07136476172 - 09172030360 [email protected]

چطور یکی زندگی پرشور داشته باشیم: ظرفیت تمرین

بزرگترین افسانه در مورد اشتیاق این است که ما باید هر ثانیه و دقیقه کاری را که انجام می دهیم دوست داشته باشیم. این از نظر علمی غیرممکن است. علاوه بر این، ما همچنین معتقدیم که یافتن اشتیاق برای کارمان باید ناگهانی و سریع باشد.

شاید در فیلم‌ها یا کتاب‌های داستانی خوانده باشید که وقتی شخصیتی چیزی را می‌بیند یا برای اولین بار چیزی را تجربه می‌کند، فوراً می‌داند که برای این به دنیا آمده است. شاید، تعداد کمی آن کار را انجام دهند.

این را می توان با مثال یافتن شریک زندگی خود فهمید. وقتی کسی را می بینید یا برای اولین بار با کسی صحبت می کنید، فقط می دانید که او همان کسی است که می خواهید. پس از این، شما زمان خود را سرمایه گذاری می کنید. شما به جنبه های مختلف زندگی او و عناصر مختلفی که هرگز از وجود او نمی دانستید می رسید.

برخی از ما در تعقیب و گریز هلاک می شویم و برخی هم موفق می شوند. کسانی که موفق می شوند، رویداد به رویداد، با حرکت لحظه به لحظه به طرف تمام خوبی ها و بدی های زندگی مقابل می روند. کسانی که شکست می خورند در زمان های بد دست از کار می کشند.

شاید علاقه خود را از دست بدهید

زیرا او آن چیزی نیست که در ابتدا فکر می کردید. هیجان در آغاز هرگز در رابطه و کار دوام نمی آورد زیرا این هیجان ناشی از دوپامین است. این به دلیل مواد شیمیایی H&N است. ما روابط موفق و اشتیاق به کار را می بینیم.

شخصی که دوستش دارید شما را خوشحال می کند حتی وقتی با او دعوا می کنید. کاری که به آن علاقه دارید همیشه رضایت بخش است. حتی شما از تمرین آن لذت نمی برید. این تمرین است که مسیرهای عصبی شما را تقویت می کند و مواد شیمیایی H&N را برای آن شخص یا کار شما آزاد می کند.

این ظرفیت تمرین است که همه تفاوت ها را در زندگی شما ایجاد می کند.

انگیزه

اگر انگیزه دائمی برای کار ما وجود دارد، نیازی به نوشتن این مقاله نیست. حقیقت این است که انگیزه در بیشتر روزها ظاهر نمی شود. هیچ چیز جدیدی در تمرین روزانه چیزی وجود ندارد. این سوال پیش می آید که چطور یکی زندگی پرشور داشته باشیم؟!

با گذشت زمان، ما کمتر و کمتر انگیزه ای برای انجام کارمان احساس می کنیم. بنابراین، در این مورد، ما خود به دومین دوست برتر، یعنی اراده، روی می آوریم تا کارمان را انجام دهد.

قدرت اراده

ما می دانیم که اراده ما چگونه کار می کند. به نظر می رسد هرگز کافی نیست. اگر قوی ترین اراده را دارید، شاید بتوانید چند روز دیگر به سفر خود ادامه دهید. اما در نهایت، اکثر ما شکست می خوریم. روزها، سپس هفته ها را از دست می دهیم و در نهایت برای همیشه آم کار را ترک می کنیم.

با خود می گوییم؛ ما نظم و اراده قوی نداریم. چیزی که نمی‌فهمیم، اراده یا انگیزه‌ای نیست که ما را از تمرین باز می‌دارد، بلکه طراحی ناخودآگاه رفتارمان است. شما تمرین آنچه را که دوست دارید متوقف می کنید زیرا در گذشته نیز تمرین را متوقف کرده اید.

شاید به دلیل تربیت نادرست یا معلم یا دوستان اشتباه در کودکی، عزت نفس پایینی در خود ایجاد کرده باشید. به همین دلیل، شاید پروژه های زیادی را در گذشته ترک کرده باشید. این شکست‌ها رفتار ناخودآگاه پذیرش شکست را پس از کمی پیشرفت طراحی کردند.

در حال حاضر، هر زمان که فکر می کنید به دنبال رویاهای خود هستید، در جایی توقف می کنید.

زیرا طبق مغز ناخودآگاه شما، آنقدر خوب نیستید که ادامه دهید. تو برای هیچ چیز به اندازه کافی خوب نیستی. و ما این شکست را به گردن اراده و انگیزه خود می اندازیم.

اما، اگر به شما بگویم که از امروز به بعد می توانید رفتار خود را طراحی کنید، چه؟ چه می شود اگر به شما بگویم که می توانید در زندگی هر کاری که بخواهید انجام دهید و اشتیاق خود را افزایش دهید. دیگر با این سوال که می دانم که چطور یکی زندگی پرشور داشته باشیم مواجه نمی شوید.

