07136476172 - 09172030360 [email protected]

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که می‌توان مهارت‌های خواندن کودک را با کمک یک بازی ویدئویی اکشن دوست‌دار کودک توسعه داد. رمزگشایی حروف به صدا یک نکته کلیدی در یادگیری خواندن است اما برای تسلط بر آن کافی نیست.

 

منبع: دانشگاه ژنو

 

یک پژوهش

 

دافنه باولیه خاطرنشان می کند: «خواندن چندین مکانیسم ضروری دیگر را می طلبد که ما لزوماً به آنها فکر نمی کنیم. مانند دانستن اینکه چگونه چشمان خود را روی صفحه حرکت دهیم یا چگونه از حافظه کاری خود برای پیوند دادن کلمات به یکدیگر در یک جمله منسجم استفاده کنیم. استاد بخش روانشناسی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی (FPSE) در UNIGE.

 

آنجلا پاسکوالتو. نویسنده اول این مطالعه. که بر اساس پایان نامه دکترای خود در این مقاله است. توضیح می دهد: «این مهارت های دیگر. مانند بینایی. گسترش توجه. حافظه کاری. و انعطاف پذیری شناختی. شناخته شده است که توسط بازی های ویدیویی اکشن بهبود می یابند. گروه روانشناسی و علوم شناختی دانشگاه ترنتو به سرپرستی پروفسور ونوتی و دی آنجلی.

یک بازی ویدئویی اکشن مناسب برای کودکان برای حمایت از یادگیری

 

با در نظر گرفتن این موضوع. یک بازی ویدیویی طراحی شد که بازی‌های ویدئویی اکشن را با بازی‌های کوچک ترکیب می‌کند که عملکردهای اجرایی متفاوتی مانند حافظه کاری. بازداری و انعطاف‌پذیری شناختی را آموزش می‌دهد. عملکردهایی که در هنگام خواندن به آنها فراخوانی می‌شود.

 

جهان این بازی یک دنیای جایگزین است که در آن کودک به همراه راکو. موجودی پرنده. باید ماموریت های مختلفی را برای نجات سیارات و پیشرفت در بازی انجام دهد.» آنجلا پاسکوالتو می افزاید.

 

ایده این است که اجزای یک بازی اکشن را بدون اعمال خشونت بازتولید کنیم تا برای کودکان خردسال

مناسب باشد.

 

یک مثال

 

برای مثال. Raku از میان یک بارش شهابی عبور می‌کند. برای اجتناب از آن‌ها یا هدف قرار دادن آنها برای تضعیف تأثیر آنها. در حالی که منابع مفیدی را برای بقیه بازی جمع‌آوری می‌کند. کمی شبیه آنچه در بازی‌های ویدیویی اکشن می‌بینید.»

 

سپس دانشمندان با 150 دانش آموز ایتالیایی 8 تا 12 ساله کار کردند که به دو گروه تقسیم شدند: گروه اول بازی ویدیویی را که توسط تیم توسعه داده شده بود بازی کردند و گروه دوم Scratch را بازی کردند. بازی ای که به کودکان نحوه کدنویسی را آموزش می دهد.

هر دو بازی نیاز به کنترل دقیق و عملکردهای اجرایی دارند. اما به شیوه های متفاوت. بازی ویدئویی اکشن از کودکان می‌خواهد تا وظایفی را در یک محدودیت زمانی انجام دهند. مانند به خاطر سپردن دنباله‌ای از نمادها یا پاسخ دادن تنها زمانی که راکو صدای خاصی تولید می‌کند و در عین حال. دشواری این کارها را با توجه به عملکرد کودک افزایش می‌دهد.

 

Scratch. بازی کنترلی. نیاز به برنامه ریزی. استدلال و حل مسئله دارد. کودکان باید اشیا و ساختارهای منطقی را دستکاری کنند تا دنباله برنامه نویسی مورد نظر را ایجاد کنند.

 

نتایج

 

دافنه باولیر توضیح می‌دهد که ابتدا توانایی کودکان در خواندن کلمات. غیرکلمات و پاراگراف‌ها را آزمایش کردیم و همچنین یک تست توجه انجام دادیم که کنترل توجه کودک را اندازه‌گیری می‌کند. ظرفیتی که می‌دانیم با بازی‌های ویدئویی اکشن آموزش داده می‌شود.

