07136476172 - 09172030360 [email protected]

می دانید که داشتن بدن سالم قبل از انجام جراحی پلاستیک چقدر مهم است. آیا می دانید داشتن یک ذهنیت سالم به همان اندازه مهم است؟ شاید تعجب کنید، اما در حالی که جراحی پلاستیک می تواند به شما در بهبود احساس زیبایی کمک کند، می تواند جنبه عاطفی غیرمنتظره ای داشته باشد.

مزایای بسیار زیادی ممکن است در جراحی پلاستیک وجود داشته باشد. اما بسیاری از مردم از این نکته غافل می شوند که پتانسیل بروز پیامدهای روانشناختی در انجام یک عمل جراحی را در نظر بگیرند. افسردگی بعد از عمل یک پدیده طبیعی است.

 

افسردگی بعد از عمل جراحی

 

چندین عامل وجود دارد که می تواند افسردگی بعد از عمل جراحی زیبایی را برانگیزد، که در واقع بیشتر از آنکه اکثر مردم تصور می کنند، اتفاق می افتد. این موضوع منحصر به عمل جراحی پلاستیک نیست و بعد از تقریباً هر نوع عمل جراحی ممکن است تجربه شود.

 

برخی از عوامل مؤثر می تواند موارد زیر را شامل شود

 

بیهوشی عمومی. برخی از افراد به ویژه در مورد اثرات بیهوشی که در حین جراحی استفاده می شود، بسیار حساس هستند. این می تواند تا یک ماه بر بدن و ذهن شما تأثیر بگذارد. اثرات باقیمانده می تواند شامل بی حالی، افسردگی و عصبانیت باشد.

داروهای مدیریت درد. به گفته جراح پلاستیک Dr Justin Perron، به طور معمول مدت زمان کمی بعد از عمل جراحی، درد نیاز به مدیریت دارد که در آن بیمار ممکن است به مسکن های تجویزی تکیه کند. مسکن های نارکوتیک جزء افسردگی های سیستمی محسوب می شوند و برخی ممکن است نسبت به عوارض جانبی آن حساس تر باشند.

محدودیت های جسمی در دوران نقاهت. ممکن است متوجه شوید که در مرحله بهبودی خود کاملاً به یک عضو خانواده یا یک دوست متکی شده اید. این می تواند برای روال و احساس استقلال شما اختلال ایجاد کند.

بعد از عمل ممکن است ظاهر شما مطلوب و آنگونه که تصور می کردید، به نظر نرسد. وقتی به بهترین وجهه به نظر نمی رسیم و احساس نمی کنیم، به احتمال زیاد از نظر عاطفی دچار مشکل خواهیم بود. بسته به روشی که انجام داده اید، ممکن است تورم و کبودی بعد از عمل زیاد باشد. همچنین ممکن است احساس تهوع کنید.

مهم است که تا زمانی که در دوران بهبودی و نقاهت خود هستید، از نیازهای خود مراقبت کنید. با روشی که بدن شما در حال بهبود است بسیار صبور باشید. برش ها اغلب با شروع روند بهبودی بدتر به نظر می رسند. در مورد نتیجه جراحی خود وقتی که هنوز کبودی و ورم دارید، قضاوت نکنید.

جراح شما لیستی از دستورالعمل های مراقبت بعد از عمل را در اختیارتان قرار می دهد و اطلاعات مربوط به هرگونه علائم عفونت یا عوارض دیگر را به شما معرفی می کند.

 

 

مبارزه با افسردگی بعد از عمل جراحی

 

شاید مهمترین کاری که شما باید انجام دهید اطمینان از داشتن سیستم پشتیبانی قوی در میان اطرافیان مانند همسر، فرزندان، والدین و دوستان است. قبل از جراحی اطمینان حاصل کنید که هر آنچه را که لازم دارید در نزدیک خود داشته باشید. وعده های غذایی سالم، میان وعده، یک بطری آب قابل شارژ، تلفن شما و یک کتاب خوب برای لذت بردن. این ملزومات کوچک می تواند به شما در حفظ بهترین احساس کمک کند.

از دستورالعمل هایی که جراح شما ارائه می دهد، پیروی کنید و مطمئن باشید که تمام داروها را طبق تجویز آنها مصرف می کنید.

با خودتان مهربان باشید و سعی نکنید در هنگام بهبودی بیش از حد از خود کار بکشید. اجازه دهید عزیزانتان از شما مراقبت کنند. تا زمانی که آماده نباشید و جراح شما توصیه نکرده است، به کار خود بازنگردید.

برای اطلاعات بیشتر به موسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

منبع:

demotix.com

به این مقاله امتیاز دهید