07136476172 - 09172030360 [email protected]

چرا من موفق نیستم؟ آشوب و تمرکز

شما به سمت هر چیزی که به نظرتان سودآور است می پرید. امروز می‌خواهید ویدیوهای یوتیوب بسازید و درآمد کسب کنید، اما فردا وقتی می‌بینید دوستتان از خرید سهام پول می‌گیرد، نظرتان عوض می‌شود. و می‌خواهید تجارت کردن را هم یاد بگیرید. یکی از بزرگترین دلایل شکست خوردن، عدم تعهد شما نسبت به هدفتان است. این سوال ذهنتان را قلقلک می دهد که چرا من موفق نیستم؟

افراد برای یک هفته، یک ماه یا یک سال به چیزهایی متعهد می شوند. و وقتی نتیجه ای نمی بینند، آن را رها می کنند. موفقیت از یک ذهنیت متمرکز به دست می آید. شما این کار را به خاطر شهرت و پول یک شبه انجام نمی دهید، که خود به خود به دست می آید.

شما این کار را انجام می دهید زیرا عمیقاً به آن اعتقاد دارید.

اما، اگر عمیق بگردید، متوجه خواهید شد که رویای خود را باور ندارید. به همین دلیل است که اهداف خود را تغییر می دهید. در اعماق وجودتان می دانید که در گذشته شکست خورده اید و در آینده باز هم شکست خواهید خورد.

شما نمی توانید وزن کم کنید، وارد یک رابطه شوید یا یک حرفه موفق بسازید و موارد دیگر. اما، البته، اینها دروغ است. و شما هم این را می دانید. بنابراین، چگونه باور کنیم و ذهنیتی متمرکز داشته باشیم. با اقدام موثر. دیگر مدام تکرار نکنید که چرا من موفق نیستم!

با وجود داشتن هر گونه احساسات منفی یا مثبت نسبت به آن اقدام کنید. اگر زمان رفتن به ورزشگاه فرا رسیده باشد، بدون در نظر گرفتن اینکه تمایل دارید، باید به باشگاه بروید. اگر فکر می کنید دوش آب سرد برای شما مفید است، باید دوش بگیرید، صرف نظر از این که دوست دارید یا خیر.

نکته این است که یک ذهنیت واحد داشته باشیم، یک ذهنیت متمرکز. اقدام کردن؛ مهم نیست قدم شما چقدر کوچک یا بزرگ باشد. فقط آن را انجام بده!

عمل کردن قبل از احساس

وقتی برای انجام هر کاری به انگیزه، الهام یا احساس خوب وابسته باشید، هرگز وظایف خود را به موقع انجام نخواهید داد و به هیچ هدفی در زندگی خود نخواهید رسید. ع

لاوه بر این، فیلم‌ها، ویدئوها، رسانه‌های اجتماعی و کتاب‌ها انتظارات منفی را در رابطه با دوست داشتن شغل شما ایجاد کرده‌اند. می گویند اگر کاری را دوست داری انجامش می دهی و هیچ وقت خسته نمی شوی.

اگر احساس بی حوصلگی می کنید و مجبور هستید هر روز به خودتان فشار بیاورید، احتمالاً برای شما مناسب نیست. این اظهارات نمی تواند اشتباه باشد. شما نمی توانید کار خود را برای تمام روز، یک ماه، یک سال یا یک عمر دوست داشته باشید.

در پایان روز، هر چقدر هم که در ابتدا احساس خوبی، الهام بخشی و انگیزه داشته باشید، باید کار خود را به عنوان شغل در نظر بگیرید. هر چیز جدیدی در ابتدا احساس خوبی دارد. اما وقتی به پیشرفت ادامه می دهید و نتایج زیادی نمی بینید، آن شادی را پیدا نمی کنید.

این بدان معنا نیست که در حین انجام این کار باید گریه کنید یا احساس کنید که توانایی انجام آن کار را ندارید. در عوض شما احساس آزادی می کنید و زمانی که کار خود را به طور داوطلبانه کامل می کنید، خودباوری ایجاد می کنید.

