07136476172 - 09172030360 [email protected]

هر کدام از ما ممکن است موسیقی خاصی را دوست داشته باشیم و شاید این را ندانیم که پخش موسیقی می تواند حتی انتخاب های ما را تحت تاثیر قرار دهد.

 

 

 هدف از گوش دادن به موسیقی نیز در حالات احساسی افراد تأثیر دارد.

 

دانشمندان اسکن مغزی را روی افراد مورد آزمایش انجام دادند در حالی که آنها به موسیقی غمگین ، تهاجمی و “تاریک” گوش می دادند. اکثر شرکت کنندگان مرد در پرسشنامه های خود متذکر شده اند که برای بیان احساسات منفی خود به چنین موسیقی گوش می دهند ، در حالی که اکثر شرکت کنندگان زن تمایل به انجام این کار دارند تا خود را از همین احساسات رها کنند.

نتایج اسکن MRI نشان داد که ، برای اکثر زنان ، فعالیت در ناحیه مغز آنها که مسئول کنترل عاطفی است افزایش می یابد ، در حالی که عکس این مورد در مغز اکثر شرکت کنندگان مرد اتفاق می افتد. و ممکن است با افسردگی در ارتباط باشد.

 

موسیقی به عنوان مسکن

 

گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود می تواند درد را کاهش دهد. محققان بر روی بیمارانی که تحت عمل جراحی ستون فقرات قرار گرفته اند، آزمایش انجام دادند. از شرکت کنندگان خواسته شد تا سطح درد خود را در یک مقیاس ارزیابی کنند.

کسانی که تحت موسیقی درمانی قرار گرفته اند درد کمتری نسبت به سایرین احساس می کنند.

 

 

 

صدای بلند برای تجارت بهتر است.

 

چه کسی فکر کرده است که موسیقی بلند باعث می شود مردم در مدت زمان کمتری الکل بیشتری بنوشند؟

 

برای اثبات این موضوع ، گروهی از دانشمندان فرانسوی با اجازه از صاحبان بار ، حجم موسیقی را که در محل پخش می شود آزمایش کردند و مشتریان را مشاهده کردند: با چه سرعتی می نوشیدن؟ چقدر سفارش می دهند؟ فعالیت 40 مرد 18 تا 25 ساله پیگیری شد.

محققان اظهار داشتند که تغییر در سرعت و مقدار الکل مصرف شده  ناشی از حجم موسیقی است ، زیرا صداهای بلندتر آنها را بیشتر هیجان زده و مایل به خوردن و نوشیدن می کند. علاوه بر این ، صدای زیاد مانع از این می شود که مشتریان با یکدیگر مکالمه کنند.

 

موسیقی همچنین می تواند طعم آبجو را بهتر کند! توسط شرکت Beer Project بروکسل و با همکاری گروه بریتانیایی Editors انجام شد. بیش از 300 شرکت کننده طعم همان مارک آبجو را چشیدند ، اما یک گروه از این برند بی اطلاع بودند و به موسیقی گوش نمی دادند.

گروهی مارک را می شناختند و گروه سوم این مارک را می شناختند و همچنین به موسیقی گوش می دادند. این نظرسنجی نشان داد که گروه سوم بیشترین لذت را از این موضوع دارند و نشان می دهد که طعم و مزه به صدا بستگی دارد. محققان همچنین قصد دارند با استفاده از نتایج آنها دریابند که آیا موسیقی می تواند باعث ایجاد انگیزه در افراد شود ، مثلاً از غذاهای سالم استفاده کنند.

 

 

جذابیت و موسیقی

 

چارلز داروین خود متذکر شد که یکی از دلایل احتمالی این که موسیقی همیشه بخشی از فرهنگ بشر بوده است این است که ادامه طبیعی تماس های جفت گیری حیوانات است و ببینید اگر زنان و مردان کمی قبل از آن موسیقی گوش داده اند ، جذابیت بیشتری برای یکدیگر پیدا می کنند یا خیر.

 

این آزمایش شامل گروه های زن و مرد بود که از برخی از آنها خواسته شد قبل از آزمایش موسیقی گوش دهند در حالی که دیگران این کار را نکردند. سپس به همه آنها تصاویر افراد با جنس مخالف نشان داده شد و از آنها پرسیدند که آیا آن شخص را جذاب می دانند یا نه و آیا می خواهند با آنها قرار ملاقات بگذارند.

برای مردان ، دفعات پاسخ های مثبت ثابت بود ، خواه آنها از قبل به موسیقی گوش داده باشند یا نه. در همین حال ، زنان تفاوت فاحشی را در نتایج نشان دادند. کسانی که قبل از آزمایش به موسیقی گوش می دادند احتمالاً پاسخ مثبت می دادند و چهره های مردانه بیشتری را جذاب می دانستند.

 

بنابراین ، محققان پیشنهاد کرده اند که برای زنان ، توانایی های موسیقی و خلاقیت عمومی ممکن است به عنوان جبران جزئی کمبودهای ظاهری و آمادگی جسمانی تلقی شود.

 

نهایتا

 

موسیقی جزء جدایی ناپذیر زندگی خیلی از ما انسان هاست. فرقی نمی کند چه نوع باشد، موسیقی می تواند آرامش بخش باشد یا حتی خاطره ای را در یاد ما زنده کند و مغز ما را به حرکت وادارد.

 

منبع:http://news.itmo.ru

به این مقاله امتیاز دهید