07136476172 - 09172030360 [email protected]

دانشمندان هنوز در تلاشند بفهمند که موسیقی چگونه بر مغز ما تأثیر می گذارد. و چرا ، مانند هر هنر دیگر ، همه ما آن را متفاوت تجربه می کنیم. اما کشف های جدید در درک تأثیر فیزیکی موسیقی بر روی مغز انسان به طور مداوم انجام می شود.

مشخص شده است که موسیقی می تواند ساختار مغز را اصلاح کند ، بر طعم آبجو تأثیر بگذارد و مردان را جذاب تر کند. همچنین مشخص شد که گروه های موسیقی مختلف با انواع مختلف موسیقی به همان اندازه در بهبود حال ما مهارت دارند.

 

 

آن را دوست داشته باشم یا از آن متنفر باشم.

 

 

آیا تا به حال کسی را ملاقات کرده اید که به موسیقی اهمیت ندهد؟ کسی که می تواند کل زندگی خود را بدون اینکه هرگز به چیزی گوش دهد بگذراند؟ این افراد وجود دارند و تقریباً پنج تا هفت درصد از جمعیت کره زمین را تشکیل می دهند. دانشمندان دانشگاه مک گیل (کانادا) برای اینکه بدانند مغز کسانی که به موسیقی اهمیت نمی دهند چگونه کار می کند؟!

فعالیت مغز 45 فرد سالم در حالی که نفر دوم به موسیقی گوش می داد. به نظر می رسد که وقتی این افراد به موسیقی گوش می دهند ، هیچ ارتباطی بین منطقه مسئول پردازش صدا و مرکز پاداش  در مغز آنها ایجاد نمی شود.

در همان زمان ، سایر فعالیت های تحریک کننده ، مانند برنده شدن در بازی های شانس ، هنوز هم باعث می شوند که آنها لذت را تجربه کنند.

 

این نویسندگان توضیح می دهند ، این تحقیق به ما کمک می کند تا درک کنیم چرا مردم از موسیقی لذت می برند و همچنین ممکن است برای تحقیقات پزشکی نیز مفید باشد.

به عنوان مثال ، این می تواند به ما درک کند که علل اختلالات عصبی که احساس پاداش یا انگیزه افراد را کاهش می دهد مانند افسردگی ، بی علاقگی ، اعتیاد بی اساس و مضر چیست.

 

توسط دانشمندان دانشگاه هلسینکی (فنلاند) ، دانشگاه ارهوس (دانمارک) و دانشگاه باری (ایتالیا) انجام شده است ، ثابت کرده است که عشق به موسیقی توسط ژنتیک تعیین می شود و به عملکرد انتقال دهنده عصبی دوپامین بستگی دارد.

این به انسان کمک می کند تا لذت را پیش بینی کند ، آن را به خاطر بسپارد و با وجود ناراحتی برای آن تلاش کند. دانشمندان متذکر شدند که ، با گوش دادن به موسیقی ، شرکت کنندگان در آزمایش خود تغییراتی در گیرنده های دوپامین داشتند که باعث بهبود خلق و خوی آنها می شود.

محققان خاطرنشان کردند که این اولین مطالعه است که نشان می دهد موسیقی بر ساختار فیزیکی مغز تأثیر می گذارد.

 

 

سرگرم کننده یا غمگین ، مهم نیست.

 

 

انواع موسیقی می تواند تأثیر مثبتی بر روی مغز بگذارد. محققان از انگلستان و فنلاند این را می گویند.

گوش دادن به موسیقی غم انگیز برای مردم خوشایند است و روحیه آنها را بهبود می بخشد. علاوه بر این ، آنها احساس راحتی بیشتری می کنند ، زیرا موسیقی باعث می شود تجارب خود را تأمل کنند.

دانشمندان به پارادوکسی اشاره کرده اند: مردم تمایل دارند که پس از واکنش عاطفی نسبت به هنر غم انگیز ، اعم از موسیقی ، سینما ، نقاشی یا دیگران ، رضایت عجیبی را تجربه کنند.

 

روانشناسان ژاپنی می گویند که توضیح این پدیده به این دلیل است که مردم غم و اندوه را با احساسات عاشقانه

مرتبط می کنند. علاوه بر این ، موسیقی غمگین به عنوان تهدیدی برای ارگانیسم تلقی نمی شود ، بلکه راهی

برای تسکین تنش روانی و “تغییر” به یک منبع خارجی غم و اندوه به جای یک منبع داخلی است.

 

با این وجود ، گوش دادن به موسیقی های مفرح و سرگرم کننده ، تأثیر مثبتی بر خلاقیت و توانایی های کار تیمی فرد دارد – به اصطلاح مهارت های نرم. محققان از هلند در گروه های مختلفی از افراد حضور دارند. گروهی به موسیقی مثبت گوش دادند ، گروه دیگر – به موسیقی غمگین ، گروه دیگر به موسیقی آرام بخش و گروه آخر به موسیقی تنش زا.

یک گروه کنترل در سکوت آزمایش خود را به پایان رساندند. به نظر می رسد که بهترین نتایج – به معنای راه حل های خلاقانه و در عین حال عملی تر برای وظایف – توسط کسانی که به موسیقی مثبت گوش می دهند نشان داده شده است.

 

یک پژوهش جالب از دانشگاه کورنوال نشان داده است که گوش دادن به موسیقی هوی متال باعث می شود افراد از اجتماعی کمتری برخوردار شوند و تمایل آنها برای انجام کارهایی به سود منافع عمومی کاهش می یابد. محققان گروه های مختلفی از افراد داشتند که یک بازی انجام می دهند.

در طول بازی ، بازیکنان می توانند برای بهبود امتیاز تیم خود ، امتیازات شخصی خود را “اهدا کنند”. بعضی از تیم ها آهنگ هایی مانند “Yellow Submarine” از بیتلز ، “Walking on Sunshine” از کاترینا و موارد مشابه را گوش می دهند.

دیگران در حال گوش دادن به هوی متال و ژانرهای مشابه هستند. در پایان ، بازیکنان دسته اول بیشتر از کسانی که به موسیقی تاریک و گوش می دادند مشتاق به اشتراک گذاشتن امتیازات خود بودند.

 

منبع :http://news.itmo.ru

4 پیشنهاد برای اینکه از موسیقی کمک بگیریم برای بهبود حال خودمان

 

تأثیر موسیقی موزارت بر بهبود صرع

به این مقاله امتیاز دهید