شما یک هدف و یک چشم انداز از آن دارید و به همین دلیل اقدام خواهید کرد. منضبط هستید، زیرا می‌خواهید با وجود داشتن احساسات منفی یا بی انگیزگی، کارتان انجام شود. هنگامی که قبل از احساسات دست به اقدام بزنید، واقعاً از زندگی خود لذت می برید زیرا می دانید نظم و انضباط آزادی است. این سوال که چرا من موفق نیستم در ذهنتان کمرنگ و کمرنگ تر می شود.

تجسم

تجسم و تصویرسازی بسیار مفید و در عین حال خطرناک است. چگونه تجسم می تواند خطرناک باشد؟ البته ویدیوهایی در مورد تکنیک تجسم در اینترنت خوانده یا دیده اید. اگر اهداف خود را تا حد امکان واضح تجسم کنید کمک خواهد کرد.

فرض کنید هدف شما داشتن اندامی خوب است. سپس باید 4-5 بار در هفته به باشگاه بروید و یک برنامه غذایی سالم داشته باشید. بنابراین، شما شروع به تجسم خود به عنوان فردی با آن هیکل می کنید. چشمانت را می بندی و خودت را در آینه می بینی. می توانید عضله دوسر، قفسه سینه و شانه های قوی خود را ببینید که جلوی آینه ژست گرفته اند.

چگونه آن را احساس می کنید؟ خوبه، درسته؟ شما به خاطر این احساس خوب به باشگاه می روید و ورزش می کنید. شما به این کار ادامه می دهید و دیر یا زود، وقتی آن را تجسم می کنید، احساس خوبی نمی کنید زیرا هیچ پیشرفتی در بدن خود نمی بینید.

البته شما نمی توانید آن هیکل خوب را داشته باشید زیرا قبلاً در گذشته شکست خورده اید. شما نمی توانید آن هیکل خوب داشته باشید زیرا ژنتیک ندارید. وقت و پول ندارید و قدرت کافی ندارید. آیا می توانید تمام بهانه هایی را که شروع به ظهور کردند، ببینید؟ اما شما همچنان سعی می کنید تجسم کنید. به جای اینکه احساس خوبی داشته باشید، اکنون احساس بی انگیزگی می کنید زیرا معتقدید این چیزی است که امکان پذیر نیست.

هنگامی که تجسم با ایمان همراه نباشد، خود را برای شکست آماده کرده اید. تجسم باید با اعتقاد همراه باشد. وقتی باور کنید که چشم انداز شما محقق خواهد شد، مهم نیست که چه باشد، بیشتر کار می کنید زیرا به آن ایمان دارید. چگونه ایمان داشته باشیم؟ با اقدام.

خلاصه

به عبارت ساده، مغز ما از دوران کودکی مشروط به شکست بوده است. دانشمندان می گویند همه اینها در مغز ماست و این درست است. شما باید باور خود را متزلزل کنید و متوجه شوید که هر چه مغز شما می گوید درست نیست و در زندگی بهتر و جلوتر خواهید بود. اگر قصد دارید کتاب بنویسید، باید هر روز بنویسید.

وقتی حوصله نوشتن ندارید، همان روز است. شما باید درک کنید که مغز شما شروع به حقه بازی کرده است. چرا مغز این کار را می کند؟ زیرا، معتقد است که شما یک شکست خورده هستید و همه چیز باید اینگونه باشد.

باید ثابت کنید مغزتان اشتباه می کند. هنگامی که مغز شما شروع به این باور کرد که شما یک شکست خورده نیستید و می توانید هر کاری را که در ذهن خود دارید انجام دهید، شروع به دیدن شگفتی های زندگی خود خواهید کرد.

با آرزوی بهترین ها

خجسته رحیمی جابری

پژوهشگر دکتری تخصصی علوم اعصاب

منبع:10 Psychological Reasons Why You Are Still Unsuccessful and Broke – BasicIdeaz

چطور تمرکز بهتری داشته باشم؟

نوبت دهی کلینیک خواب شیراز

به این مقاله امتیاز دهید