزایش سن تغییر می‌کند، همانطور که در مورد برخی دیگر از مواد شیمیایی عصبی که بر احساسات و رفتارها تأثیر می‌گذارند، یافت می‌شود.

 

زاک می‌گوید: «ما قبلاً ارتباطی بین مهربانی و سخاوت افراد، که به عنوان رفتارهای اجتماعی اجتماعی شناخته می‌شود، و ترشح اکسی توسین نشان داده‌ایم.

 

سالمندان زمان بیشتری را صرف کار های داوطلبانه می‌کنند و نسبت بیشتری از درآمد خود را نسبت به افراد جوان‌تر به امور خیریه اهدا می‌کنند، بنابراین ما می‌خواستیم ببینیم آیا مبنای عصبی شیمیایی برای این رفتارها وجود دارد یا خیر.

 

انتخاب افراد

محققان بیش از 100 نفر را برای این مطالعه انتخاب کردند که در محدوده سنی 18 تا 99 سال قرار داشتند. به هر یک از آنها ویدئویی در مورد یک پسر کوچک مبتلا به سرطان نشان داده شد که تحقیقات قبلی آن را تایید کرده بود که باعث ترشح اکسی توسین در مغز می شود. قبل و بعد از فیلم برای اندازه گیری تغییر اکسی توسین، خون گرفته شد.

 

شرکت‌کنندگان این گزینه را داشتند که بخشی از درآمد خود را از این مطالعه به یک موسسه خیریه سرطان اهدا کنند، و این برای سنجش رفتار اجتماعی فوری آنها استفاده شد. ما همچنین داده هایی را در مورد حالات عاطفی آنها جمع آوری کردیم تا اطلاعاتی در مورد رضایت کلی آنها از زندگی ارائه دهیم.

 

مهربان باش، زندگی را دوست داشته باش

 

«افرادی که در این آزمایش بیشترین اکسی توسین را آزاد کردند، نه تنها سخاوتمندانه‌تر به امور خیریه بودند، بلکه بسیاری از رفتارهای کمک‌کننده دیگر را نیز انجام دادند. این اولین بار است که یک تغییر مشخص در اکسی توسین به رفتارهای اجتماعی گذشته مربوط می شود.

 

ما همچنین دریافتیم که ترشح اکسی توسین با افزایش سن افزایش می‌یابد و ارتباط مثبتی با رضایت از زندگی دارد.

 

این یافته که کمک به رفتارها کیفیت زندگی را بهبود می بخشد با بسیاری از سنت ها و فلسفه های اعتقادی سازگار است. به نظر می رسد خدمت به دیگران مغز را آماده می کند تا اکسی توسین بیشتری را در یک حلقه بازخورد مثبت افزایش همدلی و قدردانی آزاد کند.

زاک مایل است این مطالعه را در نمونه‌ای از مردم که از نظر قومیتی و جغرافیایی متنوع‌تر هستند تکرار کند تا ببیند آیا این یافته‌ها برای فرهنگ‌های مختلف صادق است یا خیر.

 

در آینده

 

او در پایان گفت: «ما همچنین می‌خواهیم اندازه‌گیری طولانی‌مدت فیزیولوژی عصبی را با استفاده از فناوری‌های پوشیدنی غیرتهاجمی انجام دهیم تا ببینیم چه فعالیت‌های خاصی رضایت مردم را از زندگی افزایش می‌دهد.»

 

تحقیقات اکسی توسین قطعی نیست، و هنوز متخصصان زیادی در مورد این هورمون، از جمله مزایای آن و اینکه آیا چیزی به نام بیش از حد آن وجود دارد، کشف کنند.

 

با این حال، یک چیز مسلم است: اکسی توسین، اگرچه مفید است، اما یک درمان نیست. به خودی خود نمی تواند یک رابطه آسیب دیده را ترمیم کند، به شما همدلی کند یا به شما کمک کند بیشتر اعتماد کنید.

 

اگر متوجه مشکلاتی در روابط خود شدید یا متوجه شدید که در تعاملات اجتماعی با مشکل مواجه هستید، بهتر است از یک درمانگر راهنمایی حرفه ای بگیرید. یک درمانگر می تواند به شما کمک کند تا علل احتمالی را کشف کنید و گام هایی برای ایجاد پیوندهای قوی تر با دیگران بردارید.

https://neurosciencenews.com/age-oxytocin-satisfaction-20433/

https://www.healthline.com/nutrition/how-to-increase-dopamine

 

اکسی توسین بیشتر و دنبال کردن افراد بیشتر در اینستاگرام!

 

هورمون اکسی توسین و حس خوشحالی در مادران شیرده

به این مقاله امتیاز دهید