07136476172 - 09172030360 [email protected]

مقدمه

یک بیماری همه گیر جهانی که میلیون ها نفر را در سراسر جهان کشته است. بله این برای بسیاری از مردم ترسناک است، به ویژه در مراحل اولیه که اطلاعات کمی در مورد نحوه جلوگیری از عفونت وجود دارد. و خب رسانه ها هم وظیفه دارند حقیقت را بیان کنند، صرف نظر از اینکه چقدر ناخوشایند است.  کنار آمدن با اخبار منفی مهم است.
اما در برخی موارد، نحوه ارائه حقایق می تواند برای مخاطبین آزاردهنده باشد. 

فناوری باعث ترویج مصرف اخبار منفی می شود

مرکز تحقیقات پیو گزارش می دهد که از هر 10 آمریکایی 8 نفر اخبار خود را از یک دستگاه دیجیتال دریافت می کنند. و تقریباً نیمی از آمریکایی ها اخبار خود را به طور خاص از رسانه های اجتماعی دریافت می کنند.
یک مطالعه اخیر نشان داد که محتوای منفی می تواند باعث ایجاد تعامل در رسانه های اجتماعی شود. در واقع، برخی از شرکت ها مانند فیس بوک آگاهانه اخبار منفی را تبلیغ می کنند.
با افزودن سوخت به آتش، مطالعات به طور مداوم نشان می دهد که بیش از نیمی از خوانندگان اخبار فقط تیتر را به اشتراک می گذارند. سرفصل ها برای انتقال سریع اطلاعات و هدایت خوانندگان طراحی شده اند. آنها همچنین می توانند از نظر احساسی تحریک کننده باشند.
دکتر بوچی گفت: زمانی که احساسات به این شکل فعال می شوند، مردم همیشه منطق را زیر سوال نمی برند. او توضیح داد که تمایل انسان به هدایت عاطفی می تواند منجر به ربودن عملکرد ذهنش شود.
در این حالت، افراد، مستعد تحریف‌های شناختی الگوهای فکری غیرمنطقی هستند که تصویری نادرست از واقعیت ایجاد می‌کند و به طور بالقوه منجر به تصمیم‌گیری ضعیف و احساس وحشت و ناامیدی می‌شود. که خود این می‌تواند باعث ایجاد یا بدتر شدن اضطراب و افسردگی شود.

مواجهه با اخبار منفی در سلامت روان هم نقش دارد

به طور مشابه، افراد مبتلا به شرایط سلامت روان ممکن است به پوشش اخبار منفی واکنش متفاوتی نشان دهند. بر اساس گزارش موسسه ملی سلامت روان، از هر 5 نفر یک نفر به بیماری روانی مبتلا است که در سال 2020 حدود 52.9 میلیون نفر است.

برای مثال، اضطراب و افسردگی، برخی از افراد را مستعد داشتن “ذهن چسبنده، جایی که مردم “گیر می کنند” می کند. برخی افراد ممکن است به دنبال اخبار منفی باشند که نگرانی آنها را تأیید می کند.

مکانیسمی که به عنوان “نظارت” شناخته می شود. 1 در 5 مردم ایالات متحده در سال 2020 یک بیماری روانی داشتند همچنین پدیده ای به نام «خزش مفهومی» وجود دارد. افزایش پوشش خبری رویدادها یا موضوعات آسیب زا ممکن است واکنش‌های ترومایی غیرارادی را از سوی افرادی که رویدادهای مشابهی را تجربه کرده‌اند، ایجاد کند. به عنوان مثال، برخی جنبش ها به افزایش پوشش خشونت جنسی منجر شد. که ممکن است باعث شود بازماندگان هم بیشتر داستان های محرک را ببینند.

دریافت اخبار منفی پس از اخبار منفی بدون توجه به مدت زمان گذشته به عنوان “پیمایش عذاب” شناخته می شود.

پیمایش عذاب می‌تواند تصور یک فرد از جهان را بدون اینکه متوجه شود تغییر دهد. در حالی که توجه زیادی به چگونگی پیگیری انواع خاصی از رسانه ها می تواند منجر به رادیکال شدن شود، اسکرول عذاب می تواند تعدادی عواقب نامطلوب بر سلامت روانی، جسمی و عاطفی افراد داشته باشد.

قرار گرفتن منظم و طولانی مدت در معرض اخبار منفی می تواند منجر به استرس، ایجاد اضطراب و علائمی شبیه افسردگی مانند ناامیدی، نشخوار فکری وسواسی، و اضطراب شود. استرس همچنین می تواند باعث علائم فیزیکی مانند مشکلات گوارشی، تنش عضلانی و درد قفسه سینه شود. به طور مشابه، مدت زمان طولانی مدت نمایشگر می تواند منجر به خستگی چشم، سردرد و اختلالات خواب شود.

دریافت اخبار منفی را محدود کنید

برخی از افراد احساس می‌کنند به اجازه نیاز دارند تا دریافت اخبار بد را محدود یا متوقف کنند. زیرا فکر می‌کنند موظف به اطلاع‌رسانی هستند.

دکتر بوچی گفت: «کاملاً این ضرورت وجود دارد که به خودتان لطف و ملایمت بدهید تا از پوشش خبری یک گام به عقب برگردید». به عنوان یک درمانگر، دکتر بوچی آموزش داده شده است که ابتدا ماسک اکسیژن خود را بگذارد. این توصیه ای است که او به همه ارائه می دهد. زیرا به مردم امکان می دهد بهترین خود را نشان دهند.

او همچنین افراد را تشویق می‌کند تا با یک درمانگر در چالش‌ها کار کنند. درمانگران می توانند به افراد کمک کنند تا محرک ها را شناسایی کنند. احساسات دشوار را حل کنند و راهبردهای مقابله ای را تمرین کنند.

دکتر بوچی درمان شناختی رفتاری (CBT) را با بسیاری از مشتریان خود انجام می دهد. بخشی از آن مستلزم یادگیری شناسایی و یافتن جایگزین هایی برای تحریف های شناختی است. اما تعدادی از استراتژی‌ها و شیوه‌ها نیز وجود دارد که افراد می‌توانند به تنهایی برای کمک به کاهش استرس و خستگی مرتبط با اخبار بد بسیار استفاده کنند.

در صورتی که از هرگونه مشکلات مربوط به سلامت روان رنج می برید، با ما در انستیتو سلامت مغز دانا در تماس باشید. از مشاوره رایگان تخصصی بهره مند شوید.

منبع: How to Cope With Constant Stream of Negative News | Pepperdine Online California

 

به این مقاله امتیاز دهید