07136476172 - 09172030360 [email protected]

با توجه به مشکلات سلامت روانی که نوجوانان ، حتی زمانی که کوید 19 نیست و جهان نسبتاً آرام است، جای تعجب نیست که این بیماری همه گیر باعث افزایش عوامل استرس زا برای این گروه سنی شده باشد.

آخرین شواهد این موضوع، مطالعه جدیدی است که نشان می‌دهد در طول این همه‌گیری، 30 درصد پذیرش در بیمارستان‌های مرتبط با اختلال خوردن در میان زنان 12 تا 18 ساله افزایش یافته است.

پذیرش در بیمارستان برای  مردان نیز افزایش نیافته است.

این داده‌های تازه منتشر شده از شبکه تحقیقاتی Epic Health گزارش می‌دهد. که تشخیص‌های اختلال خوردن در افراد ۱۲ تا ۱۸ ساله به طور کلی ۲۵ درصد افزایش یافته است.

این مطالعه پس از آن آغاز شد که کارشناسانی مانند دکتر مارک نوریس ، متخصص اطفال در بیمارستان کودکان شرقی انتاریو در کانادا متخصص در زمینه سلامت نوجوانان و اختلالات خوردن، نسبت به افزایش آشکار بستری شدن نوجوانان مبتلا به اختلالات خوردن در بیمارستان در طول همه‌گیری کووید 19 ابراز نگرانی کردند.

تحقیقات چه میگویند؟

دکتر دیوید لیتل ، پزشک خانواده، و تیمش در Epic Health، که مشاهدات کارشناسان بهداشتی را در مورد داده های اهدایی که بیش از 100 میلیون بیمار را در بر می گیرد، منتشر می کند، تصمیم گرفتند نرخ پذیرش در بیمارستان را که شامل تشخیص اختلال خوردن است، تجزیه و تحلیل کنند.

سپس این گروه بررسی کردند که آیا افزایش پذیرش در بیمارستان تا حدی به دلیل افزایش کلی در تشخیص‌های جدید اختلالات خوردن است یا خیر.

لیتل و همکارانش گفتند این یافته‌ها با نگرانی‌های نوریس و سایر محققان و پزشکان در کشورهای مختلف مبنی بر اینکه احتمال بروز اختلالات خوردن، به‌ویژه در جمعیت‌های کودکان، در طول محدودیت‌های همه‌گیری کوید 19 افزایش یافته است، مطابقت دارد.

دکتر لیتل: «این بیماری همه‌گیر برای تعاملات اجتماعی افراد و روانشناسی آنها بسیار مخرب بوده است.

او افزود: «نوجوانان رنج را در اطراف خود می بینند. و البته جنبه های اجتماعی هم وجود دارد: بدون مدرسه، بدون تعامل حضوری با دوستان. این  مشکلات به طرق مختلف در رفتار نوجوانان ظاهر می شود.»

لیتل و تیمش همچنین مطالعات مربوط به اضطراب، افسردگی و خودکشی را بررسی کردند. دکتر لیتل: «در حالی که ما شاهد افزایش آنها بودیم، اما جهش بزرگی نبود.”

لیتل اضافه کرد که عوامل استرس‌زای اجتماعی در طول همه‌گیری با هر چیزی که هرکسی تجربه کرده است، متفاوت است. و خاطرنشان کرد که افزایش وزن نیز یک عامل استرس‌زای احتمالی است.

او گفت: «در دسترس بودن غذا نقش مهمی دارد. “در مدرسه شما یک استراحت ناهار می گیرید، اما با غذا احاطه نمی شوید. در خانه، شما در تمام طول شبانه روز به غذا دسترسی دارید، چه سالم و چه غیر سالم.»

آموزش برای والدین

کوچکترین دختر اوئلت در محیطی امن و دوست داشتنی بزرگ شد. او که دانش آموز و ورزشکار خوبی بود، تا سال آخر دبیرستان هیچ نشانه ای از اختلال خوردن نداشت. به اصطلاح “تغییر غذای سالم” کاتالیزور چیزی بود که در نهایت به بی اشتهایی عصبی محدود کننده تبدیل می شد.

اوئلت گفت: «او در 3 ماه زمانی که 17 سال داشت، 25 درصد از وزن خود را از دست داد. اما او پس از درمان به طور کامل بهبود یافت. و اکنون زندگی کامل و شادی دارد.

اوئلت اکنون به عنوان مربی برای سایر والدین کودکان مبتلا به اختلال خوردن فعالیت می کند. وی گفت که از افزایش این تشخیص در طول همه گیری کوید 19 تعجب نمی کند.

«کووید به علاوه قرنطینه طوفانی کامل در مورد اضطراب، پیام‌های کمبود غذا، دسترسی به غذا و همیشه در خانه بودن، فقدان ساختار، پیام‌های اجتماعی در مورد قرنطینه، زمان بیشتر برای ورزش و افسردگی ایجاد کرد. منجر به تعادل انرژی منفی و موارد دیگر می شود.

