07136476172 - 09172030360 [email protected]

واقعیت مجازی فراگیر که بر آموزش مواجهه با خشم تمرکز دارد ممکن است به عنوان درمانی برای مدیریت خشم تأثیر مثبتی داشته باشد. واقعیت مجازی ممکن است یک استراتژی موثر برای کنترل خشم در افراد پرخاشگر باشد.

 

بر اساس مطالعه جدیدی که در مجله معتبر CyberPsychology, Behavior, and Social Networking منتشر شده است، یک برنامه آموزشی جامع کنترل خشم در واقعیت مجازی می تواند سطح خشم تحریک شده را کاهش دهد.

 

جائه جین کیم، MD، PhD، از دانشگاه یونسی، جمهوری سئول کره، و نویسندگان همکار، 60 شرکت‌کننده مرد جوان را به دو گروه تقسیم کردند: گروه‌های پرخاشگری زیاد و کم. آنها افراد را در معرض آموزش مواجهه با خشم و آموزش ذهن آگاهی مبتنی بر واقعیت مجازی قرار دادند.

 

یک مطالعه

 

آموزش مواجهه با خشم شامل محیط های مجازی بود که برای برانگیختن خشم و همچنین راهنمایی تصویری آواتار برای تسهیل کنترل خشم طراحی شده بود. در برنامه آموزش ذهن آگاهی، شرکت کننده درگیر تنفس هدایت شده مبتنی بر ذهن آگاهی و مراقبه آرامش بود.

محققین نتیجه گرفتند که در آموزش مواجهه با خشم، بیان مدیریت شده سطح خشم ناشی از ابراز خشم را در هر دو گروه پرخاشگر و کم پرخاشگر کاهش می دهد. در آموزش ذهن آگاهی، مدیتیشن سطح راحتی را در هر دو گروه نیز افزایش داد.

 

«مطالعات قبلی نشان داده است که واقعیت مجازی ابزار مفیدی برای آموزش، بهبود نتایج و کاهش هزینه‌ها است. این مطالعه با نشان دادن ارزش آموزش واقعیت مجازی، حتی زمانی که برای یک مداخله کوتاه استفاده می‌شود، به ادبیات اضافه می‌کند.» ،

 

واقعیت مجازی

 

عصر کنونی واقعیت مجازی در سال 2010 آغاز شد، زمانی که نوجوان آمریکایی پالمر لاکی اولین نمونه اولیه هدست واقعیت مجازی را ساخت که به Oculus Rift تبدیل شد. دو سال بعد، او یک کمپین سرمایه گذاری جمعی 250000 دلاری Kickstarter را برای تجاری سازی آن راه اندازی کرد – و بعد از آن، 2.4 میلیون دلار تعهد کرد، علاقه صنعت فناوری به VR دوباره متولد شد. دو سال پس از آن، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک، Rift را آنقدر پسندید که شرکت را به قیمت 2 میلیارد دلار خرید.

 

از آن زمان رقبای متعددی ظهور کرده‌اند، از HTC Vive و PlayStation VR سونی گرفته تا هدست‌های مجهز به گوشی‌های هوشمند مانند Gear VR سامسونگ و Google Cardboard. در همین حال، صدها توسعه‌دهنده در حال ساخت بازی‌ها و اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی هستند، فیلم‌سازان در حال بررسی پتانسیل‌های مستند و انیمیشن هستند، و فیس‌بوک و یوتیوب با ویدیوهای 360 درجه به سرعت بالا رفته‌اند.

درد خون گیری را کم کنیم با واقعیت مجازی !

اما اگر با واقعیت مجازی تازه کار هستید، از کجا باید شروع کنید؟ در غیاب یک استاد گذرا با مشخصات جادویی، در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد سخت افزار، برنامه ها و بازی ها بدانید.

 

اصول اولیه

 

مهمترین قطعه یک کیت واقعیت مجازی هدست است، وسیله ای مانند یک عینک ضخیم که روی چشم شما می رود. هدست‌های گران‌تر و باکیفیت‌تر برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها باید به رایانه متصل شوند، در حالی که برخی از هدست‌های ارزان‌تر از تلفن همراه متصل به جلوی هدست استفاده می‌کنند.