این غیرواقعی به نظر می رسد، اما حقیقت این است که با تمرین های کوچک می توانید. *من نمی توانم اقدامات کوچک را در این مقاله توصیف کنم زیرا بسیار طولانی می شود.

وضوح ذهنی

برای رشد اشتیاق، شخص باید وقت و انرژی خود را به آن اختصاص دهد. شما باید آن را مانند فرزند خود پرورش دهید تا زمانی که رشد کند و هدف شما را در زندگی شکل دهد.

اکثر افرادی که اشتیاق شدیدی به زندگی دارند گزارش می دهند که زندگی آنها هدف بزرگ تری دارد. خلاصه زندگی آنها این است که به نوعی به دیگران کمک کنند. اگر به هر طریقی به آشپزی علاقه دارید، می خواهید چیزی را به جامعه ارائه دهید. همین امر در مورد نویسندگان، آهنگسازان موسیقی، بازیکنان فوتبال، ورزشکاران، مددکاران اجتماعی و غیره صدق می کند. تقریباً هر چیزی تحت یک علاقه شخصی قرار می گیرد.

این وضوح ذهنی به زمان نیاز دارد تا توسعه یابد. این آخرین مرحله در رشد اشتیاق ماست. می توان گفت سه مرحله برای رشد اشتیاق شما وجود دارد.

سه مرحله مهم تقویت اشتیاق

مرحله علاقه

مرحله اولیه اشتیاق است. این مرحله ضعیف و آسیب پذیر است. نیاز به تزکیه، تمرین، مطالعه، یادگیری جنبه های مختلف مورد علاقه شما و تلاش مستمر دارد.

مرحله تمرین

این مرحله با تحت فشار قرار دادن مرزهای شما همراه است. دانستن اینکه چه کار می کنید و به کجا می روید مهم است. کمک می کند که به این پاسخ برسید که چطور یک زندگی پرشور داشته باشیم!

این مرحله با تمرین عمدی همراه است، تمرینی که مهارت شما را در مدت زمان کوتاهی بهبود می‌بخشد. و از طرف شما نیاز به تلاش شدید دارد. من در این مقاله در مورد تمرین عمدی صحبت نکرده‌ام، زیرا می‌تواند برای کسی که فقط در مرحله علاقه است، خاموش باشد. اگرچه، اگر می‌خواهید در مورد تمرین عمدی بیاموزید، می‌توانید به سراغ کتاب اوج اثر K. Anders Ericsson بروید.

مرحله آخر هدف است

که با وضوح ذهنی شما همراه است. این درواقع مرحله ای است که می خواهید چیزی به جامعه ارائه دهید. مرحله ای است که بهره وری شما آسمان را لمس می کند و از بقیه متمایز می شوید. بنابراین، ممکن است بپرسید که تکمیل هر سه مرحله اشتیاق چقدر طول می کشد. هیچ ساعت ثابتی برای تکمیل سه مرحله وجود ندارد.

تجربه یادگیری هرکس متفاوت است. رفتار، انگیزه و اراده هر کس متفاوت است. اما، اگر بخواهید یک تخمین تقریبی برای تکمیل سه مرحله انجام دهید، به 10000 ساعت نیاز دارد. می توانید در مورد قانون 10000 ساعت در کتاب Outliers نوشته مالکوم گلدول بخوانید. اگرچه این قانون هنوز در حال بحث است، و من معتقدم که شما می توانید هر سه مرحله را در زمان بسیار کمتر از 10000 ساعت کامل کنید.

نتیجه

بنابراین، چگونه می توانیم اشتیاق خود را افزایش دهیم؟ چطور یک زندگی پرشور داشته باشیم؟

رشد اشتیاق شما به پرورش علاقه، تمرین، یادگیری و شکیبایی در زندگی نیاز دارد. شما نمی توانید از تک تک ثانیه های کار خود لذت ببرید فقط به این دلیل که به چیزی علاقه دارید.

بیشتر اوقات، شما انگیزه و اراده ای برای تمرین کار خود نخواهید داشت. این عزم و اراده است که همه تفاوت را ایجاد می کند. این طراحی رفتار شماست که تغییراتی را در زندگی شما ایجاد می کند. فکر کردن، یافتن آنی اشتیاق خود و توسعه سریع آن امری خام است و احتمالاً منجر به ناامیدی خواهد شد.

بنابراین، بر روی علایق خود سرمایه گذاری کنید. در نهایت خواهید فهمید که می خواهید بیشترین تلاش خود را در کجا به کار ببرید. هنگامی که آن را شناختید، به توسعه آن ادامه دهید.

با آرزوی بهترین ها

خجسته رحیمی جابری

پژوهشگر دکتری تخصصی علوم اعصاب

منبع: How to Grow Your Passion | Live a Passionate Life – BasicIdeaz

روش های ایجاد انگیزه حتی برای وقت هایی که حوصله انجام هیچ کاری را ندارید!

بهترین دکتر وسواس در شیراز

به این مقاله امتیاز دهید