07136476172 - 09172030360 [email protected]

تحقیقات جدید در مورد شش کشور نشان داده است که انجام اقدامات اضطراری احتمالاً از بیش از 500 میلیون عفونت SARS-CoV-2 جلوگیری کرده است. این تحقیق، که در مجله Nature به چاپ رسیده است، اولین تحلیل برای بررسی تأثیر اقدامات اضطراری بر کاهش تعداد افراد مبتلا به عفونت کرونا است.

ظهور ناگهانی و گسترش سریع SARS-CoV-2 دولتها را در سرتاسر جهان مجبور کرد که تصمیمات سریع را در پاسخ به ویروسی بگیرند که می تواند برای تعداد قابل توجهی از مردم – خصوصاً افراد بالای 65 سال با شرایط اساسی اقتصادی، سرنوشت ساز باشد.

اگرچه اقدامات مختلف از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، اما این اقدامات شامل: تعطیلی مشاغل غیرمجاز، تعطیلی مدارس، اجرای اقدامات برای رعایت فاصله بین افراد، محدودیت در مسافرت و تأکید بر انزوای خانگی می باشد.

با این حال، این اقدامات همچنین با هزینه های عمده اقتصادی و اجتماعی همراه است، که این خود می تواند بر سلامت عمومی تأثیر منفی بگذارد.

 

 

هنگام تصمیم گیری در مورد زمان و چگونگی اقدامات اضطراری برای کاهش سرعت انتشار ویروس، دولت ها به الگوی رایانه ای و پیش بینی وابسته بودند، مانند تحقیقاتی که دانشگاهیان در Imperial College لندن، انگلستان، در یک مطالعه تأثیرگذار انجام دادند.

این مدلها، در حالی که تا حدی براساس داده های مربوط به ویروس های قبلی مانند SARS-CoV و MERS-CoV استوار بودند، بهترین حدس درباره این موضوع بودند که پاسخ های مختلف به ویروس چه عواقب و نتایجی می تواند داشته باشد.

از آنجا که کشورهایی که ابتدا تحت تأثیر این بیماری همه گیر قرار گرفتند، از اولین موج عفونت ها و اقدامات اضطراری بیرون می آیند، اکنون داده هایی در دسترس است که نشان می دهند اقدامات در کاهش سرعت عفونت چه میزان موثر بوده است.

“به نظر می رسد که این آمار در حال سقوط است”

این تیم در مقاله حاضر، به 1717 سیاستی که مقامات بین ژانویه و 6 آوریل در 5 کشور چین، کره جنوبی، ایتالیا، فرانسه و ایالات متحده اجرا کردند، پرداختند.

محققان در ابتدا تصمیم داشتند ایران را نیز مورد بررسی قرار دهند، اما چندین عامل بدان معنی بود که آنها قادر به مقایسه این داده ها با اطلاعات کشورهای دیگر نبودند.

تیم بین المللی در چندین زبان تخصص داشت که این امر می توانست اطلاعات قابل توجهی را در مورد سیاست های مختلفی که در این کشورها اجرا می شود، در اختیار بگذارد.

 

این مطالعه نشان داد که اقدامات اضطراری در این کشورها باعث کاهش تعداد عفونت ها تقریباً به میزان 530 میلیون نفر شده است.

 

 

 

محققان برای بدست آوردن این آمار، عفونت ها را نه تنها با استفاده از موارد رسمی تأیید شده در هر کشور، بلکه با تعیین تعداد موارد تأیید شده تحت آزمایش، اندازه گیری کردند.

به گفته نویسنده اصلی این مطالعه، پروفسور سلیمان هشیانگ: “بسیاری از افراد قبلاً متحمل خسارات غم انگیزی شده اند. با این حال، اگر هیچ کاری نکرده بودیم، در ماه های آوریل و ماه مه این وضعیت حتی بسیار بیشتر ویرانگر بود، با عددی که احتمالاً نمی توانیم تصور کنیم. “

“ما با همکاری دسته جمعی یکدیگر، کاری را به عنوان یک جامعه انجام دادیم که هیچ کس نمی توانست به تنهایی انجام دهد و قبلاً هرگز انجام نشده است. “

محققان همچنین با ارزیابی تعداد عفونت های پیشگیری شده، بررسی کردند که تصمیم گیری در مورد سیاست ها به چه میزان مؤثر بوده است. برای این منظور، آنها دریافتند که انزوا در خانه، تعطیلی مشاغل واضح ترین مزایا را دارند.

در حالی که بسیاری از تغییرات رفتاری بلافاصله اتفاق افتاد، 3 هفته طول کشید تا آنها به تأثیر کامل خود برسند.

 

 

محدودیت های مسافرتی و ممنوعیت های تجمعات نیز در برخی از کشورها مزایایی را نشان می دهند و برخی دیگر نه.

نویسندگان خاطر نشان کردند که تحقیقات بیشتری لازم است تا به طور قطعی مشخص شود که تعطیلی مدارس تا چه میزان موثر واقع شده است؟

آنچه در این تحقیقات کاملا مشهود است “کاهش چشمگیر در عفونت ها ناشی از اجرای اقدامات اضطراری است.”

همانطور که پروفسور هشیانگ خاطرنشان می کند، “کنترل این وضعیت در چند ماه گذشته بسیار دشوار بوده است، اما از طریق فداکاری های فردی، مردم در همه جای جهان به بزرگترین دستاوردهای جمعی بشریت کمک کرده اند.”

 

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

منبع:

Medical News Today

به این مقاله امتیاز دهید