همه هدست ها باید در کنار یک جفت هدفون با کیفیت خوب استفاده شوند، و لوازم جانبی اختیاری دیگری از کنترل دستی گرفته تا تردمیل وجود دارد که همگی برای بهبود تجربه شبیه سازی شده شما از حضور در دنیایی دیگر طراحی شده اند. کنترل‌کننده‌های دستی حرکات دنیای واقعی شما را به هر بازی یا برنامه‌ای که استفاده می‌کنید ترجمه می‌کنند، اگرچه می‌توان از جوی‌پدهای استاندارد بازی نیز استفاده کرد.

 

دستگاه‌های واقعیت مجازی، فروشگاه‌های اپلیکیشن مخصوص به خود را دارند، مشابه فروشگاه‌های اپلیکیشن گوشی‌های هوشمند، که در آن‌ها می‌توانید بازی‌ها و برنامه‌ها را مرور و دانلود کنید. برخی از این فروشگاه ها با استفاده از خود دستگاه قابل دسترسی هستند، در حالی که برخی دیگر – به عنوان مثال، بخش VR فروشگاه بازی های دیجیتال Steam – می توانند در رایانه شما مرور شوند.

 

Oculus Rift

 

چهار سال پس از اولین کمپین تامین مالی جمعی، اولین نسخه تجاری Oculus Rift که در اوایل سال 2016 راه اندازی شد، ابتدا از وب سایت Oculus VR فروخته شد و به تدریج راه خود را به خرده فروشان در سراسر جهان باز کرد.

 

تا به حال برای استفاده از Oculus Rift به یک کامپیوتر قدرتمند نیاز داشتید. حداقل مشخصات یک رایانه شخصی Oculus Ready در وب‌سایت رسمی موجود است و Dell، HP، Alienware و Asus همگی دستگاه‌های VR-ready را ارائه می‌کنند. Oculus VR همچنین باندل هایی از Rift را با رایانه شخصی مانند بسته 2050 دلاری Alienware عرضه کرده است.

 

با این اوصاف، Oculus به تازگی اعلام کرده است که به لطف برخی از فناوری‌هایی که به آن “spacewarp ناهمزمان” لقب داده است، Rift اکنون با رایانه‌های شخصی با قیمتی کمتر از 500 دلار کار می‌کند.

 

Oculus در حال گسترش سخت افزار خود است و در ماه دسامبر Oculus یک کنترلر Oculus Touch را راه اندازی می کند که حرکات دست شما را به محیط مجازی ترجمه می کند. با 199 دلار، ارزان نیست

HTC Vive

 

HTC Vive یک مشارکت بین شرکت فناوری تایوانی HTC و شرکت بازی سازی Valve است. Valve یک دسته VR اختصاصی را به فروشگاه بازی های دیجیتال Steam موجود خود اضافه کرد، در حالی که HTC به تازگی سایت Viveport خود را برای برنامه های غیر بازی راه اندازی کرده است.

 

Vive رقیب مستقیم Oculus Rift است، اگرچه چندین بازی و برنامه برای هر دو دستگاه موجود است. مانند Rift، برای اجرای نرم‌افزار خود به رایانه شخصی نیاز دارد و HTC با تهیه فهرستی از رایانه‌های Vive Ready از جمله شرکای Alienware، HP و MSI به خریداران کمک می‌کند تا کیت مناسب را دریافت کنند.

 

Vive دارای برخی ویژگی‌های منحصربه‌فرد از جمله دوربین جلویی است که در برخی از اپلیکیشن‌ها می‌تواند دنیای واقعی را وارد محیط‌های مجازی شما کند. بر خلاف Rift که تا حدودی قیمت بالاتر را توضیح می دهد، دو کنترلر حرکتی دستی نیز در جعبه دریافت می کنید.

 

Vive همچنین دارای یک ایستگاه پایه است که حرکات شما را ردیابی می کند، بنابراین در محدوده های نسبتاً تنگ می توانید در فضای VR خود قدم بزنید. این به معنای یک فرآیند راه‌اندازی طولانی‌تر است، قابل مقایسه با راه‌اندازی صحیح یک سیستم صوتی خانگی پیشرفته به‌جای قرار دادن استریو در قفسه – اما از آنجایی که برنامه‌ها و بازی‌های بیشتری از این گزینه استفاده می‌کنند، می‌تواند ثابت شود که ویژگی قاتل Vive است.

 

https://neurosciencenews.com/virtual-reality-anger-management-20590/

https://www.theguardian.com/technology/2016/nov/10/virtual-reality-guide-headsets-apps-games-vr

واقعیت مجازی، ایجاد فضایی امن برای رویارویی با ترس های شما

به این مقاله امتیاز دهید