07136476172 - 09172030360 [email protected]

به گفته نویسندگان یک مطالعه که 315 مقاله منتشر شده از سال 2007 تا 2017 را بررسی کرده اند، تصویر واشنگتن پست از اوتیسم در طی سالیان متمادی از تمرکز روی “علت و معالجه” به سمت “پذیرش و تطابق” تغییر یافته است.

نوای لوین، دانش آموخته دانشگاه کالیفرنیا، خاطر نشان می کند که این یافته ها نشان می دهند نمایندگان رسانه ها تمرکز خود را تغییر می دهند تا نگرش عمومی جدیدی را که می تواند بخشی از جنبش حقوق اوتیستیک را ایجاد کند، نشان دهند. سانتا کروز و نامیرا اختر، استاد روانشناسی UCSC.

“تمرکز کمتری روی علت اما تمرکز بیشتر روی پذیرش وجود دارد. پوشش بیشتر به سمت بهتر شدن زندگی برای افراد مبتلا به اوتیسم تغییر یافته است و کمتر به آنچه باعث ایجاد اوتیسم می شود، توجه می شود. “

نوآ لوین، دانشگاه کالیفرنیا، سانتا کروز

“تنوع عصبی و دیدگاه های نقص در اوتیسم، تحت پوشش واشنگتن پست برگرفته از تجزیه و تحلیل محتوا از ابتدای کار در سال 2007 است، قبل از اینکه پیوند فرضی بین واکسن MMR و اوتیسم کاملاً برچیده شود. جنبش حقوق تنوع عصبی، درک و آگاهی پیشرفته ای درباره طیف وسیعی از عملکردهای مغز و تغییرات “طبیعی”که لزوماً نقص نیستند را ارائه می هد.

اختر، نویسنده مسئول مقاله، خواستار درک بیشتر از اوتیسم شده است.

“جنبش حمایت از اوتیسم مدتی است که وجود دارد، اما این عقیده که اوتیسم چیزی است که باید با آن سازگار شد” نه اینکه درمان “شود، برای افرادی که از آن اطلاع ندارند، جدید است.”

لوین و اختر در تحلیل خود دریافتند که مقالات پست به مرور زمان بیشتر در مورد “تنوع عصبی” صحبت می کند و نقاط قوت افراد اوتیسم را تصدیق می کند. مقالات همچنین به توصیف تسهیلات برای افراد مبتلا به اوتیسم پرداخته اند، و معدودی شروع به رساتر کردن صدای افراد مبتلا به اوتیسم کردند – گرایشی که لوین، که اوتیسم است، از آن بسیار قدردانی می کند.

“من یک مقاله را در مورد قوانین مربوط به اوتیسم به نقل از یکی از اعضای شبکه حمایت از اوتیسم (ASAN) به یاد دارم.” “ما تمایل داریم که به یک معلولیت به عنوان یک فاجعه پزشکی فکر کنیم و به این فکر نمی کنیم که چگونه نگرش ها، توانایی های سیستمیک و موانع در آن نقش دارند.”

اگرچه این تغییر به مرور زمان بیشتر بر مهارت و نقاط قوت اوتیسم تأکید می کرد، اما همچنان از اصطلاحات منفی برای توصیف افراد اوتیستیک استفاده می شد.

“پوشش پست اعتقاد گسترده ای را مبنی بر اینکه داشتن ناتوانی مناسب نیست اگر بتوانید در دنیای عصبی قرار گیرید یا اگر یک استعداد یا مهارت ویژه ای با ارزش اجتماعی ارائه دهد، مانند خوب بودن با رایانه ها باشد، اشکال ندارد.”

“افراد اوتیستیک باید در تحقیقات مربوط به اوتیسم شرکت کنند.” “من خوشحال شدم که با نوا کار کردم و این دیدگاه  را به دست آوردم. شما می آموزید که با تعامل با افراد با تجربیات مختلف، روش تفکر خود را گسترش دهید.”

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

منبع:

Lewin, N. & Akhtar, N., (2020) Akhtar ORCID IconNeurodiversity and deficit perspectives in The Washington Post’s coverage of autism. Disability & Society

به این مقاله امتیاز دهید