07136476172 - 09172030360 [email protected]
محققان دانشگاه اموری شواهد جدیدی در مورد اینکه چگونه التهاب می تواند سطح انگیزه ی فرد را تحت تأثیر قرار دهد، یافته اند. این  ممکن است کمک کند تا راهکارهایی برای  درمان برخی از موارد افسردگی بوجود آید.
محققان در حال بررسی دقیق تر شواهدی هستند که به طور مستقیم باعث التهاب همراه با فقدان انگیزه می شوند.

ایده ای که افسردگی و یا علائم افسردگی مرتبط با التهاب است، جدید نیست.

به عنوان مثال، مطالعه ای در سال 2017 که نشانگرهای پاسخ ایمنی در مغز 14 مرد مبتلا به افسردگی متوسط ​​و شدید بود، نشان داد افرادی که افکار خودکشی دارند علائم واضح التهاب مغزی را نشان می دهند.

 

تحقیقات جدید انجام شده توسط محققان دانشگاه Emory در آتلانتا، در حال حاضر این ایده را ارائه می دهد که التهاب  در بدن ممکن است منجر به فقدان انگیزه با کاهش دوپامین  و انتقال دهنده های عصبی شود که نقش مهمی مدار پاداش مغز داردند .

در  مطالعه ای که در مجله Trends in Sciences به چاپ رسید ، محققان معتقدند که مکانیزم های التهابی موجب جلوگیری از آزاد شدن دوپامین می شود واین  به عنوان راهی برای صرفه جویی  انرژی و تمرکز بر بهبود زخم یا التهاب می باشد .

هنگامی که بدن شما در معرض عفونت قرار می گیرد، مغز شما نیاز به یک مکانیسم دارد تا با اتهاب مبارزه کند، بنابراین از انرژی بیش از حد برای کار های دیگر استفاده نمی کند.”

Michael Treadway، Ph.D.

Treadway می گوید: “در حال حاضر شواهد قوی وجود دارد که نشان می دهد سیستم ایمنی بدن سیستم دپامین را مختل می کند تا به مغز اجازه دهد این کالیبراسیون را انجام دهد.” پروفسور تدرایو، استاد دانشکده روانشناسی در اموری.

 

تئوری با مفاهیم بالینی

در این مقاله، محققان شواهد نشان می دهند که ارتباط مستقیمی بین التهاب و فقدان انگیزه وجود دارد.

 

با استفاده از این روش جدید، محققان همچنین امیدوارند متوجه شوند که چگونه التهاب می تواند بر سلامت روانی افراد، مانند افسردگی و اسکیزوفرنیا تاثیر بگذارد.

این تحقیق براساس مطالعات قبلی انجام شده است که نشان می دهد برخی از مولکول های پروتئین التهابی (سیتوکین ها) می توانند بر عملکرد سیستم دوپامین و عملکرد مغز تأثیر بگذارند.

در حال حاضر محققان توضیح می دهند که بسیاری از افراد ممکن است به علت پیری، استرس ، شرایط متابولیسم یا عادات شیوه زندگی ناسالم، التهاب مزمن داشته باشند. این عوامل ممکن است نشانه های خود را در مکانیزم انطباق که مغز را قادر به صرفه جویی در انرژی به منظور هدف قرار دادن  التهاب، میکند باشد.

“اگر نظریه ما [در ارتباط بین التهاب و اختلال انگیزشی] صحیح باشد، می تواند تأثیر زیادی در درمان موارد افسردگی و سایر اختلالات رفتاری که ممکن است توسط التهاب ایجاد شود، بگذارد”. دکتر اندرو میلر .

با این حال، “Treadway روشن می کند که” ما پیشنهاد نمی دهیم که التهاب باعث اختلالات روانی شود. “ “ایده این است که یک زیرمجموعه از افراد مبتلا به این اختلالات ممکن است حساسیت خاصی به اثرات سیستم ایمنی داشته باشد و این حساسیت می تواند به اختلالات انگیزشیمنجر شود.”

در حال حاضر تیم تحقیقاتی در حال کار بر روی یک کارآزمایی بالینی در مورد افسردگی است، به دنبال تایید نظریه است که آنها در مقاله خود پیشنهاد کرده اند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد سلامت مغز اینجا را کلیک کنید.

به این مقاله امتیاز دهید