 

سپس کودکان آموزش را با بازی ویدئویی اکشن یا بازی کنترلی به مدت شش هفته و دو ساعت در هفته تحت نظارت مدرسه دنبال کردند. کودکان در مدرسه توسط پزشکان آزمایشگاه تشخیص و آموزش مشاهده (UNITN) مورد آزمایش قرار گرفتند.

 

 

بهبود درازمدت در مهارت خواندن

 

مدت کوتاهی پس از پایان آموزش. دانشمندان آزمایشات را روی هر دو گروه از کودکان تکرار کردند. آنجلا پاسکوالتو می‌گوید: «ما در کودکانی که بازی ویدیویی اکشن بازی می‌کردند. در مقایسه با گروه کنترل 7 برابر بهبودی در کنترل توجه پیدا کردیم.

 

حتی قابل توجه تر. تیم تحقیقاتی پیشرفت واضحی در خواندن مشاهده کردند. نه تنها از نظر سرعت خواندن. بلکه در دقت. در حالی که هیچ پیشرفتی برای گروه کنترل مشاهده نشد. این بهبود در سواد حتی با وجود اینکه بازی ویدیویی اکشن نیازی به فعالیت خواندن ندارد. رخ می دهد.

 

آنچه در مورد این مطالعه جالب است این است که ما سه آزمون ارزیابی دیگر را در 6 ماه. 12 ماه و 18 ماه پس از آموزش انجام دادیم. آنجلا پاسکوالتو می‌گوید: «در هر موقعیت. کودکان آموزش‌دیده بهتر از گروه کنترل عمل کردند. که ثابت می‌کند این پیشرفت‌ها پایدار بوده‌اند.»

تفاوت ها

 

علاوه بر این. نمرات کودکان آموزش دیده در زبان ایتالیایی در طول زمان به طور قابل توجهی بهتر شد. که نشان دهنده بهبود با فضیلت در توانایی یادگیری است. دافنه باولی می‌گوید: «بنابراین اثرات طولانی‌مدت هستند. مطابق با بازی ویدیویی اکشن که توانایی یادگیری نحوه یادگیری را تقویت می‌کند.

در چارچوب NCCR Evolving Language و با همکاری Irene Altarelli (همکار نویسنده مقاله و محقق در LaPsyDE. دانشگاه پاریس). این بازی به زبان های آلمانی. فرانسوی و انگلیسی اقتباس خواهد شد.

هنگام خواندن. رمزگشایی بسته به زبان کم و بیش دشوار است. برای مثال ایتالیایی بسیار شفاف است – هر حرف تلفظ می شود – در حالی که زبان فرانسه و انگلیسی کاملاً مبهم هستند و در نتیجه چالش های یادگیری نسبتاً متفاوتی ایجاد می کنند. ایرنه آلتارلی می‌گوید: خواندن به زبان‌های غیرشفاف به توانایی یادگیری استثناها نیاز دارد. برای یادگیری اینکه چگونه زمینه‌های مختلف بر تلفظ تأثیر می‌گذارند و نیاز به اتکای بیشتر به حفظ کردن دارد.

 

آیا مزایای بازی‌های ویدیویی اکشن در یادگیری خواندن به محیط‌های یادگیری پیچیده مانند خواندن به زبان فرانسوی یا انگلیسی گسترش می‌یابد؟ این سوالی است که این مطالعه به پاسخگویی به آن کمک خواهد کرد.

 

علاوه بر این. بازی ویدیویی به‌طور کامل در خانه. از راه دور. و همچنین اجرای آزمون‌های خواندن و توجه. به‌منظور تکمیل دروس مدرسه. به‌جای گذراندن وقت از ساعات مدرسه در دسترس خواهد بود.

 

https://neurosciencenews.com/reading-video-game-19926/

بازی های ویدیویی و درمان اضطراب و افسردگی!

 

بازی های ویدویی و کاهش افسردگی! یک پژوهش جدید

به این مقاله امتیاز دهید