07136476172 - 09172030360 [email protected]

گاهی در شرایط مختلف، گریه می کنیم، به خاطر درد، رنج یا حتی غم غربت! اینکه آیا گریه کردن خوب است یا نه، به گفته محققان ، زنان آمریکایی به طور متوسط ​​هر ماه 3.5 بار گریه می کنند ، در حالی که مردان آمریکایی هر ماه 1.9 بار گریه می کنند. این ارقام ممکن است برخی از ما را غافلگیر کنند ، به خصوص که جامعه ما اغلب به گریه – به ویژه توسط مردان – به عنوان نشانه ای از ضعف و عدم استقامت عاطفی نگاه کرده است.

 

گریه یک عمل معمولی انسان است و می تواند توسط احساسات مختلف ایجاد شود. اما چرا انسان گریه می کند؟

 

محققان دریافتند گریه می تواند هم برای بدن و هم برای ذهن شما مفید باشد و این فواید از بدو تولد با اولین گریه نوزاد شروع می شود. به خواندن ادامه دهید تا با فواید گریه برای سلامتی بیشتر آشنا شوید.

 

  1. بدن را سم زدایی می کند.

 

سه نوع اشک مختلف وجود دارد:

 

  •      اشک رفلکس
  •      اشکهای مداوم
  •      اشک های احساسی

 

رفلکس مواد زائد مانند دود و گرد و غبار را از چشمان شما پاک می کند. اشکهای مداوم چشمان شما را چرب کرده و از آنها در برابر عفونت محافظت می کند. اشک های احساسی ممکن است فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. در حالی که اشکهای مداوم حاوی 98 درصد آب هستند ، اشکهای احساسی حاوی هورمونهای استرس و سایر سموم هستند. محققان این نظریه را مطرح کرده اند که گریه این موارد را از سیستم شما خارج می کند ، اگرچه تحقیقات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

  1. به آرامش خود کمک می کند

 

گریه ممکن است یکی از بهترین مکانیسم های شما برای تسکین خود باشد. محققان معتقدند گریه سیستم عصبی پاراسمپاتیک (PNS) را فعال می کند. PNS به بدن شما کمک می کند تا استراحت کرده و هضم صورت گیرد. اما مزایای آن فوری نیست. ممکن است چندین دقیقه اشک ریختن طول بکشد تا احساس آرامش بخش ایجاد شود.

  1. درد را خاموش می کند.

 

گریه برای مدت زمان طولانی باعث آزاد شدن اکسی توسین و مواد مخدر درون زا می شود که در غیر این صورت به نام اندورفین شناخته می شود. این مواد شیمیایی خوب می تواند به کاهش درد جسمی و روحی کمک کند. هنگامی که اندورفین آزاد می شود ، بدن شما ممکن است تا حدودی دچار بی حسی شود. اکسی توسین می تواند به شما احساس آرامش یا رفاه بدهد. این یک مثال دیگر است که چگونه گریه یک عمل آرامش بخش است.

  1. روحیه را بهبود می بخشد.

 

در کنار کمک به شما در کاهش درد ، گریه ، حتی ممکن است منبع اعتماد روحیه شما را بالا ببرد. وقتی گریه می کنید ، بسیاری از هوای خنک را سریع تنفس می کنید. تنفس در هوای خنک تر می تواند به تنظیم و حتی کاهش دمای مغز شما کمک کند. مغز خنک برای بدن و ذهن شما لذت بخش تر از مغز گرم است. در نتیجه ، خلق و خوی شما ممکن است پس از یک قسمت گریه بهبود یابد

 

  1. حمایت

 

اگر احساس افسردگی می کنید ، گریه راهی است تا به اطرافیان خود بفهمانید که به حمایت نیاز دارید. این به عنوان یک منبع معتبر بین فردی شناخته می شود. از زمانی که شما بچه بودید ، گریه یک رفتار وابستگی بود. عملکرد آن از بسیاری جهات به دست آوردن راحتی و مراقبت از دیگران است. به عبارت دیگر ، هنگامی که شرایط سخت می شود ، به ایجاد شبکه پشتیبانی اجتماعی کمک می کند.

