07136476172 - 09172030360 [email protected]

 

انجمن علوم اعصاب ایران (شاخه فارس)، به عنوان بخشی از هسته مرکزی انجمن علوم اعصاب ایران و برای پیگیری و تحقق اهداف انجمن در استان فارس و جنوب کشور از سال 1395 با تایید هیئت رئیسه انجمن علوم اعصاب ایران تصویب و شروع به کار نمود.

 

این شاخه از انجمن علوم اعصاب ایران به همت گروهی از اعضای هیئت علمی گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اساتید و پژوهشگران حوزه مرتبط با مغز، شناخت و رفتار در دانشگاه های سطح استان شکل گرفت. فعالیت ها از جمله آموزش در سطوح مختلف (دانش آموزی، دوره های آزاد، پژوهشی، و آموزش عمومی) پژوهش، استفاده از امکان هماهنگی در قالب شبکه متخصصین عضو انجمن علوم اعصاب ایران در انجام پژوهش های پایه و بالینی علوم اعصاب در بستر انجمن علوم اعصاب ایران شاخه فارس پیگیری شده و می شود.

با تأسیس مؤسسه توانبخشی عصب شناختی و سلامت مغز دانا به عنوان یک مؤسسه وابسته به مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز زیر نظر اساتید گروه علوم اعصاب، دفتر این مؤسسه به عنوان دفتر انجمن علوم اعصاب ایران از سال 97 مورد بهره برداری قرار گرفت. جلسات ماهیانه و نشست های گروهی و همینطور نشست های تخصصی در حوضه راهبرد علوم اعصاب در استان از سال 1397 توسط انجمن علوم اعصاب ایران، شاخه فارس در دستور کار قرار گرفت.

برگزاری 6 دوره ی هماهنگ از فعالیت های هفته ی آگاهی از مغز، شرکت در کنفرانس های بین المللی و حمایت از دانشجویان و پژوهشگران برای شرکت در این سمینارها و ارئه دستاوردهای پژوهشی در حوزه نوروساینس از دیگر دستاوردهای انجمن علوم اعصاب ایران برای اعضای این انجمن در سطح استان فارس بوده است. ازتباطات بین المللی این شاخه از انجمن علوم اعصاب با مراکزی در دانشگاه های سراسر دنیا و انجمن های بین المللی علوم اعصاب یکی از اولویت های این شاخه از انجمن علوم اعصاب بوده است.

 

به این مقاله امتیاز دهید