او گفت: «با این همه‌گیری، ما شاهد افزایش اضطراب بوده‌ایم. و این می‌تواند به چیزهای دیگر تبدیل شود. ” و این مفید نیست که پیام‌هایی در همه جا داشته باشید که «مراقب باش» و «مواظب باش» و «مواظب میزان خوردن خود باشید».

اوئلت گفت که مناسب است والدین مراقب چیزهایی باشند که فرزندانشان می خورند و یا نمی خورند. “بین نگرش های دهه 1950 که “این شام شماست، آن را بخور” و سبک رفتاری درباره تغذیه که جوانان در قرن بیستم دارند تفاوت وجود دارد.

باید تعادل منطقی بین این دو سبک در 150 و اکنون وجود داشته باشد. والدین باید اطمینان حاصل کنند که فرزندانشان تغذیه منظمی دارند. حرکت  بدنی دارند اما تحت اجبار برای فعالیت بدنی یا تغذیه نیستند. “ما باید فیلتر انتقادی تری در مورد آنچه جامعه فکر می کند سالم است داشته باشیم.”

رسانه های اجتماعی یک نگرانی است

لیتل گفت والدین باید از پیام های رسانه های اجتماعی که به کودکان و نوجوانان در مورد تصویر بدن و سایر موضوعات منتقل می شود، آگاهی بیشتری داشته باشند.

و والدین باید در زندگی فرزندانشان فعال بمانند.

یکی از مدیران ارشد اجرایی و مادر پنج دختر در جلسات والدین داری کودکان مبتلا به پرخوری گفت:. که دخترانش هنگام بروز رفتارهای اختلال خوردن  در همه گیری کوید 19 از یکدیگر حمایت می کنند.

او گفت: «تشویق غذا خوردن سالم و اعتماد به نفس درونی بسیار مهم است. و یک نبرد دائمی در برابر تأثیرات بیرونی است. و رسانه‌های اجتماعی بزرگترین مقصر هستند.»

او گفت: «این فرایند کل خانواده ما را از وعده‌های غذایی روزانه، غذا خوردن در بیرون از خانه و رویدادهای خانوادگی می‌گیرد.

مادر این پنج دختر اضافه کرد که در طول همه‌گیری کووید-19، هر روز برای تهیه غذایی مطابق با رژیم غذایی دخترانش و میزان غذایی که در بشقاب سرو می‌شود، مبارزه می‌کند.

او گفت: «اعتماد به نفس بزرگ‌ترین چالش من است. تلاش برای جلب زیبایی آن‌ها در بودن یک فرد اخلاقاً شایسته که به دیگران اهمیت می‌ده.د و نه فقط به خودشان، چیزی که من در نسل جوان بیشتر و بیشتر می‌بینم.» .

او افزود: “ما به اندازه کافی خوش شانس بوده ایم که هیچ یک از دختران من به مرحله ای نرسیده اند که نیاز به مداخله پزشکی یا درمان تخصصی داشته باشد.” تنها امید من این است که با محبت و حمایت خانواده زیاد از این راه دور نروند. و یاد بگیرند که از این راهی که هستند خوشحال باشند و بتوانند با احساسی که دارند صلح کنند.”

همه گیری تمام نشده است

در حالی که فعایلیت های حضوری اجتماعی  شکل گرفته است. و برخی از کودکان به مدرسه باز می گردند، لیتل گفت که مشکل به این سرعت برطرف نمی شود.

او گفت: “احتمالاً تا حدودی بهتر خواهد شد.” اما تا زمانی که ساختار اجتماعی بعد از پایان کوید 19 بصورت  کامل به جای خود بازگردد.  و تا زمانی که به طور معمول همدیگر را نبینیم و نقاب‌ها و ماسک ها از بین بروند. و واقعاً به روال‌های ثابت بازگردیم، این موضوع به حالت اولیه برنمی‌گردد.»

خلاصه:

  • محققان می گویند که اختلالات خوردن در میان نوجوانان، به ویژه دختران جوان، در کوید 19 افزایش یافته است.
  • استرس ناشی از بیماری همه گیر همراه با رسانه های اجتماعی و ماندن در خانه از جمله عوامل موثر است.
  • کارشناسان به والدین توصیه می کنند مراقب آنچه که فرزندانشان می خورند باشند و غذاهای سالم تهیه کنند.
  • کمبود مواد غذایی ناشی از احتکار و مشکلات زنجیره تامین در طول همه گیری کوید 19ممکن است  برای افرادی که دارای اختلالات خوردن هستند آسیب ببیند.
  • ما می توانیم بر پرخوری احساسی غلبه کنیم – حتی در قرنطینه.  “آگاهی، شفقت به خود و مشارکت فعال اجزای حیاتی یک برنامه اقدام برای محافظت از سلامت روانی و جسمی ما هستند.
  • پزشکان متخصص در درمان اختلالات خوردن می گویند که  افزایش شدیدی را در گزارش های مشکل از بیماران خود مشاهده کرده اند.

واحد علوم اعصاب رفتاری (اضطراب، افسردگی و سایر اختلالات خلقی-رفتاری)

انواع رایج اختلالات خوردن و علائم آنها (قسمت اول)

اختلال پاکسازی چیست؟

به این مقاله امتیاز دهید