07136476172 - 09172030360 [email protected]

 

طبق تحقیقات دانشگاه جورجیا، به نظر می رسد اکنون زوال عقل و سایر اختلالات شناختی از عوامل خطر ابتلا به ویروس کرونا COVID-19 از نوع شدید هستند. این یافته ها نیاز به مراقبت ویژه از جمعیتی که خود دارای این شرایط هستند، در طی همه گیری، برجسته می کند.

 

در یک مطالعه، محققان داده های تقریباً 1000 بیماری و دو ژن خاص را برای مقایسه مشخصات سلامتی بیماران مبتلا به ویروس کرونا COVID-19 با کسانی که آزمایش آن ها منفی شده است، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند و به دنبال نقاط مشترک در این بیماران COVID-19 بودند.

این مطالعه که به صورت آنلاین در مجله Brain، Behavior and Immunity منتشر شده است، با تکیه بر داده های UK Biobank، یک مطالعه طولانی مدت بر روی بیش از 500000 شرکت کننده در بررسی سهم زمینه ژنتیکی و قرار گرفتن در معرض محیط، در توسعه بیماری است.

نویسنده ارشد این مطالعه اذعان داشت: “ما رویکردی بدون فرضیه در پیش گرفتیم و از نظر آماری مهمترین آنها، یعنی اختلالات شناختی و دیابت نوع 2 را بررسی کردیم.”

“در حال حاضر، ما مکانیسم ارتباط این بیماری ها را نمی دانیم، فقط می دانیم بیشتر، این موارد در بیماران کرونایی COVID-19 وجود دارند.”

 

با تجزیه و تحلیل عوامل ژنتیکی که برخی از افراد را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به ویروس کرونا COVID-19 شدید قرار می دهد، این گروه بر روی دو ژن متمرکز شدند: ACE2 و TPMPRSS2، شناخته شده برای ورود ویروس به سلولهای انسانی که بسیار مهم هستند.

“در ژن TMPRSS2 متوجه شدیم که یک تغییر ژنتیکی خاص، بیشتر در بیمار کرونا COVID-19 مشاهده می شود”. اگرچه این کشف در آن زمان جدید بود، این تیم می داند اکنون اطلاعات بیشتری در مورد عوامل ژنتیکی میزبان وجود دارد.”

تیم تحقیقاتی همچنین دریافت که تغییرات در ژن های مرتبط با عفونت کرونا SARS-CoV-2 ممکن است با کرونای COVID-19 شدید همراه باشد که نیاز به بستری دارد.

با اشاره به سرعت فوق العاده تحقیقات در سراسر جهان در هنگام شیوع بیماری در حالی که دانشمندان روی SARS CoV 2 کار می کنند: محققان توضیح دادند: “ما در حال درک این هستیم که این تغییرات ژنتیکی چه تغییری ایجاد می کنند.”

“با کار بر روی یک بیماری، تمام رشته ها همزمان در سراسر جهان با هم متحد می شوند. این واقعاً قدرت علم را به نمایش می گذارد.”

“کاری که گروه من انجام می دهد واقعاً فقط تجزیه و تحلیل داده ها، داده کاوی در مقیاس وسیع است، اما از تولید واکسن تا مطالعات روی بیماران، دانشمندان از جنبه های مختلف به این بیماری حمله می کنند و این امر ما را در مبارزه با ویروس کرونا COVID-19 خیلی سریع پیش می برد.”

 

برای اطلاعات بیشتر به مؤسسه سلامت مغز دانا مراجعه کنید.

 

منبع:

Jingqi Zhou et al, Cognitive disorders associated with hospitalization of COVID-19: Results from an observational cohort study, Brain, Behavior, and Immunity (2020). DOI: 10.1016/j.bbi.2020.10.019

 

به این مقاله امتیاز دهید