07136476172 - 09172030360 [email protected]

محققان اشتراک گذاری عکس در رسانه های اجتماعی را با افزایش خطر افسردگی مرتبط می دانند. علائم افسردگی که نیاز به درمان داشتند تا موج سوم همه گیری کووید در افرادی که به طور معمول عکس ها را از طریق رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذاشتند. بیش از دو برابر شد.

 

منبع: دانشگاه Eötvös Loránd

 

بر اساس مطالعه اخیر منتشر شده در International Journal of Interdisciplinary Social and Community Studies . میزان علائم افسردگی گزارش شده که احتمالاً نیاز به درمان دارند در موج سوم همه گیری کووید-19 در میان افرادی که اغلب تصاویر یا ویدیوهای خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. بیش از دو برابر شده است.

استفاده از رسانه اجتماعی

 

استفاده از رسانه های اجتماعی. عادات خودبازنمایی و وضعیت سلامت روان با استفاده از پرسشنامه سه مرحله ای آنلاین مورد ارزیابی قرار گرفت. این پرسشنامه همیشه حاوی 20 سوال در یک دوره جمع آوری داده های جداگانه در طول هر موج همه گیر بود. بین 22 آوریل 2020 و 4 آوریل 2021. زمانی که اقدامات محدود کننده در مجارستان اعمال می شد.

 

با توجه به نتایج. زمان صرف شده در رسانه های اجتماعی و تمایل به اشتراک گذاری محتوای خودنماینده هر دو در طول موج های همه گیر افزایش یافته و با خطر بالاتر و رو به رشد اختلال افسردگی اساسی در میان فعال ترین اشتراک کنندگان مرتبط است.

روند اندازه گیری شده در طول موج اول و دوم در موج سوم بیشتر شد. نتایج قبلی نشان داده است که استفاده از رسانه‌های اجتماعی و تمایل به انتشار عکس‌ها و ویدیوهای خودنماینده نسبت به دوره قبل از همه‌گیری افزایش چشمگیری داشته است.

 

اشتراک گذاری

 

برای کسانی که حداقل یک بار در روز در طول موج اول در مسنجر. پلتفرمی که تعداد اشتراک‌گذاری چنین محتوایی بیشترین افزایش را داشت. تصاویر و ویدیوهایی از خود یا روابط نزدیکشان ارسال می‌کردند. نسبت افراد در معرض خطر افسردگی ۱۹ درصد بود. این در حالی است که در کل نمونه 16 درصد بود.

 

در طول موج دوم. افزایش قابل توجهی از قبل مشاهده شد. با دو پنجم از اشتراک‌گذاران روزانه علائم اختلال افسردگی اساسی در مقایسه با یک چهارم همه شرکت‌کنندگان.

 

الکساندرا والریا ساندور. دکترای تخصصی کارشناس ارتباطات و رسانه. . گفت: در طول موج سوم. 45 درصد از اشتراک‌گذاران روزانه. علائم اختلال افسردگی را گزارش کردند. در مقایسه با 27 درصد کل نمونه.

پرسشنامه

 

پرسشنامه مجارستانی عادات استفاده از رسانه های اجتماعی پاسخ دهندگان و تمایل آنها به ارائه خود را اندازه گیری کرد. به عنوان مثال. در مسنجر. تقریباً 18 درصد از شرکت‌کنندگان در طول موج اول همه‌گیری. چندین بار در روز تصاویر یا ویدیوهای خودنماینده را به اشتراک می‌گذاشتند. در حالی که این رقم در دوران پیش از همه‌گیری تنها 8 درصد بود. جالب توجه است که تمایل به اشتراک گذاری محتوای خودنماینده بین دو موج اول به نصف کاهش یافت و سپس دوباره افزایش یافت.

 

در میان پاسخ‌دهندگان. نسبت سلفی‌ها و پرتره‌ها با هم در همه پلت‌فرم‌های مورد بررسی بالاترین میزان بود. اما عکس‌ها و ویدیوهای خودنماینده گرفته شده در سفرها (که خودشان یا روابط نزدیکشان را به تصویر می‌کشند. از جمله حیوانات خانگی‌شان) نیز رایج بود.

 

در مورد واکنش‌ها به چنین مطالبی. رایج‌ترین پاسخ در طول موج اول و پس از آن این بود که مقدار آنها «تغییر نکرد» یا «تا حدودی افزایش یافت».

 

با این حال. بعداً. در طول موج دوم و سوم. پاسخ‌های «تا حدودی افزایش یافته» و «بسیار افزایش یافته» رایج‌ترین پاسخ‌ها بودند. افراد بیشتری گزارش دادند که در ابتدای همه‌گیری واکنش‌های بیشتری نسبت به دریافت بیشتر نشان دادند.

 

چه نوع عکسی

 

این پرسشنامه شامل سوالات باز در مورد استفاده از رسانه های اجتماعی در طول همه گیری بود. یکی از پاسخ دهندگان گفت که در طول موج سوم او به طور متوسط یک ساعت و نیم در حال ویرایش تصاویر خود – عمدتاً سلفی ها – بوده است. در حالی که یکی دیگر گفت که آنها “کار بهتری برای انجام دادن” در طول محدودیت های مرتبط با کووید ندارند.

یکی از شرکت‌کنندگان اذعان کرد که دیگران زمان بیشتری را در رسانه‌های اجتماعی می‌گذرانند. در حالی که چندین نفر تاکید کردند که مردم “بیشتر و بیشتر پست می‌گذارند” و شخصی اظهار داشت که تحت اقدامات محدودکننده. تنها “رسانه‌های اجتماعی افراد را با دنیای خارج مرتبط می‌کند.

 

این نظرسنجی آنلاین شامل پرسشنامه سلامت بیمار-2 (PHQ-2) برای ارزیابی وضعیت سلامت روان پاسخ دهندگان بود. که در آن آنها در مقیاس چهار درجه ای به میزان کاهش علاقه و لذت آنها در طول فعالیت ها و تعداد دفعات آنها پاسخ دادند. در دو هفته گذشته احساس غم. افسردگی یا ناامیدی داشته است.

 

این واقعیت که بیش از یک چهارم کل نمونه و تقریباً نیمی از کسانی که حداقل روزانه محتوای خود را به اشتراک می گذارند. علائم افسردگی را در طول موج سوم همه گیر گزارش کرده اند. نشان می دهد که درمان تأثیر منفی همه گیری و بیماری همه گیر ارزشمند است. اقدامات محدودکننده ای که برای سلامت روان به عنوان یک موضوع بهداشت عمومی اولویت دارد ضروری شده است.

 

علاوه بر این. جلب توجه به اهمیت استفاده آگاهانه از رسانه‌های اجتماعی مفید خواهد بود.

 

مطالعه حاضر به طور قابل توجهی به شواهد فزاینده ای در مورد اثرات روانی-اجتماعی همه گیر COVID-19 و تعامل آن با سایر پدیده های جهانی مانند گسترش استفاده از رسانه های اجتماعی و تغییر الگوهای بازنمایی خود کمک می کند.

 

https://neurosciencenews.com/photo-sharing-depression-20184/

 

تبلیغ در فضای مجازی و سیاسی و تشخیص درستی و غلطی آن

بی خوابی کشیدن برای گشت و گذار مجازی