  1. به شما در بهبودی از اندوه کمک می کند

 

عزاداری یک فرایند است. این شامل دوره های غم ، بی حسی ، احساس گناه و عصبانیت است. گریه در دوره های عزاداری بسیار مهم است. حتی ممکن است به منبع معتبر کمک کند که از دست دادن یکی از عزیزان خود را پردازش کرده و بپذیرید.

 

هرکس به طرق مختلف مراحل سوگواری را طی می کند. اگر متوجه شدید که گریه شما شدید است یا در زندگی روزمره شما تداخل ایجاد می کند ، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

 

  1. تعادل احساسی را بازیابی می کند.

 

گریه فقط در پاسخ به چیزی غم انگیز اتفاق نمی افتد. گاهی اوقات ممکن است وقتی بسیار خوشحال ، ترسیده یا تحت فشار هستید گریه کنید. محققان دانشگاه ییل معتقدند گریه به این روش ممکن است به بازگرداندن تعادل احساسی کمک کند. وقتی از چیزی فوق العاده خوشحال هستید یا می ترسید و گریه می کنید ، ممکن است بدن شما بتواند از چنین احساسی قوی رهایی یابد.

  1. به تنفس نوزاد کمک می کند

اولین گریه نوزاد از رحم ، گریه بسیار مهمی است. نوزادان اکسیژن خود را در داخل رحم از طریق بند ناف دریافت می کنند. هنگامی که نوزاد به دنیا می آید ، باید تنفس خود را شروع کند. اولین فریاد آن چیزی است که به ریه های کودک کمک می کند تا با زندگی در دنیای خارج سازگار شوند.

 

گریه همچنین به نوزادان کمک می کند تا مایعات اضافی در ریه ها ، بینی و دهان را از بدن خارج کنند

 

  1. به خواب نوزاد کمک می کند

 

گریه کردن همچنین ممکن است به نوزادان برای خواب بهتر در شب کمک کند. در یک مطالعه کوچک در مورد خواب نوزادان ، 43 شرکت کننده ، که به گریه کنترل شده نیز معروف است ، برای خواباندن نوزادان خود استفاده کردند. با گریه کنترل شده ، نوزادان به مدت چند دقیقه قبل از مداخله والدین خود گریه می کردند. گریه باعث افزایش طول خواب و کاهش تعداد دفعات بیدار شدن نوزادان در طول شب می شود. یک سال بعد ، گریه به نظر نمی رسد استرس را در نوزادان افزایش دهد یا بر پیوند والدین و فرزندان تأثیر منفی بگذارد.

 

چه زمانی باید به دنبال کمک باشید؟

گریه در پاسخ به چیزی که شما را خوشحال یا ناراحت می کند طبیعی و سالم است. در صورت احساس نیاز به رها کردن از ریختن اشک خودداری نکنید. با این وجود گریه زیاد، چیزی است که باید در مورد آن با پزشک خود صحبت کنید. اگر گریه باعث اختلال در فعالیتهای روزمره شما شود ، ممکن است نشانه افسردگی باشد!

 

علائم دیگر افسردگی عبارتند از:

 

  •      احساس غم یا ناامیدی
  •      احساس تحریک پذیری یا سرخوردگی
  •      تغییر در اشتها ، یا کاهش یا افزایش وزن
  •      کمبود انرژی
  •      مشکل در خوابیدن یا خوابیدن زیاد
  •      دردها یا دردهای بی دلیل
  •      افکار مرگ یا خودکشی

 

چقدر باید گریه کنی؟

 

محققان دانشگاه تیلبورگ گریه را زیر میکروسکوپ قرار دادند. نتایج آنها  به طور متوسط زنان آمریکایی 3.5 بار در ماه گریه می کنند در حالی که مردان آمریکایی حدود 1.9 بار در هر ماه گریه می کنند. میانگین ها به تفکیک کشورها بسیار متفاوت است. میانگین در آمریکا در بالاترین سطح طیف قرار دارد. به عنوان مثال ، زنان در چین فقط 1.4 بار در ماه گریه می کنند. گفته می شود مردان در بلغارستان فقط 0.3 بار در ماه گریه می کنند.

 

 

چرا گاهی گریه ی ما بند نمی آید؟ قسمت اول

 

چرا گاهی گریه ی ما بند نمی آید؟ قسمت دوم

 

به این مقاله امتیاز دهید